درحالی که به روزهای دعوت از ملی‌پوشان نزدیک می‌شویم مصاحبه برانکو با سایت رسمی باشگاه نشان از تلاش باشگاه پرسپولیس برای تنش‌زدایی و نزدیک کردن سرمربی این تیم با سرمربی تیم‌ملی دارد. برانکو هم البته با خواست باشگاه هماهنگ شد و دریک عقب‌نشینی تاکتیکی توپ آشتی را به زمین کی‌روش انداخت. مصاحبه‌ای که بعد از جلسه طولانی با طاهری منتشر شد و به این تصور دامن زد که زمان زیادی صرف متقاعد کردن او برای انجام آن شده است. جملات انتخاب شده توسط برانکو به‌صورت گل درشتی حمایت از تیم‌ملی را دربر داشت که به شائبه سفارشی بودن آن را هم بیشتر دامن می‌زد. برانکو به وضوح از مواضع اولیه‌اش علیه تیم‌ملی کوتاه می‌آید: «چنانکه قبلا هم اعلام کردم هدف از اظهارنظرهایم تضعیف تیم‌ملی فوتبال نبوده و در صورتی که برداشت‌هایی توام با سوءتفاهم‌ها به‌دنبال داشته است، بار دیگر اعلام می‌کنم؛ من، کادر فنی تیم، باشگاه، بازیکنان، هواداران و تمام ایرانی‌ها تیم‌ملی و دست‌اندرکاران آن را دوست داریم و آن را یک نهاد مقدس می‌دانیم و طبعا از آن حمایت می‌کنیم. من از راهیابی ایران به جام‌جهانی اطمینان دارم چون تیم‌ملی نشان داده است که توان، انرژی، صلاحیت، تجربه و دانش فنی لازم را دارد و اینها شکی باقی نمی‌گذارد. ما هم با تمام وجود از تیم‌ملی حمایت و با آن همراهی می‌کنیم.»


توپ در زمین کی‌روش

بی‌شک او حالا می‌تواند با استناد به همین مصاحبه اعلام کند که برای آشتی چراغ سبز نشان داده است و پیش بازیکنانش هم از این حربه استفاده خواهد کرد تا عدم دعوت به تیم‌ملی در آینده را از چشم او نبینند. اما کی‌روش هم اهل کوتاه آمدن هست؟ باشگاه پرسپولیس و شخص طاهری فرمایشی بودن این مصاحبه را رد کرده و اطمینان می‌دهد باشگاه و سرمربی اش درکنار تیم‌ملی است.او درآخرین مصاحبه‌اش گفته: «همان‌طور که گفتم اختلافی وجود نداشته است که بخواهد حل شود. بیشتر تفاوت نظرها بوده است. البته در این موضوع فدراسیون فوتبال و همین‌طور مسوولان مربوطه باید اظهارنظر دقیقی داشته باشند. از نظر ما که هیچ‌گونه اختلافی وجود ندارد. ما به‌عنوان باشگاه پرسپولیس حمایت خود را از تیم‌ملی فوتبال ایران اعلام می‌کنیم و بر این باوریم الان هم که تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند به نوعی یک تیم‌ملی هستند، زیرا آنها هم نماینده ایران محسوب می‌شوند.»

تجربه ثابت کرده که کی‌روش اهل عقب‌نشینی نیست، اما قطعا او هم متوجه تحرکات جدید برانکو هست و می‌داند که عدم دعوت از قرمزها بعد از این مصاحبه سرمربی چندان به مذاق هواداران این تیم خوش نخواهد آمد.کی‌روش توقع عذرخواهی داشته است و این را کوچک و بزرگ فوتبال ایران می‌دانند. برانکو بارها بر حمایت از تیم‌ملی و علاقه‌اش برای رفتن تیم به جام‌جهانی گفت، اما عذرخواهی نکرد.باید دید واکنش کی‌روش به این اتفاقات چیست و او هم با خواندن دست برانکو تاکتیکش را عوض می‌کند یا همچنان برسرمواضع تند و تیز خود باقی خواهد ماند.

رئیس وعده آشتی داد

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال که مدت‌ها است به دوستی و آشتی اصرار دارد این بارهم همین جملات را تکرار می‌کند.او دیروز به خبرگزاری فارس گفت: «ان‌شاءالله که همه چیز به خیر و خوشی بگذرد. ما نیاز داریم تا دست به دست هم بدهیم و یک فوتبال خوب و جان‌دار را درست کنیم که منجر به صعود دوباره تیم‌ملی به جام‌جهانی و موفقیت باشگاه‌ها به‌خصوص در لیگ قهرمانان آسیا بشود. در هر صورت فضا مهیا شده و می‌توان به اتفاقات آینده خوش‌بین بود.» این درحالی است که او پیش از این هم بارها وعده مدیریت ماجرا و پایان بیانیه‌ها را داده بود، اما عملا دعوا تا به امروز ادامه داشته است. آیا رئیس می‌تواند مثل آنچه باشگاه پرسپولیس درمهار سرمربی اش انجام داد درمورد کی‌روش اعمال کند واین آتش‌بس ادامه یابد؟