اقتصاد ورزش، اقتصاد بزرگی است

وزیر ورزش درمجمع انتخابات فدراسیون کاراته حاضر شد و در مورد مسائل مختلف صحبت کرد.

به گزارش «ایسنا» مسعود سلطانی‌فرابتدا درمورد شرایط ورزش کاراته گفت: «کاراته از رشته‌های مهم است و این ورزش طرفداران زیادی در کشور دارد. بنا به دلایلی این فدراسیون مدت‌ها با سرپرست اداره شد. ما مصمم هستیم با توجه به وظیفه‌ای که داریم، تکلیف فدراسیون‌های بلاتکلیف را مشخص کنیم. رئیس فدراسیون کاراته مورد حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک خواهد بود. ما برنامه‌های خود را با کمیته ملی المپیک به‌صورت هماهنگ جلو می‌بریم. این هم‌افزایی وهمگرایی باعث توسعه ورزش خواهد شد. خوشبختانه کاراته در المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور دارد و می‌تواند در بهبود جدول مدال ایران تاثیرگذار باشد.» وزیردررابطه با ورود برخی از افراد سیاسی به ورزش، گفت: «به اعتقاد من مانعی برای ورود افراد سیاسی وجود ندارد و فعالیت‌های سیاسی مشکلی را در ورزش ایجاد نمی‌کند.»

وی همچنین درباره مسائلی که درخصوص کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایجاد شده است، گفت: «بحث کی‌روش به وزارت ورزش و جوانان ارتباطی ندارد و خود فدراسیون فوتبال پیگیر این قضیه است و آن را بر طرف خواهد کرد.»

سلطانی‌فرهمچنین دررابطه با حضور بازنشسته‌ها در راس فدراسیون‌های ورزشی نیزیادآورشد: «تا پایان سال ما تلاش خواهیم کرد که این مشکل نیز برطرف شود. تعداد قابل‌توجهی بازنشسته در ورزش کشور حضوردارند که ما پیگیر این قضیه هستیم.» یکی ازمشکلاتی که این روزها گریبان‌گیر دوباشگاه فوتبال پرسپولیس و استقلال شده، وجود بدهی‌های مالیاتی است. وزیر ورزش در مورد این بدهی‌ها نیز گفت: «بدهی مالیاتی این دو باشگاه مربوط به سال‌های گذشته است و باید طی سال‌های گذشته گزارش‌های مالی این دو باشگاه تهیه می‌شد که این کار صورت نگرفته است. من طی صحبتی که با رئیس سازمان مالیاتی درباره بدهی‌های مالیاتی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال داشتم، تمام سعی‌ام بر این است که این بدهی هرچه‌ سریع‌تر سر و سامان یابد تا دیگر مشکل بدهی مالیاتی نداشته باشند.»

وزیر ورزش و جوانان همچنین در مورد ورود برجام به ورزش کشورو تاثیر آن روی گسترش و توسعه ورزش گفت: «ما برای اینکه بتوانیم با مجامع بین‌المللی و جهانی تعامل بیشتری داشته باشیم و کرسی‌های جدیدی را کسب کنیم، نیاز است که بتوانیم تعامل خود را با مجامع بین‌المللی و جهانی نسبت به گذشته بیشتر کنیم و قطعا این گفتمان و تعامل در ورزش می‌تواند رویکرد بسیار مثبتی را برای ورزش کشور داشته باشد و به رشد و توسعه ورزش کمک کند. ما در هفت، هشت سال گذشته در این زمینه نتوانسته‌ایم تعامل خوبی را ایجاد کنیم ولی در دو، سه سال آینده تلاش خواهیم کرد تا با برقراری این تعامل در جهت رشد و توسعه ورزش کشور و احراز کرسی‌های جدید در سطح بین‌المللی و جهانی تلاش بیشتری را انجام دهیم تا بتوانیم از این طریق به رشد و توسعه ورزش کشورمان کمک کرده باشیم.»

سلطانی‌فردر بخش پایانی صحبت‌هایش دوباره به نقش بزرگ اقتصاد در ورزش اشاره کرد تا نشان دهد این موضوع همچنان برای وی بااهمیت است: «اقتصاد ورزش، در دنیا اقتصاد بزرگی است ولی متاسفانه در ایران کوچک شمرده می‌شود و کمتر کسی علاقه‌مند سرمایه‌گذاری در ورزش است. خوشبختانه در برنامه ششم پیش‌بینی کرده‌ایم بندی به‌عنوان هزینه‌های مالیاتی درنظر گرفته شود و این فرصت بسیار خوبی است تا همه از این ظرفیت استفاده و بخش‌خصوصی ترغیب به حمایت از ورزش شود.»