روز واقعه

دنیای اقتصاد: دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر امروز با انجام سه بازی آغاز می‌شود. در این روز تراکتورسازی تیم دوم جدول تلاش می‌کند از کورس قهرمانی با پرسپولیس عقب نماند و استقلال هم به دنبال کسب هفتمین برد وخروج از بحران در آبادان خواهد بود. جامعه فوتبال هم به پاس قدردانی از جانفشانی آتش‌نشان‌ها و اتفاقاتی که درحادثه ساختمان پلاسکو تهران رخ داد، این هفته را به نام ایشان نام‌گذاری کرده‌اند و به احتمال زیاد تیم‌ها با بازوبند سیاه در زمین حاضرخواهند شد.

نفت آبادان- استقلال

منصوریان همچنان حوالی منطقه بحران سیر می‌کند. استقلال هفته گذشته مقابل همنام خوزستانی خود شکست خورد تا آبی‌های تهران مقابل استقلال‌خوزستان در هر دو بازی رفت و برگشت بازنده باشند. امروز هم تیم منصوریان باید مقابل یک تیم خوزستانی دیگر به میدان برود که اتفاقا به این تیم هم در بازی رفت باخته بود. البته صنعت نفت آبادان با هدایت نادر دست‌نشان استقلال را ۲ بر یک شکست داده بود و اکنون فیروز کریمی جانشین این مربی شده و از دومسابقه یک برد و یک تساوی به‌دست آورده است. منصوریان هفته گذشته در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی سه امتیاز را از دست داد و این هفته در آبادان که به نام برزیل ایران مشهور است باید جبران مافات کند. اوطی این هفته دوخرید پرسروصدا داشته است. جباروف کاپیتان تیم ملی ازبکستان و آندوتیموریان که اگر به تیم ملی دعوت شود، اوهم کاپیتان ایران است.

این دوخرید به واسطه سن وسال بالایشان مورد انتقاد کارشناسان بودند اما منصوریان معتقد است به تجربه آنها در کنار ستاره‌های جوانش نیاز دارد تا تیمی یکدست و پخته را روانه میدان کند. آیا او فرصت خواهد داشت تا ثمره تغییراتش را ببیند؟ درتهران شایعه است درصورت ناکامی در بازی امروز منصوریان خودش استعفا خواهد داداما مصاحبه‌های او رنگ و بوی تسلیم و استعفا ندارد. او اطمینان داده پای نسل‌سازی وجوانگرایی تیمش خواهد ماند حتی اگر به قیمت تشدید فشارها تمام شود. سوال‌ها درمورد ترکیب تیم اوکم نیست. بعد از گلی که سیدحسین حسینی در بازی با استقلال خوزستان از روی ضربه کاشته دریافت کرد باید دید که او در این مسابقه هم می‌تواند دروازه‌بان شماره یک استقلال باشد یا سیدمهدی رحمتی به ترکیب این تیم برمی‌گردد. تیموریان هم بعید است که به این بازی برسد و بتواند در خط هافبک استقلال قرار بگیرد اما اگر این اتفاق رخ بدهد، شاید خط هافبک استقلال در این بازی با آزمونی بزرگ مواجه شود. آبی‌ها امیدوارند با پیروزی در این بازی و توقف احتمالی پیکان و سپاهان حتی تا پله چهارم هم درجدول صعود کنند. اتفاقی که می‌تواند به معنی آژیرسفید در اردوگاه آبی باشد.

پیکان - تراکتورسازی

هر دو تیم از نتیجه هفته گذشته خود ناراحت هستند. پیکان با شکست مقابل صبای قم روند خوب خود را متوقف کرد و تراکتورسازی هم با تساوی خانگی مقابل نفت‌آبادان فاصله امتیازی‌اش با پرسپولیس را به عدد ۴ رساند. شاگردان امیر قلعه‌نویی با توجه به برتری قاطع پرسپولیس مقابل فولادخوزستان،روزهای پراسترسی را گذرانده‌اند و اگر بازهم لغزش داشته باشند، از مسیر قهرمانی دورتر خواهند شد. اگر تراکتورسازی بخواهد با موتور تراکتور به سمت قهرمانی برود، قطعا به خودروی پرسپولیسی‌ها نخواهد رسید. پرسپولیسی که این روزها هر حریفی را با قدرت پشت‌سر می‌گذارد، بنابراین قلعه‌نویی باید تفکر بازیکنانش را حرفه‌ای‌تر کند تا بلکه در روزهای آینده با لغزش پرسپولیس به صدر برسند. شاگردان مجید جلالی هم که هدف اصلی‌شان کسب سهمیه است، می‌دانند که بهترین فرصت را دارند تا با سه امتیاز این دیدار حاشیه امنیتی برای خودشان ایجاد کنند. پیکان با ۲۶ امتیاز در رده پنجم و تراکتورسازی با ۳۴ امتیاز در رده دوم ایستاده‌اند. برنامه کامل هفته هجدهم لیگ برتر به شرح زیر است.

یکشنبه 3 بهمن 95

ماشین‌سازی........................................... صبا، ۱۴

پیکان‌ تهران............................... تراکتور، ۱۵:۴۵

‌نفت آبادان...................... استقلال‌تهران، ۱۶:۴۵

دوشنبه 4 بهمن 95

استقلال خوزستان...................‌سپاهان، ۱۴:۴۵

پدیده ..................................... نفت تهران ۱۴:۴۵

سایپا......................................... سیاه‌جامگان، ۱۵

پرسپولیس..................... گسترش‌فولاد، ۱۶:۴۵

ذوب‌آهن.......................................... فولاد ۱۶:۴۰

روز واقعه