دنیای اقتصاد: بازی پایانی هفته بیست‌ودوم لیگ برتر، قصه‌ای بسیار طولانی داشت. تراکتورسازی و سیاه‌جامگان قرار بود جمعه دو هفته پیش به مصاف هم بروند، اما بارش برف سنگین در مشهد و عدم پوشش زمین به وسیله کاور باعث شد این بازی طی ۲۴ساعت دو بار به تعویق بیفتد. بعدتر تراکتور در بارندگی مشهد گیر افتاد و نتوانست به تبریز برود. آنها به تهران آمدند و بعد از چند روز تمرین دوباره به مشهد برگشتند. بازی مزبور سرانجام روز جمعه گذشته برگزار شد و با پیروزی ۲ بر یک تراکتور به پایان رسید. گل برتری تیم تبریزی اما در دقیقه۸۸ در وضعی به ثمر رسید که پرونده این بازی جنجالی را حالا حالاها باز باقی خواهد گذاشت. روی یک کرنر، کرار جاسم توپ را درون محوطه جریمه ارسال کرد و فرزاد حاتمی با یک ضربه سر توپ را به سمت دروازه فرستاد. در این لحظه توپ درست از کنار پای مدافع سیاه‌جامگان که به اصطلاح تیر یک را گرفته بود عبور کرد، اما او هیچ واکنشی نشان نداد.

اسم این مدافع ۲۲ساله و نه‌چندان مطرح که ظرف نیم‌ساعت بعد از پایان بازی به شهرت ملی رسید، رضا شربتی است؛ بازیکنی که دست به تیر ایستاد و عبور توپ از خط دروازه را تماشا کرد. گزارشگر تلویزیونی نتوانست حیرتش را از این واکنش پنهان کند و گلر تیم مشهدی هم در حالی که با دو دست بر سرش می‌کوبید به سمت شربتی رفت، اما دیگر کار از کار گذشته بود. تراکتور با این پیروزی در کورس قهرمانی باقی ماند و امیدهای سیاه‌جامگان برای بقا کمتر از قبل شد. بلافاصله بعد از پایان مسابقه، موجی از اتهام‌زنی علیه این بازیکن فضای مجازی را در بر گرفت و خیلی‌ها او را به کم‌کاری تعمدی متهم کردند، اما آیا واقعا روی یک قطعه فیلم و چند تصویر به همین راحتی می‌توان با آبروی مردم بازی کرد؟ ظاهرا با نزدیک شدن به روزهای پایانی فصل، تب مچ‌گیری و تهمت‌زنی بالا گرفته، اما به چه قیمتی؟ بیایید یک لحظه فکر کنیم او فقط دچار سهل‌انگاری شده. مگر در همین تراکتورسازی، محمدرضا اخباری مقابل استقلال با یک پاس اشتباه توپ را جلوی پای کاوه رضایی نینداخت و جلوی چشم هزاران تماشاگر گل اول را به حریف هدیه نداد؟ انصاف بدهید که این همه شتاب برای قضاوت، خیلی بی‌رحمانه است.

خداداد؛ بزرگ‌ترین حامی

خداداد عزیزی روزهای خوبی را روی نیمکت سیاه‌جامگان پشت سر نمی‌گذارد. تیم او خوب نتیجه نمی‌گیرد و به علاوه مشکلات مالی بسیار زیادی هم دارد. با این وجود همه اینها و حتی باخت در دقایق پایانی هم باعث نمی‌شود خداداد پشت بازیکنش را خالی کند. سرمربی سیاه‌جامگان بلافاصله بعد از پایان بازی حمایتش از شربتی را شروع کرد و تا دیروز هم به آن ادامه داد. او در این مورد به خبرگزاری تسنیم می‌گوید: «بزرگ‌ترین مشکل تیم ما مالی است. گفتن این حرف ناراحت‌کننده است، اما رضا شربتی ۴۰۰هزار تومان پول ندارد تا شهریه دانشگاهش را پرداخت کند. از خانواده پولدار هم نیستیم که بخواهیم به بازیکنان پول دهیم.» او در ادامه در مورد اتهامی که به شربتی وارد شده می‌گوید: «اصلا چنین چیزی نیست. اولیور کان سال ۹۰ بهترین گلر شد، اما یک توپی آمد و از بین پایش رد شد. انگ تبانی و وادادن بازیکن تنها در ایران زده می‌شود. شربتی نود دقیقه برای سیاه‌جامگان جان داد.

او و حسین بادامکی بهترین بازیکنان ما بودند. این حرف‌ها نامردی و بی‌وجدانی است. چون تراکتورسازی بازی را برده و اختلاف امتیازش با پرسپولیس ۶ امتیاز شده، این صحبت‌ها را مطرح کرده‌اند. شربتی جزو متعصب‌ترین بازیکنان ما بوده و حتی خودش هم بگوید این کار را کرده، قبول نمی‌کنم، چون به او مطمئن هستم. شربتی فقط ۲۱ساله است. قبل از گل تراکتورسازی، او به‌خاطر گرفتگی اسپاسم عضله پایش روی زمین می‌افتد، اما چون نخواسته تیم ۱۰نفره شود، از زمین بلند می‌شود. من برای پرسپولیسی‌ها احترام قائلم، چون برای این تیم بازی کرده‌ام، اما هر کسی که این حرف را زده، غلط زیادی کرده است!»

دفاعیات یک متهم

دیروز تلاش رسانه‌ها برای دسترسی به رضا شربتی و کسب توضیح از این بازیکن بی‌نتیجه ماند، چراکه او از طرف باشگاه ممنوع‌المصاحبه شده بود. در عین حال اما بعد از بازی سایت ورزش‌سه اظهارنظری از او منتشر کرد که آن را می‌خوانید: «این صحبت‌هایی که گفته می‌شود، همه تهمت است. مگر می‌شود من علیه تیم شهرم تبانی کنم؟ کسانی که بازی را دیدند، متوجه می‌شوند که در طول بازی جنگیدیم و بازی پایاپایی ارائه دادیم. من اصلا در آن صحنه شوکه شدم و متوجه نشدم که چه اتفاقی افتاد؛ قبل از ضربه کرنر هم روی زمین افتاده بودم و پایم گرفته بود. برای همین به تیر یک رفتم تا کمی نفس بگیرم و وقتی فرزاد حاتمی ضربه زد توپ با سرعت از فاصله یک متری من وارد دروازه شد. من نتوانستم کاری انجام دهم.»

همه جنجال‌های یک گل

همه جنجال‌های یک گل