تکرار تاریخ نحس؟ فارغ از همه کشمکش‌ها، نکته ویژه این عکس مربوط به پوشش ناکافی مهدی طارمی می‌شود؛ ستاره پرسپولیس که در این مقطع کلیدی از فصل به شیوه‌ای کاملا «آماتور» از حفظ سلامتی اش غفلت کرده.

دنیای اقتصاد: در بخشی از بهترین روزهای تاریخ باشگاه پرسپولیس، شاید هیچ چیز به اندازه انتشار این خبر نمی‌توانست شادی هواداران این تیم را نابود کند: «بازیکنان پرسپولیس اعتصاب کردند!» از چندی پیش زمزمه‌هایی در مورد مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسید، اما شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد موضوع تا این حد جدی باشد. ظهر دیروز بود که چند سایت و خبرگزاری معتبر از اعتصاب بازیکنان اصلی پرسپولیس خبر دادند و نوشتند آنها در اعتراض به عدم وصول مطالبات‌شان و اینکه مدت‌ها است از باشگاه پول نگرفته‌اند، از حضور در تمرین سر باز زده‌اند. همین مساله کافی بود تا در آستانه هشتادوچهارمین دربی پایتخت، موجی از نگرانی بین هواداران پرسپولیس به وجود بیاید.

دو روایت متناقض

خبر اعتصاب پرسپولیسی‌ها دیروز در حالی منتشر شد که به شکل همزمان روایت‌های متناقض دیگری هم در این مورد به گوش می‌رسید. خبرگزاری فارس، اولین رسانه‌ای بود که به‌طور مشروح از اعتصاب سرخ‌ها خبر داد. در گزارش این خبرگزاری آمده است: تعدادی از بازیکنان تیم پرسپولیس در آستانه دربی ۸۴ به دلیل مشکلات مالی حاضر به تمرین نشدند. بازیکنان پرسپولیس تا اینجای فصل ۴۰درصد از مطالبات خود را گرفته‌اند اما ظاهرا این مقدار بازیکنان را راضی نکرده است. آنها از اینکه مدتی است پولی از باشگاه نگرفته‌اند ناراضی‌اند. در همین راستا از سوی مسوولان باشگاه پرسپولیس چندین بار قول‌هایی به بازیکنان برای پرداخت مطالبات مالی داده شده بود، اما این اتفاق نیفتاد که آخرین مورد آن قبل از بازی با تراکتورسازی بود. مسوولان پرسپولیس به بازیکنان این تیم قول داده بودند به حساب آنها پول واریز کنند که این مساله بازهم انجام نشد. در پی این مشکلات دیروز تعدادی از بازیکنان اصلی پرسپولیس نظیر محسن مسلمان، کمال کامیابی‌نیا، فرشاد احمدزاده، حسین ماهینی، سید جلال حسینی، مهدی طارمی، رامین رضاییان و... پس از حضور در ورزشگاه شهید کاظمی به برانکو اعلام کردند که به دلیل این مسائل و بدقولی‌های صورت‌گرفته قصد تمرین ندارند. این بازیکنان گلایه‌های خود را به برانکو اعلام کردند و سرمربی پرسپولیس هم به آنها گفت که برای روشن شدن وضعیت‌شان به باشگاه بروند و در جلسه‌ای با مسوولان باشگاه به این مسائل رسیدگی کنند. به همین دلیل بازیکنان معترض به محل باشگاه پرسپولیس رفتند تا تکلیف خود را مشخص کنند.» این رسانه در ادامه احتمال داده معضل عدم پرداخت پول به بازیکنان ناشی از مساله بازنشستگی و سلب حق امضا از طاهری باشد. این در حالی است که خبرگزاری تسنیم دیروز از حضور همه بازیکنان پرسپولیس در تمرینات این تیم خبر داد. آنها نوشته بودند تمرینات پشت درهای بسته برگزار شده و سرخ‌ها فقط وزنه زده‌اند. در همین راستا مسوولان باشگاه پرسپولیس هم روایت دوم را تایید کرده‌اند که البته چندان عجیب نیست. پندار خمارلو، مدیر روابط عمومی باشگاه به «ایسنا» گفته است: «بازیکنان پرسپولیس طبق برنامه از پیش تعیین شده در سالن وزنه مجموعه شهید کاظمی حاضر شدند و به تمرین پرداختند. نمی‌دانم چه کسی و روی چه حسابی گفته بازیکنان تمرین نکرده‌اند. تصاویر و عکس‌های این تمرین موجود است که روی خروجی سایت باشگاه قرار خواهد گرفت.»

کابوس اعتصاب

فارغ از اینکه دیروز تمرین پرسپولیس با چه کیفیتی برگزار شده، مسلم است که چند تن از بازیکنان کلیدی پرسپولیس مثل محسن مسلمان، علیرضا بیرانوند و مهدی طارمی حوالی عصر راهی ساختمان باشگاه شده‌اند تا با علی‌اکبر طاهری ملاقات کنند. واضح است که یکی از اصلی‌ترین محورهای جلسه آنها، پیگیری مطالبات مالی و نیز پاداش پیروزی‌های پیاپی است. این شرایط، به شکلی عجیب کابوس اعتصاب بازیکنان پیش از دربی برگشت لیگ سیزدهم را برای هواداران پرسپولیس تداعی می‌کند. در آن زمان هم پرسپولیس مثل حالا مدعی جدی فتح عنوان قهرمانی بود، اما بازیکنان این تیم در آستانه بازی با استقلال دست از تمرین کشیدند. آن دربی به سردترین شکل ممکن برگزار شد و با تساوی بدون گل به پایان رسید. خیلی‌ها عقیده دارند از دست رفتن همین دو امتیاز، یکی از دلایل عدم قهرمانی پرسپولیس در آن سال بود. سرخپوشان در پایان آن فصل، قهرمانی را با دو امتیاز اختلاف به فولاد اهواز واگذار کردند و حالا هواداران نگران هستند که آن سناریوی تلخ، دوباره تکرار شود. باید دید مدیریت پرسپولیس از پس رفع این بحران بر می‌آید یا نه؟