پرسپولیس و یک لشکر استقلالی

دنیای اقتصاد: مهم‌ترین اتفاق بازی امروز پرسپولیس درمورد بازیکنانی است که درزمین حضور ندارند. سیدجلال حسینی، کاپیتان قرمزها مهم‌ترین عنصر دفاعی تیم و مهدی طارمی مهم‌ترین عنصر تهاجمی قرمز‌ها دراین مسابقه حضور ندارند تا برانکو مجبور باشد یکی از عجیب‌ترین ترکیب‌هایش را در بازی مقابل صبا به زمین بفرستد. حالا به این جمع فرشاد احمدزاده به دلیل محرومیت و ربیع‌خواه را به دلیل مصدومیت اضافه کنید تا متوجه پیچیدگی ترکیب قرمزها باشید. برانکو می‌توانست در این مسابقه و با توجه به غیبت طولانی‌مدت ربیع‌خواه ترکیب ایده‌آل دفاعی‌اش را که باید مقابل تراکتور و استقلال هم آن را قراردهد تمرین کند اما غیبت سیدجلال همه معادلات را به هم زد. حالا دقیقا نمی‌توان پیش‌بینی کرد که آیا ماهینی به سمت چپ خواهد رفت؟ رضاییان به ترکیب اصلی بازمی‌گردد؟ صادق محرمی را راست بازی می‌دهد یا چپ؟

درضمن خیلی‌ها منتظرند ببینند برانکو در نهایت تصمیم می‌گیرد از پلی یانسکی در غیاب چند بازیکن تیمش استفاده کند یا او را همچنان روی نیمکت قرار می‌دهد و سوالات بسیار دیگر که تا ظهر امروز برای رسیدن به جواب آنها باید صبرکرد. البته پرسپولیس آن‌قدر مهره تاثیرگذار دارد که نگران غایب‌ها نباشد. محسن مسلمان بازهم به ترکیب برمی‌گردد و درکنار سروش رفیعی خط میانی پرسپولیس را سرشار از تنوع و ابتکار خواهد کرد و شاید بهترین فرصت برای مهاجمی باشد که جایگزین طارمی خواهد شد تا خودی نشان دهد. تیم مرفاوی نیز اگر بتواند در این دیدار امتیاز بگیرد بدون شک کار بزرگی کرده است. صبایی‌ها در نیم فصل دوم شرایط بهتری داشته‌اند و امتیازگیری در این مسابقه می‌تواند اعتماد به نفس آنها را برگرداند. صمد مرفاوی یک لشکر استقلالی را دور خود جمع کرده است. حنیف و فروزان از خونه به خونه بابل آمدند.

عنایتی با این تیم بوده و میثم مجیدی هم مستقیم از استقلال تهران. اتفاقی که می‌تواند به حساسیت‌های این مسابقه بیفزاید و البته آن را جذاب‌تر کند. سرخپوشان همچنان در صدر قرار خواهند داشت حتی اگر در قم سه امتیاز را از دست بدهند. شاگردان مرفاوی روز سختی را مقابل پرسپولیس تجربه می‌کنند. صبا یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاع و حمله لیگ را در اختیار دارد البته مرفاوی که در دو هفته اخیر یک برد و یک مساوی گرفته قطعا در دیدار با پرسپولیس هم برای نباختن بازی خواهد کرد. باید دید پرسپولیس بدون سه بازیکن اصلی‌اش چگونه تیمی خواهد بود. صمد مرفاوی درمورد این ملاقات می‌گوید: «پرسپولیس از لحاظ کار گروهی تیم خوبی است و اگر بازیکن غایب هم داشته باشد دیگران جایش را پر می‌کنند. برای تیمی که تاکتیک گروهی خوبی دارد این مسائل زیاد مهم نیست، در ضمن معتقدم پرسپولیس به فرد متکی نیست. بازی سختی است. پرسپولیس یکی از تیم‌های خوب فوتبال ایران است که همراه با تراکتورسازی شانس خوبی برای قهرمانی دارد. هر چند میزبان هستیم ولی برای پرسپولیس این شرایط تفاوتی ندارد چون آنها در شهرهای مختلف هم طرفداران زیادی دارند. با این حال تلاش می‌کنیم یک بازی خوب انجام دهیم و به هدفمان که کسب سه امتیاز است برسیم.»

برنامه بازی‌های روزشنبه 9 بهمن 95

گسترش فولاد...................... ذوب‌آهن ۱۴:۳۰

پدیده............................................. سایپا ۱۴:۳۰

سپاهان................................ نفت آبادان ۱۵:۰۰

فولاد................................. سیاه‌جامگان ۱۵:۳۰

نفت تهران............. استقلال‌خوزستان ۱۶:۵۰

صبا......................................پرسپولیس ۱۶:۵۰