تنش در دربی به اوج رسید. درحالی‌که هر دوتیم لشگری از بازیکنان جوان وکم تجربه داشتند این بزرگ‌ترها و کاپیتان‌های دو تیم بودند که نقش اول درگیری‌ها شدند. مهدی رحمتی و سیدجلال حسینی که شاید هرکدام بیشترین فشار را برای حفظ و تغییر نتیجه متحمل شده بودند صحنه‌هایی اکشن را بعد از گل سیدجلال رغم زدند که حتی منجر به اخراج رحمتی شد. این تنش و درگیری بعد از بازی هم ادامه پیدا کرد تا پای کمیته انضباطی هم که به اتفاقات دربی بسیار حساس است، به پرونده باز شود.

اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از گرفتن گزارش ناظران خبر می‌دهد و احتمال محرومیت ایشان را مطرح می‌کند: «مقامات رسمی مسابقه در نزدیک‌ترین زمان ممکن گزارش بازی را به ما رساندند. همکاران انضباطی ما در ورزشگاه بودند و خود من نیز از طریق پخش مستقیم، این دیدار را دنبال کردم. بخش‌هایی از حوادث مسابقه نیز توسط رسانه‌ها پوشش داده شد و در مجموع اطلاعاتی که به‌دست آمده، بدون شک در اولین فرصت ممکن موضوعات را بررسی کرده و رای خواهیم داد.»

حسن‌زاده آنها را به تسری دادن تنش‌ها به سکوها هم متهم می‌کند: «نکته خاصی که در شهرآورد ۸۴ می‌شود بیان کرد این است که تا زمانی که در داخل زمین مسابقه تنش‌هایی پیش نیامده بود، آرامش در حد انتظار در سکوها وجود داشت و التهاب سکو‌ها و تخلف هواداران دو تیم زمانی به چشم آمد که بازیکنان دو تیم به شرحی که در گزارش‌ها آمده، با رفتارشان موجب ایجاد تنش در سکو‌ها شده‌اند که مطمئنا این نکته مورد توجه کمیته انضباطی قرار خواهد گرفت.» وی در ادامه گفت: «در بخشی از گزارش‌ها به برخورد فیزیکی یکی از اعضای کادر فنی تیم استقلال اشاره شده که ضمن اهانت و فحاشی به یکی از داوران، برخورد فیزیکی نیز با او انجام داده و همچنین مقامات رسمی مسابقه به تنش‌های سیدجلال حسینی و مهدی رحمتی اشاره کرده‌اند که قطعا بررسی خواهد شد.»

واکنش سیدجلال

اما بشنوید از سیدجلال حسینی کاپیتان قرمزها که یک روز بعد از بازی هم رحمتی را مقصر اتفاقات پیش آمده می‌داند: «شما نگاه کنید که امید ابراهیمی چطور مرا گرفته است. روی آن صحنه من به رحمتی نخوردم و فکر کنم خود ابراهیمی به او برخورد کرد. با این حال بازی در جریان است و ما در اوج حمله هستیم، اما آقای رحمتی روی زمین نشسته و فحش می‌دهد. کمیته انضباطی و اخلاق باید این صحنه‌ها را نگاه کنند. جالب بود که با همان دست مثلا مصدومش، بلند شده بود و می‌خواست مرا بزند.» وی درباره درگیری لفظی‌اش با رحمتی و اینکه دروازه بان استقلال درکنفرانس بعد از بازی گفته بود من فحش ندادم و باید یک سوت هم به سیدجلال داد تا او داور شود به کاپ گفت: «من نمی‌دانم چه چیزی گفت اما دائما داد و بیداد می‌کرد. من به او گفتم بلند شو فوتبال بازی کن. گفتم که مردانه بازی کن. گفت که تو مرا زدی، گفتم که چه ارتباطی دارد، درگیری است و شاید هر برخوردی پیش بیاید. به رحمتی گفتم این فوتبال نیست که بازی می‌کنی. رحمتی اخراج شده بود و باید بیرون می‌رفت. بعد از سوت پایان بازی رحمتی سمت من آمده و کری خوانی می‌کند. ابراهیمی و چینی شاهد این ماجرا هستند. باور کنید اگر این ۲ نفر نبودند، من با رحمتی درگیر می‌شدم. اگر وجود داشته باشند، راستش را می‌گویند. من بازی را باختم، چه چیزی می‌توانم به رحمتی بگویم؟ دنبال چه چیزی هستند.»

کاپیتان‌ها نقره داغ می‌شوند

رفتارهای تند دوکاپیتان که مسبوق به سابقه هم بوده است می‌تواندتبعات سنگینی برای تیم‌های آنها داشته باشد. پرسپولیس بازی بعد هم کمال کامیابی نیا را در اختیار ندارد و محرومیت سیدجلال می‌تواند فشار روی خط دفاعی این تیم را دوچندان کند. استقلال هم که بدون رحمتی بازی‌هایش از آب در نیامده بدون کاپیتان بازی سختی با ذوب خواهد داشت و اگر این محرومیت افزایش یابد بازی با سیاه‌جامگان را هم از دست خواهد داد.