روز آبی‌ها

هفته دوم از مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از امروز پیگیری خواهد شد که در این روز تیم‌های استقلال تهران و استقلال خوزستان در چارچوب دیدارهایی از گروه‌های A و B مسابقات به مصاف حریفان خود می‌روند.

استقلال ــ التعاون عربستان

شاگردان علیرضا منصوریان بر‌خلاف نتایج خوب‌شان در لیگ برتر ایران، در نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الاهلی امارات شکست خوردند. خود منصوریان بی‌تجربگی بازیکنان جوان را عامل ناکامی دانست. حالا استقلال برای اینکه از قافله مدعیان عقب نماند، نیاز به سه امتیاز بازی با نماینده عربستان دارد. التعاون در بازی اول خود لوکوموتیو ازبکستان را با یک گل شکست داده و با روحیه خوب به مصاف استقلال می‌آید. استقلالی‌ها بعد از شکست مقابل نماینده امارات روی لبه تیغ قرار دارند، به‌طوری که اگر نتیجه نگیرند وارد بحران شده و صعودشان در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد. حریف عربستانی تیمی نیست که نشود آن را شکست داد. التعاون امسال به لطف مشکلاتی که برای تیم الاتحاد عربستان پیش آمد، جایگزین این تیم در لیگ قهرمانان آسیا شد. التعاون در حال حاضر در رده ششم لیگ حرفه‌ای ۱۴ تیمی عربستان قرار دارد. این تیم در ۱۹ بازی ۲۵ گل زده و ۲۹ گل هم دریافت کرده است.

التعاون هرگز در عربستان جزو تیم‌های مطرح و مدعی نبوده است. دلمشغولی دیگر استقلال بازیکنان درآستانه محرومیت آن است.بازیکنانی چون امید ابراهیمی، بهنام برزای و فرشید اسماعیلی در بازی با الاهلی کارت زرد گرفتند و اگر در دیدار برابر التعاون کارت بگیرند، از بازی هفته سوم محروم خواهند شد. منصوریان معتقد است با تیم قدرتمندی مواجه خواهد شد: «‌ما فوتبال عربستان را با الهلال، الشباب و الاهلی می‌شناسیم. ولی تیمی که توانسته سهمیه آسیا بگیرد قطع به یقین شانس بهتری داشته است. وقتی ما اسم التعاون را شنیدیم تیمی گمنام بود اما وقتی تیمی می‌تواند در آسیا حضور داشته باشد قطعا حریف قدرتمندی است.» بازی در عمان برگزار می‌شود و استقلال میزبان محسوب می‌شود. منصوریان می‌خواهد از این امتیاز استفاده کند: «استقلال در اولین بازی با شوکی روبه‌رو شد. جوانان ما نیاز به یک شوک داشتند ولی التعاون عربستان را کامل می‌شناسیم. نه ما نه التعاون شرایط بازی اول را نداریم.»

الجزیره امارات ــ استقلال خوزستان

استقلال خوزستان تنها نماینده ایران در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا بود که مقابل حریف خود به برتری رسید. شاگردان سیروس پورموسوی در دیدار برابر الفتح عربستان با یک گل برنده شدند تا سه امتیاز حیاتی بگیرند. نماینده کشورمان با وجود شرایط خوبی که دارد، باید مراقب بازی با الجزیره امارات باشد. آنها برابر تیمی به برتری رسیدند که شرایط خوبی در لیگ عربستان نداشت، اما الجزیره امارات تیمی به‌نسبت قوی‌تر از الفتح عربستان است و شرایط مطلوبی در لیگ امارات دارد.برنامه بازی‌های هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به‌شرح زیر است:

دوشنبه - 9 اسفند 95

گروه A

لوکوموتیو تاشکند .............. الاهلی امارات ۱۴:۳۰

استقلال.................................. التعاون عربستان ۱۹

گروه B

الفتح عربستان ....................... لخویای قطر ۱۸:۴۰

الجزیره امارات .................. استقلال خوزستان ۱۹