قرمزها از روی آتش می‌پرند؟

تیم‌های عربی به همان اندازه که در خانه تیم‌های ایرانی ضعیف هستند، در خانه خود تیمی متفاوت نشان می‌دهند. هنوز یادمان نرفته است، دو فصل پیش پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با سه گل تیم لخویای قطر را برد، اما در بازی برگشت به راحتی سه گل از تیم میشل لادروپ دریافت کرد. امروز هم پرسپولیس یک بازی سخت دیگر پیش رو دارد. بازهم مقابل تیم لادروپ، اما نه لخویا، بلکه تیم الریان قطر. الریان یکی از تیم‌های شاخص لیگ ستارگان قطر است. قهرمان ۶۲ امتیازی فصل گذشته و تیم سوم جدول رده‌بندی فصل جاری این مسابقات با ۴۷ امتیاز که اختلافی ۹ امتیازی با لخویای صدرنشین دارد. این تیم گرچه شانسی برای قهرمانی در فصل جاری ندارد، اما بازهم تیم توانمندی است که برانکو بارها به توانایی‌اش اذعان کرده است.

این تیم فصل جدید لیگ قهرمانان را با پیروزی مقابل الوحده امارات آغاز کرد، اما در یک بازی جنجالی و با یک پنالتی مشکوک که در دقایق تلف‌شده به ثمر رسید، مغلوب الهلال شد تا در رده سوم گروه D پایین‌تر از نماینده عربستان و پرسپولیس بایستد. برانکو خوب می‌داند تیمش مقابل تیم منظم لادروپ که به قول مربی کروات سرخپوشان از روش هلندی - دانمارکی بهره می‌برد، کار دشواری دارد، برای دستیابی به امتیاز هفتم در لیگ قهرمانان فصل جاری باید به مراتب بهتر از بازی هفته قبل مقابل الوحده باشد. فرصت‌سوزی، اشتباهات کشنده در خط دفاع و دل بستن به اشتباهات خط دفاعی شکننده حریف شاید کار تیم برانکو را به اگر و اما بکشد.

پرسپولیس که با فاصله گرفتن از رقبای داخلی حاشیه امنیت خود در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر را تضمین کرده و از نظر روحی دربهترین شرایط ممکن قرار دارد اگر بتواند الریان را در قطر شکست دهد، رقابتی یکسویه با الهلال در گروه D لیگ قهرمانان خواهد ساخت، در غیر این‌صورت باید تیم لادروپ را هم در مثلث قدرت این گروه بپذیرد و با آن کنار بیاید. باید دید تیم برانکو انسجامی که در لیگ برتر ایران از خود نشان داده را در آسیا هم نشان خواهد داد یا خیر. پرسپولیس و الهلال هردو ۴ امتیازی هستند و الهلال کار چندان سختی مقابل الوحده امارات صفر امتیازی ندارد. بنابراین قرمزها اگر می‌خواهند از این تیم جا نمانند باید شب چهارشنبه سوری در دوحه آتش به پا کنند و دست پر از قطر برگردند.

دیدار الریان - پرسپولیس البته یک جذابیت دیگر هم دارد، از آن جهت که این بازی آخرین رویارویی تیم‌های باشگاهی ایرانی و قطری در فاصله ۹ روز تا بازی تعیین‌کننده تیم‌های ملی دو کشور در مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ است. پرسپولیس که در اردوهای قبلی تیم ملی بیشترین ملی‌پوش را داشته است، قطعا ماکت کوچکی از تیم ملی در تقابل با الریان است که نتیجه بازی‌اش در کیفیت دیدار روز سوم فروردین تعیین‌کننده خواهد بود؛ البته اگر کی‌روش دست از لجبازی برداشته و ملی‌پوشان پرسپولیس را به اردو دعوت کند!

استقلال خوزستان - لخویای قطر

می‌توان برای استقلال خوزستان لقب پدیده آسیایی ایران را انتخاب کرد.تیم پورموسوی با یک دنیا مشکل وارد لیگ قهرمانان شد، جنگید، خوب هم جنگید و در پایان هفته دوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان صدرنشین گروهش شد، آن‌هم چه صدرنشینی. سیاهه تیم‌های گروه را که ببینید، متوجه دشواری کار تیم جوان اهوازی می‌شوید. حالا تیم پورموسوی در سومین ماموریت دشوار اما امکان‌پذیر خود به مصاف اصلی‌ترین رقیبش در گروه B می‌رود. کار استقلال خوزستان در بازی امروز مقابل لخویا،صدرنشین لیگ ستارگان قطر دشوار است، مانند دیدار هفته قبل مقابل الجزیره که صدرنشین لیگ امارات بود، اما در خانه مغلوب شاگردان پورموسوی شد. استقلال خوزستان در دو بازی گذشته‌اش نشان داده که تیم خوبی است و اگر این توانایی را در بازی امروز عملی کند و از لخویای چهار امتیازی، سه امتیاز کامل را بگیرد، می‌شود یکه‌تاز گروه مرگ که انگار برای آبی‌های خوزستان گروه زندگی است.

قرمزها از روی آتش می‌پرند؟