بازگشت اشکان دژاگه به ولفسبورگ آن‌قدر برای باشگاه و هوادارانش مهم بود که مجله «گرگ‌ها» گفت‌وگوی اختصاصی و عکس روی جلد خود را به کاپیتان تیم‌ملی ایران اختصاص داده است. به گزارش ورزش‌سه، اشکان دژاگه در فصل نقل‌وانتقالات زمستانی پس از پنج سال به ولفسبورگ بازگشت اما با کارشکنی قطری‌ها هنوز فرصت بازی برای این تیم را به دست نیاورده است. این موضوع باعث نشد تا نشریه باشگاه ولفسبورگ طرح روی جلد و گفت‌وگوی ویژه خود را به بازیکن محبوب ایرانی اختصاص ندهد. بخش‌هایی از مصاحبه کاپیتان تیم‌ملی ایران را بخوانید.

خوشحالی هواداران از بازگشت

اشکان دژاگه در ابتدای مصاحبه با ابراز خوشحالی از بازگشت به ولفسبورگ، در مورد حس و حال خودش حرف می‌زند: «انتقال من برای بعضی‌ها تعجب‌آور بود. بازی دوباره برای ولفسبورگ آرزوی من بود که برآورده شد. البته اگر بلافاصله بازی می‌کردم خوشحال‌تر می‌شدم. این ارتباط من با طرفداران طی ۵سال به وجود آمد. ۵سال زمان کمی نیست. طرفداران همیشه حتی در شرایط سخت از من حمایت کردند. من همیشه سعی کردم در خدمت تیم باشم. خیلی خوشحالم که آنها مرا دوباره پذیرفته‌اند.»

کی‌روش به من اعتماد دارد

اشکان در ادامه در مورد کاپیتانی‌اش در تیم‌ملی ایران حرف می‌زند و اینکه این تصمیم سرمربی برای او پیغام خاصی داشته است: «مربی تیم‌ملی در بازی‌های اخیر بازوبند را به من داده است. ما در تیم بازیکنان باتجربه‌تر هم داریم اما دادن بازوبند به من نشانه اعتماد کی‌روش است و این نشان می‌دهد که او به تجربه من ایمان دارد. امیدوارم در ادامه هم بتوانم به‌عنوان کاپیتان به تیم و بازیکنان جوان‌تر کمک کنم.»

ایرانی‌ها دیوانه فوتبال هستند

هنوز هم برای خیلی از آلمانی‌ها سوال است که چرا دژاگه با وجود بازی برای تیم‌های پایه آلمان، به تیم‌ملی بزرگسالان ایران پیوست. اشکان در تازه‌ترین مصاحبه‌اش در این مورد می‌گوید: «این تصمیم من دلایل ورزشی داشت. من برای آلمان بازی‌های زیادی انجام دادم. حتی در رقابت‌های قهرمانی اروپا قهرمان شدیم اما پس از آن شرایط آن‌طور که من فکر می‌کردم نبود و خوشبختانه فرصت بازی برای ایران برای من پیش آمد. با این حال تصمیم ساده‌ای نبود، چون من واقعا سپاسگزار آلمان هستم. آلمان خانه من است و من اینجا رشد کردم. با تمام اینها از رفتن به تیم‌ملی ایران پشیمان نیستم و آن یک فرصت بزرگ برای من بود. به این تصمیمم افتخار می‌کنم. در نهایت پدر و مادر من ایرانی هستند و من هم نیمه‌ایرانی و نیمه‌آلمانی هستم. در ایران طرفداران دیوانه فوتبال هستند. ما با ایران به جام‌جهانی رفتیم و در تیم خود یک مربی فوق‌العاده و بسیار با تجربه داریم که دوباره ما را به جام جهانی می‌برد.»

مسی همه چیز را خراب کرد!

همه دنیا هنوز بازی سزاوارانه ایران برابر آرژانتین را به یاد دارند و مجله اختصاصی باشگاه ولفسبورگ هم از این قاعده مستثنی نیست. دژاگه در این مورد می‌گوید: «ما در مقابل آرژانتین یعنی غول رقابت‌ها عالی بازی کردیم و حتی می‌توانستیم این تیم را شکست دهیم، اما مسی همه چیز را خراب کرد. این یک تجربه بزرگ برای من بود.»

بزرگ‌ترین دستاوردم، فرزندانم هستند

از اشکان می‌پرسند طی چهار سال‌ونیمی که در ولفسبورگ نبود، چه دستاوردی داشته؟ او جواب می‌دهد: «قطعا فرزندانم. من الان دو دختر فوق‌العاده دارم. دیگر دستاوردم تجربه بوده است. آخرین باری که اینجا بودم هنوز جوان بودم و چیزهای عجیبی در ذهنم بود اما اکنون به‌عنوان کاپیتان تیم‌ملی ایران در موقعیت متفاوتی هستم.» لابد بدتان نمی‌آید بدانید غذای آلمانی مورد علاقه دژاگه چیست؟ او می‌گوید: «من کتلت با گوشت گوساله دوست دارم که البته اتریشی است و نه آلمانی!»