فرصتی برای انتقام

عدم حضور تیم‌های عربستانی در ایران باعث شد پرسپولیس در مسقط عمان میزبان رقیب جدی خود برای صعود از گروه D باشد. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در حالی برای این بازی راهی عمان شدند که در بازی آخر خود در لیگ به سختی سپاهان را شکست دادند و قبل از آن شکست تلخی را در دربی ۸۴ تجربه کردند. با این حال این تیم بدون بازیکن مصدوم و با آمادگی تمامی نفراتش به مصاف الهلال خواهد رفت. این بازی امروز و ازساعت ۱۸و۳۰ دقیقه درعمان برگزار خواهدشد. جدال پرسپولیس و الهلال در واقع نبرد صدرنشین لیگ برتر ایران و عربستان است. شاگردان برانکو در لیگ با ۵۰ امتیاز از ۲۲بازی در صدر جدول رقابت‌های لیگ‌برتر قرار دارند و الهلال هم با ۴۷ امتیاز از ۱۹ بازی در لیگ کشورش یکه‌تازی می‌کند. شاگردان رامون دیاز آرژانتینی برای این مسابقه سالم الدوسری را در اختیار ندارند. این در شرایطی است که این تیم از ۵ بازیکن خارجی از جمله عمر خربین، کارلوس ادواردو، نیکولاس ملیسی، لئو بوناتینی و تیاگو آلوس بهره می‌برد. مهم‌ترین پرسش در اردوی قرمزها بودن یا نبودن مهدی طارمی به دلیل محرومیت در بازی آخر آسیایی آنها بود که بعد از استعلام رسمی از کنفدراسیون آسیا مشخص شد به دلیل عدم حضور او در بازی بعدی از آن محرومیت در ایران، وی دیگر محروم نیست و می‌تواند در ترکیب تیمش به میدان برود خبری که به نوعی خبرخوش برای پرسپولیسی‌ها محسوب می‌شد که کم کم قیدحضور بهترین گلزنشان در این بازی را زده بودند.

فلسفه برانکو

سرمربی پرسپولیس درکنفرانس خبری پیش از بازی از فلسفه اش در این بازی رونمایی کرد: «متاسفانه این بازی در تهران برگزار نمی‌شود وگرنه می‌توانستیم با حضور تماشاگران‌مان یک روز خیلی خوب را داشته باشیم. اولین بازی ما در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به نوعی سخت‌ترین بازی ما است. ضمن اینکه در اولین بازی نتیجه برای ما بسیار مهم است. این بازی می‌تواند مسیر اصلی ما برای بازی‌های آینده باشد و به نوعی مسیرمان را مشخص کند.احترام زیادی برای الهلال قائل هستیم، آنها تیم بسیار خوبی دارند، اما ما هم فلسفه و هدف خاص خودمان را داریم و دوست داریم با بازی زیبا هواداران‌مان را شاد کنیم. آنچه در فلسفه و دیدگاه کاری ما وجود دارد، این است که در هر بازی با قدرت تمام برای پیروزی بجنگیم و امتیاز کسب کنیم.» آخرین نبرد پرسپولیس و الهلال با شکست ۳ بر صفر سرخپوشان همراه شد اما نماینده ایران نسبت به آن مسابقه تغییرات زیادی داشته و به مراتب قدرتمندترشده و فوتبال زیباتری راهم ارائه می‌کند.

سرمربی الهلال پرسپولیس را می‌شناسد

رامون دیاز، سرمربی الهلال هم به این قدرت واقف است. او در نشست خبری پیش از بازی با پرسپولیس گفت: «امروز با تیمی بازی داریم که یکی از بهترین‌های آسیا است. پرسپولیس تیم خوبی است و ما با احترام به این تیم نگاه می‌کنیم. پرسپولیس با قدرت در صدر جدول لیگ ایران حضور دارد و بازی برابر چنین تیمی دشوار است. با این حال ما هم برای موفقیت برنامه داریم.» دیاز می‌داند که شروع پرقدرت درچنین بازی‌هایی بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است: «امروز یک شروع برای بازی‌های بین‌المللی ما است و تمام تلاش خودمان را می‌کنیم تا آن را خوب شروع کنیم و به پایان برسانیم و در لیگ قهرمانان نتایج خوبی بگیریم. در مرحله گروهی باید تمرکز و ثبات داشته باشیم.» دیاز درباره اینکه گفته شده بود طارمی نمی‌تواند امشب بازی کند، خاطرنشان کرد: «این موضوع برای من مهم نیست. تیم‌های بزرگ به یک بازیکن متکی نیستند.»

