بازگشت به عدد3

دنیای اقتصاد: استقلال نیز همانند استقلال خوزستان پس از برگزاری دو مسابقه در لیگ قهرمانان آسیا و کسب یک شکست و یک پیروزی پرگل کار خود در لیگ برتر را مقابل سیاه‌جامگان آغاز خواهد کرد. استقلال که در ۸ دیدار اخیر خود در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر موفق به کسب ۷ پیروزی و تنها یک شکست شده و به اغلب این تیم‌ها هم سه گل زده است در بهترین شرایط روحی و روانی مجددا در لیگ حاضر خواهد شد. کسب پنج پیروزی سه گله در ۸ دیدار اخیر استقلال نشان از قدرت خط حمله آبی‌پوشان پایتخت دارد و قطعا مدافعان سیاه‌جامگان که با کسب ۲۸ گل‌ خورده دومین خط دفاعی ضعیف لیگ برتر هستند کار سختی مقابل مهاجمان جوان استقلال در ورزشگاه آزادی خواهند داشت. اتفاقا استقلال فرصت خوبی دارد تا مقابل تیم پانزدهم جدول باردیگر به بردهای پرگل خود بازگردد.

آنها در شرایطی رو در روی سیاه‌جامگان بحران‌زده قرار می‌گیرند که دیگر خبری از خداداد عزیزی و مهدی هاشمی‌نسب روی نیمکت این تیم نیست و اکبر میثاقیان برای نجات نماینده مشهد از سقوط از سوی مدیران سیاه‌جامگان فراخوانده شده است. تیم بی‌پول مشهدی مهم‌ترین کارش برای ریکاوری روحی خوردن یک دیزی مشترک با سرمربی جدید و انتشار عکس‌های آن بوده است. مهدی رحمتی در دیدار مقابل سیاه‌جامگان دومین جلسه از محرومیت چهار جلسه‌ای خود را پشت سر خواهد گذاشت و منصوریان مجددا باید به سیدحسین حسینی در چارچوب دروازه اعتماد کند. عملکرد حسینی در دیدار مقابل ذوب‌آهن به‌گونه‌ای بود که غیبت رحمتی هرگز به چشم نیامد و استقلالی‌‌ها امیدوار به تداوم این روند از سوی حسینی در دیدار مقابل سیاه‌جامگان هستند. استقلال امیدوار است با کسب سه امتیاز این دیدار فاصله خود را با تراکتورسازی کمتر و از غفلت این تیم در دیدارهای آینده برای رسیدن به جایگاه دوم جدول استفاده کند.

در طرف مقابل سیاه‌جامگان بعد از شکست خانگی دقایق آخر مقابل تراکتورسازی در آخرین دیدار خود در لیگ برتر روزهای پرتلاطمی را پشت سر گذاشت. حرف و حدیث‌هایی درخصوص عملکرد رضا شربتی روی گل دوم تراکتورسازی، برکناری محترمانه خداداد عزیزی از سوی مالکان سیاه‌جامگان و همچنین محرومیت عباسی، مدیرعامل سیاه‌جامگان از فعالیت‌های فوتبالی از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، حواشی بود که در تعطیلات لیگ برتر گریبان دومین نماینده استان خراسان را گرفت. با همه این تفاسیر مدیران سیاه‌جامگان امیدوار هستند با حضور میثاقیان در دیدارهای باقی‌مانده از منطقه سقوط فرار کنند. سیاه‌جامگان در صورتی که موفق به خلق شگفتی مقابل استقلال شود و سه امتیاز این دیدار را کسب کند شانس حضورش در لیگ برتر را تقویت خواهد کرد. استقلالی‌ها این روزها با اعتماد به نفس فراوان حتی ازامکان پرکردن فاصله ۱۰امتیازی با پرسپولیس می‌گویند. زمانی عضو هیات‌مدیره باشگاه بلندپروازانه از هدف قهرمانی در آسیا و اضافه کردن ستاره روی پیراهن این تیم خبر می‌دهد: «با توجه به پتانسیل جوانی که در تیم هست و توانایی‌هایی کادرفنی و مدیریتی که حامی تیم است، انتظار برای تماشاگران و هواداران پیش آمده که باید استقلال به روند خوب خود ادامه دهد. باید بتوانیم این روند را ادامه دهیم تا هم در لیگ برتر در کورس باشیم و هم در آسیا به سمتی برویم که آرزوی چندین ساله استقلالی‌ها را که سومین قهرمانی در آسیا است، برآورده کنیم.»

استقلال خوزستان- ماشین‌سازی

در دومین بازی امروزاستقلال خوزستان که با دو برد آسیایی خود به ایران بازگشته، اکنون باید در لیگ برتر به مصاف آخرین تیم جدول برود. ماشین‌سازی ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را با ۳۳ گل خورده دارد. فرهاد کاظمی هنگام حضورش در ماشین‌سازی اعلام کرد اگر نتواند این تیم را از سقوط نجات دهد فوتبال را کنار می‌گذارد و با این شرایط ماشین‌سازی در این دیدار انتحاری بازی خواهد کرد تا سه امتیاز را بگیرد هرچند ماشین‌سازی در ۲۲ هفته گذشته فقط دو برد داشته است. ماشین‌سازی برای بقا تلاش می‌کند و استقلال خوزستان شاید در لیگ برتر به اندازه آسیا انگیزه نداشته باشد. به هر حال شاگردان پورموسوی در این بازی خسته هم هستند و قرار گرفتن در رده هشتم جدول خیلی به آنها انگیزه‌ای برای جنگندگی نمی‌دهد.