7 به‌جای 77

دنیای اقتصاد: این روزها دنیا به کام بازیکنان پرسپولیس است و آنها پس از پیروزی پرگل ۳ بر صفر مقابل فولاد در اهواز، پرانرژی و پرروحیه هستند، فاصله‌شان با تراکتورسازی را هم به حد مطلوبی رسانده‌اند که حتی با شکست هم خیال‌شان از حفظ جایگاه‌شان راحت باشد. شاید پس از پیروزی مقابل فولاد توقع از پرسپولیسی‌ها بالا رفته، اما از طرف دیگر شاید خود برانکو هم به تکرار نتیجه دیدار رفت مقابل گسترش فولاد راضی باشد، پیروزی یک بر صفر و با حداقل گل تا پرسپولیس به قدرتش در صدر جدول ادامه دهد و فاصله‌اش را با تراکتورسازی حفظ کند.

سرخپوشان پایتخت این روزها در دو جبهه با تبریزی‌ها در حال دوئل و پیکار هستند؛ از یکسو، تراکتورسازی رقیب اصلی‌شان برای قهرمانی در این فصل بیانیه صادر می‌کند که بازی‌های دو تیم به‌صورت همزمان برگزار شود و از سوی دیگر گسترش فولاد خودش را آماده می‌کند تا با شکست احتمالی پرسپولیس به همشهری‌اش کمک کرده باشد، این موضوعی است که فراز کمالوند، سرمربی گسترش فولاد هم به آن اشاره کرده و به‌صراحت اعلام کرده است می‌خواهد با شکست پرسپولیس به کمک تراکتورسازی بیاید. با این شرایط به نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها پیکاری دوجانبه در پیش دارند و در صورت کسب پیروزی می‌توانند یک قدم دیگر به قهرمانی که هدف نهایی این فصل برانکو است، نزدیک شوند. پرسپولیس با ۵ گل خورده همچنان قدرتمند‌ترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارد و حتی ساسان انصاری ۱۲ گله هم هفته گذشته مقابل مدافعان و دروازه‌بان پرسپولیس ناکام بود.

پرسپولیس در این مسابقه با حمایت هوادارانش تهاجمی‌تر از همیشه خواهد بود. باید دید در پایان این مسابقه پرسپولیس به امتیاز ۴۱ می‌رسد و همچنان یکه و تنها درصدر باقی می‌ماند یا آبی‌پوشان تبریزی به سود تراکتورسازی از سرخپوشان تهرانی امتیاز می‌گیرند. در بازی رفت پرسپولیس با گل وحید امیری به پیروزی رسیده بود و این بازی برای گسترش جنبه انتقامی هم خواهد داشت اما انتقام گرفتن از تیم سرحال پایتخت به این راحتی‌ها نخواهد بود. سرخپوشان تهرانی اگر از گسترش با موفقیت عبور کنند خودشان را روی ابرها خواهند دید با این حال برانکو می‌گوید هنوز به نزدیک هدفش هم در پرسپولیس نرسیده. او برای جلوگیری از مغرور شدن بازیکنانش احتمالا این حرف را می‌زند وگرنه فاصله ۴ امتیازی با تراکتورسازی رویایی است. درمورد ترکیب قرمزها علامت سوال کم نیست. ربیع خواه که بازی‌هایش با انتقادات زیادی مواجه بوده همچنان مصدوم است.تصور براین بودکه رامین رضاییان به سمت راست برگردد و ماهینی سمت چپ قرار بگیرد اما این اتفاق رخ نداد و صادق محرمی نظر برانکو را جلب کرد. دربازی قبل رضاییان مصدوم بود اما بازی امروز روشن خواهد کرد که آیا دل برانکو با رضاییان صاف شده یا نه.

تغییرمهم دیگر به‌خاطر محرومیت محسن مسلمان رخ خواهد داد؛ اگرچه با حضور سروش رفیعی پرسپولیس نگرانی از نظر خلاقیت و ایجاد موقعیت درمیانه میدان نخواهد داشت و شماره ۷ جدیدش نشان داده می‌تواند خط میانی این تیم را به نحو احسن رهبری کند. آن‌طرف میدان بازی کردن یا نکردن داریوش شجاعیان مهم‌ترین اتفاق ترکیب گسترش است و خالقی‌فر هافبک سابق قرمزها هم مقابل تیم سابقش انگیزه‌ای ویژه دارد.نکته مهم و جالب این مسابقه اینکه گسترش فولاد تاکنون درخارج از خانه نباخته است و می‌خواهد رکوردش را حفظ کند و پرسپولیس هم اتفاقا تاکنون در خانه به هیچ تیمی نباخته است و آنها هم قطعا اجازه نخواهند داد این رکورد ویژه خراب شود.

برنامه مسابقات دوشنبه

استقلال خوزستان...................... سپاهان ۱۴:۴۵

پدیده ........................................ نفت تهران ۱۴:۴۵

سایپا............................................. سیاه جامگان ۱۵

پرسپولیس...................................گسترش ۱۶:۴۵

ذوب آهن............................................ فولاد ۱۵:۳۰

برانکو جانشین مسلمان را لو نداد

برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس اطمینان می‌دهد هدفش در بازی با گسترش فقط پیروزی است: «ایده اصلی ما و تنها ایده ما بردن است. در کنار هواداران پرشورمان به دنبال بردن هستیم و اصرار بر بردن داریم. واضح است که امتیازاتی که در اهواز از فولاد گرفته‌ایم زمانی ارزشمند است که بتوانیم گسترش را هم شکست دهیم و با بردن گسترش می‌توانیم امتیازات ارزشمندی را که در اهواز جمع کرده‌ایم تکمیل کنیم. ربیع‌خواه مصدوم است و محسن مسلمان هم محروم. بقیه بازیکنان همگی برای حضور در ترکیب با هم رقابت می‌کنند.» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه جایگزین محسن مسلمان کیست و آیا رامین رضاییان بازی می‌کند، حاضر به دادن توضیح روشن نشد: «برای شما مهم است که درباره رامین از من بپرسید و اگر نمی‌پرسیدید عجیب بود. او در رقابت برای حضور در ترکیب اصلی هست. هر چند ۲۰ روز تمرین نکرده اما روز بازی همه چیز را خواهید دید. درباره مسلمان هم باید بگویم که او بازیکن فیکس ماست اما برای نبودنش راه‌حل داریم.» برانکو در مورد اینکه این تیم ۵ بازیکن دواخطاره دارد و این موضوع در ادامه لیگ برای سرخپوشان سخت نخواهد شد، خاطرنشان کرد: «ما به هیچ عنوان اهل حساب و کتاب نیستیم و بازی به بازی پیش می‌رویم. هر جور حساب و کتاب کار ما را خراب می‌کند. هر بازی ۳ امتیاز دارد که ارزش همه بازی‌ها یکسان خواهد بود اما ما محافظه‌کاری نمی‌کنیم.»