اخیرا یکی از روزنامه‌های آلمانی با سوءاستفاده از عکس بهداد سلیمی و قراردادن آن کنار تصویرماده مخدر ماری‌جوانا این شائبه را به‌وجود آورده بود که قهرمان وزنه‌برداری ایران به تبلیغ این ماده مخدر پرداخته است. این موضوع در بین رسانه‌های داخلی بازتاب گسترده داشته و واکنش قهرمان وزنه برداری جهان و مسوولان این فدراسیون را در پی داشته است. ابتدا بهداد سلیمی قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن به استفاده ابزاری از نام و تصویرش برای تبلیغ ماری‌جوانا واکنش نشان داد و به خبرگزاری تسنیم گفت:«متاسفانه یک سایت آلمانی عکس من را با ماری‌جوانا منتشر و یک سایت داخلی نیز همین خبر را منعکس کرده است.قصد پیگیری جدی این موضوع از سوی فدراسیون وزنه برداری را دارم و قطعا با کسانی که شیطنت و از نام من استفاده ابزاری کرده‌اند، برخورد خواهم کرد.»

دارنده مدال طلای جهان و المپیک در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون از نزدیک ماری‌جوانا دیده است یا خیرگفت: «اصلا ندیده‌ام ولی اسمش را شنیده بودم.» سلیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره حضور سلطانی‌فر در اردوهای تیم ملی عنوان کرد: «وزیر شخص محترمی است و به‌صورت سرزده به اردو آمد تا شرایط وزنه‌برداران را بسنجد.وی انرژی بسیار مثبتی دارد و امیدوارم با حضور سلطانی‌فر شاهد اتفاقات خوبی در ورزش باشیم.چند وقتی است که تمرینات را آغاز کرده‌ام و می‌خواهم در لیگ با تیم ذوب‌آهن روی تخته بروم تا کم‌کم آمادگی لازم را کسب کنم.» اما نایب رئیس فدراسیون وزنه‎برداری کشورمان نیز به این خبر واکنش نشان داد و تاکید کرد این موضوع را از طریق مجاری قانونی با قدرت پیگیری خواهند کرد. داوود باقری درباره نامه فدراسیون وزنه‎برداری به کمیته ملی المپیک در خصوص موضوع سوءاستفاده از تصویر بهداد سلیمی و ارتباط او با ماری‎جوانا، به خبرگزاری تسنیم گفت:«وقتی از این موضوع مطلع شدیم، بلافاصله با مسوول روابط بین‎الملل خود صحبت کردیم و قرار شد از مسیر قانونی این موضوع را پیگیری کنیم.صحبت‎هایی را با یکی از وکلای سوئیسی انجام دادیم و متوجه شدیم مسیر قانونی این پیگیری از سوی کمیته ملی المپیک و ارتباط آنها با کمیته بین‎المللی المپیک خواهد بود، چرا که قبلا مورد مشابهی در این باره وجود داشته است.»

نایب رئیس فدراسیون وزنه‎برداری تاکید کرد از کمیته ملی المپیک کشورمان درخواست کمک شده: «روز گذشته نامه‎ای را برای کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ارسال کردیم. به وی گفتیم قهرمان المپیک ایران با این موضوع روبه‎رو شده است و ما به‌عنوان فدراسیون وزنه‎برداری باید حامی قهرمان خود باشیم.از کمیته ملی المپیک خواهش کردیم موضوع را به صورت جدی پیگیری کرده و ما را در جریان امور قرار بدهد.منتظر پاسخ کمیته ملی المپیک هستیم. اگر از سوی کمیته ملی المپیک نتیجه نگیریم، قطعا از مسیرهای دیگر این کار را پیگیری می‎کنیم.» او از رسانه‌ای که این خبر را پوشش داده بود نیز انتقاد کرد و گفت: «متاسفانه یکی از رسانه‎های داخلی تیتر بسیار بدی در مورد عکس منتشر شده از بهداد سلیمی زده بود که باعث ناراحتی شد. درخصوص آن رسانه هم پیگیری‎های لازم از سوی بخش مربوطه در فدراسیون در حال انجام است. واقعا نمی‎دانم چرا اینقدردر حق بهداد سلیمی کم‌لطفی می‎شود. آن از المپیک که حقش را خوردند و این هم درخصوص تبلیغ عجیب.»