در سومین هفته لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن اصفهان امروز (دوشنبه) برابر حریفان خود به میدان خواهند رفت. آن هم در شرایطی که استقلال برخلاف ذوب شرایطی به مراتب بهتر درجدول گروه خود دارد و شانس بیشتری برای صعود خود متصور است.

استقلال - لوکوموتیو

شاگردان علیرضا منصوریان پس از شکست بازی نخست مقابل الاهلی امارات، با نتیجه ۳ بر صفر التعاون عربستان را شکست دادند تا امیدهای‌شان را برای صعود زنده نگه دارند. همه تیم‌ها سه امتیازی هستند و این نشان از تقسیم قدرت درمیان آنها و نزدیکی توانشان دارد. البته استقلالی‌ها با این شانس روبه‌رو شدند که نتایج هفته دوم به سود آنها رقم خورد و به‌دلیل تفاضل گل بهتر در رده نخست گروه A قرار گرفتند. شاگردان منصوریان برابر تیمی قرار می‌گیرند که فصل گذشته قهرمان لیگ ازبکستان شده است، تیم فیزیکی و دونده‌ای که طبق سبک ازبکستانی‌ها بازی می‌کند. قهرمانی در لیگ ازبکستان تنها افتخار حریف استقلال نیست، آنها در جام حذفی هم قهرمان شده‌اند. بنابراین استقلال نباید تصور کند کار راحتی در برابر نماینده ازبکستان خواهد داشت. استقلال در صورت برتری مقابل این تیم می‌تواند شرایط خوبی در گروه خود داشته باشد، اما آنها در یک هفته اخیر با مشکلات زیادی روبه‌رو شدند.

عدم دریافت مطالبات و اظهارات حسن زمانی، عضو هیات‌مدیره باشگاه ذهن بازیکنان را درگیر کرد تا چند روز تمرینات را تحریم کنند، اما صحبت‌های رضا افتخاری مدیرعامل باشگاه آنها را مجبور کرد که با بیانیه مشترک در صفحات شخصی خود اعلام کنند که برای بازی با لوکوموتیو در تمرینات شرکت کرده و منتظر وعده‌های مدیران خواهند بود. هواداران استقلال کاری به مشکلات تیم‌شان ندارند و با توجه به انجام بازی آخر سال از بازیکنان عیدی می‌خواهند. بازیکنان و منصوریان هم دوست ندارند با ناراحتی به استقبال نوروز بروند، به همین دلیل همه فکرشان پیروزی خواهد بود.اعتصاب اگرچه با شرط و شروط شکسته شد اما این رفتار آنها به مذاق برخی پیشکسوتان و هواداران تیم خوش نیامد خصوصا که آنها درهفته منتهی به بازی بزرگ آسیایی خود فقط دوجلسه درتمرینات شرکت کردند و این اتفاق ضریب خطر را برای ایشان افزایش داد، هرچند که به‌نظر می‌رسد بعد از ناکامی احتمالی دراین مسابقه هم پیکان تقصیر به سوی زمانی گرفته خواهد شد و دامنه اختلافات بیشتر می‌شود.

افتخاری در آخرین مصاحبه‌اش بعد از اعلام علت اعتصاب به بازیکنان هشدار می‌دهد این روش اعتراض مفیدنخواهد بود: «اعتصابی که در باشگاه رخ داد به‌خاطر عدم پرداخت ۲۰ درصد از مبالغ دستمزد بازیکنان بود، اما اینکه گفته می‌شود ۲ بازیکن بیشتر پول گرفته‌اند درست نیست، ما بر اساس فرمول و قراردادی که بازیکنان با باشگاه دارند به آنها پرداخت می‌کنیم و درصدها همه یکسان است و مشخص است که هر بازیکنی که قراردادش بیشتر باشد، مبلغ بیشتر دریافت خواهد کرد. باید بگویم این‌گونه اعتراض‌ها عاقبت خوشی ندارد و بازیکنان باید درک کنند که باشگاه دارد تلاش می‌کند تا مشکلات را حل کند.»

بنیادکار - ذوب‌آهن

از میان ۴ تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، ذوب‌آهن بدترین شرایط را دارد و روزهای سختی را در آسیا و لیگ برتر ایران سپری می‌کند. ذوب‌آهن پس از کنار رفتن یحیی گل‌محمدی و آمدن مجتبی حسینی چند برد پیاپی کسب کرده و پرسپولیس را هم شکست داد، اما از هفته نوزدهم تاکنون رنگ پیروزی را ندیده است. ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا هم صاحب یک تساوی و یک شکست شده است. شاگردان حسینی با یک امتیاز در رده سوم گروه C قرار دارند و اگر می‌خواهند امیدشان را برای صعود پر‌رنگ کنند، نیاز مبرم به برتری در خانه بنیادکار ازبکستان دارند. اگر شاگردان حسینی در برابر نماینده ازبکستان نتیجه نگیرند، شانس صعودشان کمرنگ خواهد شد. مجتبی حسینی در نشست خبری پیش از دیدار با بنیادکار ازبکستان اظهار کرد: «بازی امروز یک بازی بسیار سخت است. هر ۲ تیم در بازی‌های قبلی خود امتیازات زیادی را برابر تیم‌های خوب آسیا از دست داده اند. فردا هر ۲ تیم برای جبران بازی‌های گذشته به زمین می‌روند و تمام وجودشان را در زمین می‌گذارند. ۲ تیم تمام تلاش خود را می‌کنند تا بیشترین امتیازات را از این بازی کسب کنند. ذوب‌آهن هم بالاخره از این قاعده مستثنی نیست. همواره ذوب‌آهن مقابل بنیادکار بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشته است. امروز نیز سعی می‌کنیم که بهترین نتیجه را کسب کنیم.»

اعتصابیون در آسیا