استقلال در این یکی، دو سال و به‌خصوص از ابتدای لیگ شانزدهم تیمی پرسوژه برای مطبوعات بوده است. جالب اینکه بخش قابل‌توجهی از حواشی و سوژه‌های آبی‌پوشان مربوط به ادعای اهالی این تیم در مورد دریافت پیشنهادهای خارجی می‌شده که غیر از یک مورد یعنی سجاد شهباززاده، در بقیه موارد به جایی نرسیده است. وقتی فهرست کنونی بازیکنان استقلال را مرور می‌کنیم، می‌بینیم انگار همه پیشنهاد خارجی داشته‌اند غیر از چند بازیکن جوان و ناشناخته این تیم! این پرونده حالا یک‌بار دیگر با ادعای رسیدن پیشنهاد چینی برای امید ابراهیمی بازگشایی شده است. در ادامه، شایعه پیشنهادهای خارجی برای بازیکنان استقلال را با هم مرور می‌کنیم:

امید ابراهیمی: ابتدای فصل در تمرینات بدنسازی شرکت نکرد و به‌عنوان یکی از آخرین نفرات با استقلال قرارداد بست. در مورد او گفته می‌شد از لیگ قطر پیشنهاد دارد و جدایی‌اش قطعی است، اما در نهایت ماندگار شد. حالا و در شرایطی که یک نیم‌فصل از مسابقات گذشته، بازهم بحث پیشنهاد خارجی برای هافبک دفاعی آبی‌ها مطرح شده؛ با این تفاوت که این‌بار به‌جای قطر، حرف از بازار پرسروصدای نوظهور یعنی چین است. حالا باید ببینیم ابراهیمی رفتنی است یا او هم مثل بقیه می‌ماند.

بهنام برزای: ابتدای فصل گذشته شایعه شد از باشگاه ختافه اسپانیا پیشنهاد دارد، اما در نهایت نیمکت‌نشینی در استقلال را انتخاب کرد! البته گفته می‌شود برای برزای واقعا نامه رسمی رسیده بود، اما محتوای آن مربوط به حضور موقت در تمرینات برای تست فنی می‌شد.

مگویان: زمستان سال گذشته مدیر برنامه‌هایش مدعی شد پیشنهاد خارجی دارد و در صورت توافق با استقلال از این تیم جدا می‌شود، اما او هنوز اینجا پیش ماست. از قرار معلوم ترفند استفاده از لفظ «پیشنهاد خارجی» برای وصول مطالبات، ایرانی و غیرایرانی نمی‌شناسد!

محسن کریمی: این یکی عالی است. پدیده جوان استقلال که هنوز جای پایش در این تیم سفت نشده، خردادماه امسال در مصاحبه‌ای مدعی شد دو سال از قراردادش مانده، اما با توجه به دو پیشنهاد خارجی خوبش آماده ترانسفر است.

بختیار رحمانی: با گذشت چهار هفته از مسابقات لیگ، نزدیکانش مدعی شدند او از لیگ قطر پیشنهاد دارد و رفتنی است.به نظر می‌رسید جدایی وی قطعی است و او چمدانش را به مقصد قطر می‌بندد، اما این یکی هم به جایی نرسید.

یعقوب کریمی: گفته می‌شد یک باشگاه قطری خواهان جذب این بازیکن است، اما برای ادامه همکاری با استقلال به توافق رسید. ظاهرا اینقدری که قطری‌ها بازیکن ایرانی می‌خواهند، لیگ ایران نمی‌خواهد!

کاوه رضایی: مساله قطر کمی لوث شده و شاید به همین دلیل راجع‌به کاوه رضایی از پیشنهاد چینی سخن گفته شد! گفته می‌شد او بعد از بازی حذفی با مس‌کرمان از استقلال جدا می‌شود، اما بعدتر پایان مسابقات نیم‌فصل اول را به‌عنوان موعد جدایی این مهاجم اعلام کردند.

علیرضا منصوریان: اصرار داشت که از لیگ دسته اول انگلستان پیشنهاد مربیگری دارد. خودش از تیم خاصی اسم نیاورد، اما گمانه‌زنی رسانه‌ها به همان نقطه همیشگی رسید؛ برایتون! این همان تیمی است که طی سال‌های گذشته به مجید جلالی، پرویز مظلومی و سایرین هم پیشنهاد کار داده بود. همانطور که می‌بینید همه این دوستان به اضافه منصوریان امروز در کشورمان حضور دارند و خبری از فعالیت‌شان در لیگ انگلستان نیست!