العین امارات و ذوب‌آهن

ذوب‌آهن در شرایطی میهمان العین است که فصل گذشته توسط همین تیم از مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت. سبزپوشان اصفهانی فصل پیش در امارات نمایش خوبی مقابل العین داشتند و موفق شدند این تیم را با نتیجه یک- یک متوقف کنند اما در بازی برگشت در اصفهان با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب شدند. هر ۲ تیم نسبت به آن مسابقه سرمربی خود را تغییر داده‌اند. مسوولان باشگاه العین بعد از اخراج زلاتکو دالیتیچ باز هم به سراغ مربیان کروات رفته و این بار سکان هدایت تیم‌شان را به زوران مامیچ کروات دادند. نایب قهرمان فصل پیش آسیا به تازگی ناصر الشهرانی مهاجم الهلال را هم به خدمت گرفته است و با ۴۰ امتیاز از ۱۹ بازی در رده سوم جدول رقابت‌های لیگ برتر امارات قرار دارد. این بازی از ساعت ۱۸:۴۵ آغاز خواهد شد.

حسینی: اول نبایدگل بخوریم

مجتبی حسینی در نشست خبری پیش از بازی گفت: «خیلی خوشحالم که اینجا هستیم. می‌دانیم که ما با یک تیم قدرتمند بازی داریم که پارسال نایب قهرمان آسیا شده است. العین همواره یک تیم خوب و قدرتمند در سطح آسیا بوده است. بازی‌های اول همیشه سخت‌ترین بازی‌ها است به خصوص اگر در خارج از خانه بازی کنیم. این بازی در سطح بالای کلاس آسیاست و هر تیمی که کمتر اشتباه کند، برنده است. با یک بازی کم اشتباه می‌توانیم از فرصت‌های خود خوب استفاده کنیم.» سرمربی ذوب‌آهن اعتراف می‌کند مبنای کارش را گل نخوردن گذاشته است: «مقابل العین باید مراقب باشیم که در وهله اول گل نخوریم چون آنها بازی را هجومی آغاز می‌کنند.

ما باید بتوانیم به اهداف تاکتیکی خود برسیم.» حسینی درباره تفاوت العین فعلی با سال گذشته که ذوب‌آهن مقابل آن قرار گرفت، بیان کرد: «العین اسکلت تیمش را حفظ کرده و اکثر نفراتش نیز مثل سال قبل هستند. مثلا شماره ۱۰ خود را حفظ کرده اما فقط بازیکنان خارجی خود را تغییر داده است. آنها امسال یکسری شرایط جدید دارند. نمی‌شود این تیم را با سال قبل قیاس کرد و گفت که از سال قبل ضعیف‌تر هستند یا قوی‌تر اما کیفیت اصلی آنها امروز مشخص می‌شود. گروه ما جزو سخت‌ترین گروه‌های لیگ قهرمانان آسیا است. هر ۴ تیم، تیم‌های باتجربه و جنگنده‌ای هستند. الاهلی و بنیادکار نیز جزو تیم‌های شناخته شده هستند.»

سرمربی العین: ذوب را خوب می‌شناسیم

سرمربی العین امارات بازی‌های ذوب‌آهن را به دقت آنالیزکرده است: «بازی‌های این تیم را روبه‌روی تراکتورسازی و استقلال و همچنین بازی‌های سال قبل تیم‌مان را دیده‌ام.» زوران مامیچ در نشست خبری پیش از دیدار با ذوب‌آهن اظهار کرد: «ما امروز بازی سختی در پیش داریم. ذوب‌آهن را خوب می‌شناسم. بازی‌های این تیم را دیده‌ام. از همکار کروات خودم در ایران اطلاعات خیلی خوبی درباره ذوب‌آهن گرفتم. نمی‌توانم بگویم که با چه سیستمی بازی می‌کنیم.» خواست آخر او از هواداران تیمش است: «از هواداران العین می‌خواهم که به ورزشگاه بیایند تا با ۳ امتیاز بازی را تمام کنیم.»

استقلال خوزستان با برد شروع کرد

اولین نماینده ایران در فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، شروع فوق‌العاده‌ای در این تورنمنت داشت. دیروز و از ساعت ۱۴:۳۰ استقلال خوزستان در ورزشگاه سلطان قابوس شهر مسقط عمان به مصاف الفتح عربستان رفت و توانست این تیم را با یک گل شکست بدهد. تک گل این بازی را ابوالفضل اعلایی در دقیقه۷۹ به ثمر رساند. استقلال خوزستان که با مشکلات شدید مالی دست به گریبان است، با این پیروزی مهم می‌تواند به صعود از گروه دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امیدوار باشد. همچنین دیشب و از ساعت ۱۹:۴۵ دیگر نماینده ایران یعنی استقلال تهران در گروه اول به مصاف الاهلی امارات رفت که به دلیل محدودیت ساعت چاپ، گزارش تفصیلی مربوط به این مسابقه را در شماره فردا خواهید خواند.