قهرمان مقابل نایب قهرمان - ۱۹ اسفند ۹۵

دنیای اقتصاد: در حالی که بسیاری از اهالی فوتبال پرسپولیس را قهرمان لیگ می‌دانند اما برانکو می‌گوید اعداد و آمار باید قهرمان را اعلام کنند. به این ترتیب روی کاغذ پرسپولیس برای قهرمانی نیاز به ۱۴ امتیاز دارد. در واقع سرخپوشان برای اینکه بی چون و چرا قهرمان شوند از ۷ بازی باقیمانده خود باید میانگین ۲ امتیاز بگیرند. البته این در حالی است که براساس فرمول قهرمانی تیمی که بیش از ۶۰ امتیاز بگیرد قهرمان است. بنابراین آنها امروز مقابل استقلال خوزستان هم به‌دنبال برد و حفظ فاصله هستند.

قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر سال گذشته حالا در شرایطی متفاوت نسبت به لیگ گذشته به مصاف هم خواهند رفت. پرسپولیس کم‌نوسان‌ترین تیم لیگ ایران است و به‌دنبال کسب سومین قهرمانی خود در تاریخ لیگ برتر.پرسپولیسی‌ها بعد از مدت‌ها فرصت استفاده از تمام بازیکنانشان درلیگ را هم دارند. آنها با بازگشت کمال کامیابی‌نیا، حسین ماهینی، محمد انصاری و وحید امیری با توپ پر از قهرمان لیگ پانزدهم پذیرایی می‌کنند. تنها غایب قرمزها رامین رضاییان است که به‌نظر می‌رسد دیگر جایی در برنامه‌های برانکو ندارد. اتفاقا درخشش صادق محرمی در سمت راست خط دفاعی قرمزها کاری کرده که دیگر جای خالی او در میدان اصلا به چشم نیاید. برانکو و تیمش می‌برند و حریفان را یک به یک از پیش رو برمی‌دارند، بنابراین هیچ جای گله‌ای برای تصمیم‌های انضباطی برانکو هم باقی نمی‌ماند.

پرسپولیس می‌تواند امروز انتقام فصل گذشته را هم از آبی‌های خوزستان بگیرد زیرا شاگردان برانکو با تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان قهرمان نشدند. دیدار رفت دو تیم هم با تساوی یک-یک به پایان رسید و استقلال دراهواز قرمزها را متوقف کرد، اما آنها این روزها اصلا حال و روز خوشی ندارند و بحران بی‌پولی کارد را به استخوان این تیم رسانده است، طوری که حتی تا دیروز ظهر قصد سوار شدن به هواپیما به قصد تهران را نداشتند. ماجرا هم مربوط به یک چک یک میلیاردی کمک به این تیم بود که بعد از مدت‌ها کشمکش صادر شد، اما به حساب آنها نیامد. کاروان تیم در فرودگاه دورهم جمع شدند اما تا لحظه آخر از سوار شدن به هواپیما امتناع کردند. سرانجام خبرگزاری تسنیم در خبری مدعی شد بحران با چک شخصی مدیرکل ورزش استان حل شده است. آنها نوشتند: افشین حیدری با حضور در جمع بازیکنان معترض این تیم و پرداخت یک فقره چک شخصی به مبلغ یک میلیارد تومان آنها را راضی به سفر به تهران کرد تا از وقوع یک بحران در فوتبال کشور جلوگیری کند. برنامه دیدارهای هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنج‌شنبه - 19 اسفند 95

ماشین‌سازی....................... صنعت نفت ۱۵:۳۰

ذوب‌آهن ............................. نفت تهران ۱۷:۳۰

پرسپولیس............. استقلال خوزستان ۱۷:۳۰

جمعه - 20 اسفند 95

گسترش فولاد ..................................صبا ۱۴:۳۰

سیاه جامگان..................................... سپاهان ۱۵

پیکان تهران ......................................... پدیده ۱۶

فولاد.................................. تراکتورسازی ۱۶:۳۰