تیم المپیاکوس در یک شب رویایی با گلزنی و درخشش مهاجم ایرانی‌اش به جمع ۱۶ تیم برتر لیگ اروپا راه یافت. پنج‌شنبه شب برای کریم انصاری فرد به یادماندنی خواهد بود. چرا که در لیگ اروپا با المپیاکوس موفق شد مقابل تیم ترکیه‌ای عثمانلی اسپورت دبل کرده و تیمش را به مرحله بعد این رقابت‌ها هدایت کند. درخشش کریم بازتاب زیادی در رسانه‌های مختلف جهان داشت و بسیاری نیز از کار وی تمجید کردند. پائولو بنتو، سرمربی پرتغالی تیم المپیاکوس یونان به ستایش از مهاجم‌ ایرانی پرداخت و گل‌های او در لیگ اروپا را ارزشمند دانست: «گل انصاری‌فرد لحظه‌ای بسیار مهم برای تیم المپیاکوس بود و باید تاکید کنم که این گل انصاری‌فرد همچنان برای المپیاکوس گل اصلی باقی‌ خواهد ماند، زیرا پس از آن همه چیز برای ما آسان‌تر شد.»

سرمربی المپیاکوس درباره استفاده از انصاری‌فرد و رستوس در ترکیب اصلی المپیاکوس پس از چند هفته گفت: «این دو بازیکن تا اندازه‌ای به‌خاطر تاثیرگذارتر بودن بازیکنان دیگر در المپیاکوس ضرر کرده‌اند. ما براون ایدیه را در خط حمله داشتیم که کریم انصاری‌فرد را جایگزین کردیم. او در نیمه فصل به ما پیوست و درحال هماهنگ شدن با سایر بازیکنان است. تلاش می‌کنیم انصاری‌فرد را با اهداف مورد نظرمان هماهنگ کنیم. این خیلی مهم است که کریم ۲ گل به ثمر رساند. این نتیجه بسیار خوبی است و ما خوشحالیم که انصاری‌فرد جای خالی براون ایدیه را پر کرد.» اما ساواس تزوریدیس نایب رئیس ۸۲ ساله باشگاه المپیاکوس یونان نیز از بازی کریم تمجید کرد. وی گفت: «امروز روز جشن فوتبال یونان است، زیرا المپیاکوس به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا راه یافت. من از تمامی اعضای باشگاه المپیاکوس به‌خاطر اینکه تمام توان خود را برای این اتفاق گذاشتند قدردانی می‌کنم. از عملکرد کریم شگفت‌زده هستم. او خودش را در گذشته به اثبات رسانده و پیش از این گفته بودم که با ۱۱ بازیکن همانند میلیوگوویچ و انصاری‌فرد در هر بازی می‌توانیم پیروز شویم. »

شب رویایی من بود

کریم انصاری‌فرد مهاجم ملی‌پوش کشورمان پس از درخشش به همراه المپیاکوس مقابل نماینده ترکیه در لیگ اروپا از شب رویایی خودش صحبت کرد: «این برد شیرین را به هم‌تیمی‌هایم و هواداران وفادار که همیشه ما را همراهی می‌کنند، تبریک می‌گویم. برای من شب بزرگی بود. من در ترکیب اصلی المپیاکوس قرار گرفتم. به‌خاطر این فرصت از بنتو، سرمربی‌ام تشکر می‌کنم. خیلی وقت بود که به تیم آمده بودم و منتظر فرصت بودم. »

پیشنهاد ۱۰ میلیون یورویی برای کریم!

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از رادیو ورزش یونان، باشگاه المپیاکوس یونان پیش از آغاز بازی برگشت مرحله یک‌شانزدهم لیگ اروپا برابر عثمانلی اسپور ترکیه از یک تیم چینی پیشنهاد ۱۰ میلیون یورویی برای انتقال کریم انصاری‌فرد، مهاجم ایرانی‌اش دریافت کرد. هنوز پاسخ باشگاه المپیاکوس به پیشنهاد چینی‌ها مشخص نیست.

لیگ اروپا قرعه‌کشی شد

دیروز اما قرعه‌کشی دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا برگزار شد. بر این اساس روستوف روسیه با سردار آزمون حریف شیاطین سرخ شد و یاران انصاری‌فرد هم باردیگر با تیمی ترکیه‌ای مصاف خواهند داد. سلتاویگو (اسپانیا) - کراسنودار (روسیه)، آپوئل (قبرس) - اندرلخت (بلژیک)، شالکه (آلمان) - مونشن‌گلادباخ (آلمان)، لیون (فرانسه) - رم (ایتالیا)، روستوف (روسیه) - منچستریونایتد (انگلیس)، المپیاکوس (یونان) - بشیکتاش (ترکیه)، خنت (بلژیک) - خنک (بلژیک)، کپنهاگن (دانمارک) - آژاکس (هلند)

بازی‌های دور رفت روز پنجشنبه ۱۹ اسفند برگزار می‌شوند.