سایپا بدون خلعت

هفته جدید مسابقات لیگ برتر امروز با مصاف سایپا و استقلال آغاز می‌شود. هر دو تیم هفته گذشته با شرایط کاملا متفاوت به تساوی دست یافتند. سایپا در حضور بیش از ۳۰هزار هوادار تراکتورسازی این تیم را متوقف کرد. اتفاقی که از آن بزرگ‌ترین کمک دستیار سابق برانکو به او تعبیر شد. خود فرکی هم درمورد این تعبیر گفت: «اول برای خودمان بازی کردیم چرا‌که جایگاه سایپا در جدول به‌گونه‌ای است که باید برای کسب سه امتیاز مبارزه کنیم اما ایرادی ندارد بگویند من به‌خاطر برانکو بازی کرده‌ام. این هم برداشت دوستان رسانه‌ای است. نتیجه مقابل تراکتور طوری رقم خورد که این استنباط به‌وجود آمد.»

اما استقلال در حالی که به نظر نمی‌رسید بازی سختی داشته باشد، در ورزشگاه آزادی برابر سیاه‌جامگان متوقف شد تا اختلاف امتیازش با پرسپولیس به ۱۲ برسد. تساوی برابر سیاه‌جامگان عواقب دیگری هم داشت، یک روز پس از این بازی، بازیکنان استقلال به‌خاطر عدم پرداخت مطالبا‌ت‌شان حاضر به تمرین نشدند تا استقلال درگیر مسائل حاشیه‌ای شود. افتخاری در اردوی امارات به بازیکنان قول داد مطالبات‌شان پرداخت شود، اما او مجبور شد بخشی از پول اسپانسر را به بازیکنان خارجی بدهد، به همین دلیل بخش زیادی از حساب باشگاه خالی شد. این اعتصاب دیروز هم ادامه داشت تا بحران تا دقیقه آخر قبل از بازی در اردوگاه آبی ادامه داشته باشد. مهم‌ترین دلمشغولی سرمربی این تیم هم محرومیت مهدی رحمتی کاپیتان تیم است. گلی که حسینی در بازی قبل با عبور توپ از بین پاهایش خورد جای خالی رحمتی را دراین روزهای حساس که تیم اوج گرفته بیشتر از قبل نشان داد.

فرکی اتوبوسی دفاع نمی‌کند

سایپا با جذب بازیکنانی چون محمدرضا خلعتبری، حامد لک و ایوب کلانتری تقویت شد و خودش را از انتهای جدول بالا کشید. آنها برابر تراکتورسازی هم نمایش خوبی داشتند، اما محمدرضا خلعتبری و حامد لک دو مهره اصلی این تیم به‌دلیل دریافت کارت زرد دیدار با استقلال را از دست دادند. سایپا به‌اندازه کافی در خط حمله مشکل داشت و اکنون بدون خلعتبری باید به مصاف استقلال برود. شاگردان حسین فرکی با این حال دوست ندارند در آزادی مقابل استقلال نتیجه را از دست بدهند، چرا که در صورت شکست خودشان را در منطقه خطر خواهند دید.

فرکی اطمینان می‌دهد که با وجود غیبت این ستاره‌ها حاضر به دفاع مطلق جلوی استقلال نیست: «من برداشت‌های خودم را از استقلال دارم. به نظر من تیمی مثل سیاه‌جامگان که تغییر در کادرفنی داشته و در منطقه خطر قرار دارد، طبیعی است که هوشمندانه بازی کند. آنها آمده بودند که اول گل نخورند و دیدید که بعد از آن هم گل زدند اما ما برای پیروزی مقابل استقلال به میدان می‌رویم. توانایی بازیکنان ما بالا است و با اینکه حامد لک و خلعتبری را نداریم، هرگز فکر بازی دفاعی یا به قول شما سیستم اتوبوسی نیستیم.» استقلال برای اینکه امیدهایش را برای قهرمانی لیگ زنده نگه دارد، چاره‌ای ندارد جز اینکه از شرایط سایپا (نبود دو بازیکن کلیدی) استفاده کند و برنده شود. به گفته عضو هیات‌مدیره استقلال، آنها کسر امتیاز از تراکتور را پیگیری خواهند کرد به همین دلیل امتیاز این مسابقه و احتمالات آینده می‌تواند آبی‌ها را تا رده دوم جدول بالا بکشد. برنامه هفته بیست‌وچهارم به‌شرح زیر است:

چهارشنبه 18 اسفند

سایپا ............................................ استقلال، ۱۷:۳۰

پنج‌شنبه 19 اسفند

ماشین‌سازی.......................... نفت آبادان، ۱۵:۳۰

پرسپولیس .............. استقلال خوزستان، ۱۷:۳۰

ذوب‌آهن ................................. نفت تهران، ۱۷:۳۰

جمعه 20 اسفند

گسترش فولاد.....................................صبا، ۱۴:۳۰

سیاه‌جامگان........................................سپاهان، ۱۵

پیکان ...................................................... پدیده، ۱۶

فولاد................................................تراکتور، ۱۶:۳۰

سایپا بدون خلعت