دسته‌گل ایرانی در هلند

دنیای اقتصاد: رضا قوچان‌نژاد حالا روی ابرهاست. ستاره محجوب فوتبال ایران که در سال‌های گذشته به‌نظر می‌رسید در حوزه باشگاهی وارد سراشیبی سقوط شده، بعد از دل‌کندن از لیگ‌های عربی یک انتخاب درست انجام داد و خودش را به رویایی‌ترین روزهای دوران حرفه‌ای‌اش نزدیک کرد. هیرنفین، تیم روزهای جوانی گوچی ابتدای امسال دوباره درهایش را به روی این ستاره ایرانی باز کرد تا هر دو طرف از این معامله سود ببرند. این روزها قوچان‌نژاد به‌شدت می‌درخشد و لیگ هلند را تحت‌تاثیر نمایش‌های بی‌نقص خودش قرار داده است. با همه اینها اما، قصه یکشنبه‌شب برای رضا با همیشه فرق می‌کرد. او این‌بار با هت‌تریک دیدنی‌اش برابر تیم نامدار آیندهوون، یک‌بار دیگر اسم خودش را سر زبان‌ها انداخت. گوچی سه‌بار دروازه یکی از تیم‌های مطرح هلند را باز کرد، هرچند هم‌تیمی‌هایش قدر این گل‌ها را ندانستند و برتری ۳ بر ۲ برابر حریف را با باخت ۴ بر ۳ عوض کردند. حالا گوچی در اتفاقی فوق‌العاده‌ آقای گل لیگ هلند است؛ عنوانی که خودش می‌گوید حس عجیبی دارد!

در صدر بهترین‌ها

مهاجم ملی‌پوش کشورمان با هت‌تریک برابر آیندهوون به عنوان بهترین بازیکن هفته نوزدهم لیگ هلند انتخاب شد. گوچی با این ۳ گلی که به‌ثمر رساند، ۱۲ گله شد و در کنار یورگنسن از فاینورد با ۱۲ گل در صدر برترین گلزن لیگ هلند قرار دارد. در همین راستا روزنامه بین‌المللی «فوتبال» هلند رضا قوچان‌نژاد را به عنوان بهترین بازیکن هفته نوزدهم لیگ برتر این کشور انتخاب کرد. مهاجم ایرانی هیرنفین با هت‌تریک در خانه تیم مدعی آیندهوون مبدل به اولین بازیکن ایرانی شد که در اروپا هت‌تریک می‌کند. همچنین سایت فوتبال این کشور تازه‌ترین رده‌بندی برترین بازیکنان و پاسورهای اردویژه هلند را منتشر کرد که قوچان‌نژاد با صعودی خیره‌کننده در جایگاه سوم قرار گرفت. در این رده‌بندی نیکولای یورگنسن با کسب امتیاز ۲۰ (۱۲ گل زده و ۸ پاس گل) رتبه اول را در اختیار دارد. سام لارسون، مهاجم سوئدی و هم‌پستی رضا قوچان‌نژاد در تیم هیرنوین رده دوم را با امتیاز ۱۵ (۷ گل زده و ۸ پاس گل) به خود اختصاص داده است. رضا قوچان‌نژاد، ملی‌پوش ایرانی تیم هیرنوین امتیاز ۱۴ را در رده‌بندی برترین بازیکنان و پاسورهای اردویژه هلند را با به ثمر رساندن ۱۲ گل و ۲ پاس گل کسب کرده است. علیرضا جهانبخش از تیم آلکمار نیز در جایگاه دوازدهم با ۱۱ امتیاز قرار گرفت. این ملی‌پوش ایرانی دارای آمار ۶ گل زده و ۵ پاس گل در ۱۹ هفته اخیر اردویژه هلند است.

رویای رضا

گوچی با هت‌تریک برابر تیم سرشناس آیندهوون در ورزشگاه فیلیپس‌آرنا توانست به صدر جدول گلزنان برتر هلند برسد، گرچه درخشش او تحت‌الشعاع باخت تلخ دقایق پایانی قرار گرفت. به گزارش ورزش‌سه، درخشش فوق‌العاده رضا قوچان‌نژاد در آخرین بازی هفته هلند به‌شدت او را در تیررس رسانه‌های این کشور قرار داد تا جایی که تمامی رسانه‌های نوشتاری و سایت‌های معتبر از تعریف و تمجید نسبت به مهاجم ایرانی هیرنفین بعد از هت‌تریک برابر آیندهوون دست بر نداشتند. یکی از سایت‌های پرمخاطب هلندی از رضا به عنوان بهترین بازیکن هفته نوزدهم لیگ هلند نام برد و بالاترین نمره را به گوچی داد. این سایت در گزارشی پیرامون ستاره ایرانی هیرنفین نوشت: «موتور گلزنی هیرنفین ورزشگاه فیلیپس آرنا را برای دقایقی مات و مبهوت و در سکوت فرو برد اما هم تیمی‌هایش قدر درخشش او را ندانستند تا هت‌تریک این بازیکن بسوزد. با این حال او بهترین بازیکن هفته نوزدهم بود و با گل‌ها و بازی خوبش نمره ۸ را گرفت و بالاتر از همه ستاره‌ها عنوان بازیکن برتر هفته را به خود اختصاص داد». در ادامه این گزارش مصاحبه‌ای کوتاه از گوچی درج شده است.

او در ارتباط با این درخشش گفت: «من تنها وظیفه‌ام را انجام دادم و خوشحالم که در کنار سایر مهاجمان خواسته‌های سرمربی تیم را موبه‌مو اجرا کردیم. استریپل از ما می‌خواهد هماهنگ بازی کنیم و ما مقابل آیندهوون این خواسته را به خوبی اجرا کردیم. از اینکه کنار سام لارسن و زنلی توانستیم انتظارات را برآورده کنیم، خوشحالم.» مهاجم ایرانی در ادامه راجع‌به شکست برابر آیندهوون افزود: «فوتبال بعضی مواقع واقعا بی‌رحم می‌شود و ما این بی‌رحمی را مقابل آیندهوون از نزدیک لمس کردیم. با وجود این شکست به تیم‌مان افتخار می‌کنم چون تا آخرین دقیقه برابر حریف قدرتمند خود جنگید و پاپس نکشید.» گوچی در پایان به ایستادن در صدر جدول گلزنان هم اشاره کرد و گفت: «من الان اینجا هستم، صدر جدول گلزنان. جایگاهی که کسی تصورش را نمی‌کرد به همین خاطر حس عجیبی دارم. قطعا نمی‌ایستم و به همین روند ادامه می‌دهم تا باز هم شادی را به کانون هواداران هیرنفین بازگردانم.»