مصائب سروش!

دنیای اقتصاد: بی‌گمان نهایی شدن انتقال سروش رفیعی به پرسپولیس، باعث خوشحالی هواداران این تیم شد. پرسپولیسی‌ها امسال در کورس فشرده قهرمانی هستند و همچنین باید در لیگ قهرمانان آسیا نیز حاضر باشند. به این ترتیب واضح است که تقویت بنیه این تیم، یکی از مسائل ضروری پیش روی مدیران باشگاه باشد. پرسپولیس در این فصل فقط یک بازیساز داشت که او هم محسن مسلمان بود. در این شرایط طبیعی بود که با مصدومیت یا محرومیت مسلمان، سرخپوشان با مشکلات شدیدی مواجه شوند. حالا پرسپولیس یک پلی‌میکر سرشناس و کارآمد دیگر استخدام کرده، اما جذب سروش رفیعی همان‌قدر که سخت اتفاق افتاد، ظاهرا حاشیه‌های دیگری هم دارد که زمان می‌برد تا حل شود.

تبریک نگفتند؟

دیروز برخی رسانه‌ها روی این موضوع مانور دادند که بازیکنان پرسپولیس استقبال چندانی از حضور سروش رفیعی به عمل نیاورده‌اند و در فضای مجازی به او خیر مقدم نگفته‌اند. بررسی منابع متداول، نشان می‌دهد این مساله تا حدودی صحت دارد. در حقیقت غیر از علیرضا بیرانوند که در همان بدو امر به سروش تبریک گفت و در اولین جلسه تمرینی هم استقبال گرمی از هم‌تیمی جدیدش به عمل آورد، بقیه زیاد با او گرم برخورد نکردند. به هر حال پیش از این هم شایعه شده بود که ساسان انصاری به‌خاطر برخورد سردی که پرسپولیسی‌ها با او داشتند مصمم شد که از این تیم کوچ کند. در پرسپولیس نفراتی مثل محسن مسلمان، احمدزاده، کامیابی‌نیا و طارمی روابط گرمی با هم دارند و ظاهرا پیوستن به این حلقه، کار راحتی نیست!

رفتار عجیب مسلمان

محسن مسلمان هم ۲۴ساعت بعد از جذب سروش رفیعی رفتار عجیبی انجام داد که به شایعات دامن زد. هافبک چپ‌پای سرخ‌ها با حذف همه تصاویرش با پیراهن پرسپولیس از صفحه اینستاگرام، شاید پیام دلخوری‌اش را به گوش مدیران باشگاه رساند. این مساله دیروز تنش‌های زیادی به وجود آورد، اما در نهایت مسلمان سعی کرد با انتشار پستی جدید، از هواداران دلجویی کند و آنها را از نگرانی در بیاورد. در مجموع واضح است که از این به بعد رفتار این دو نفر به شدت زیر ذره‌بین خواهد بود و رسانه‌ها نوع روابط آنها را رصد خواهند کرد.

ادعای فولاد

در این میان باشگاه فولاد هم ول‌کن سروش رفیعی نیست و کماکان در مورد این بازیکن ادعا دارد. آنها پیش از عقد قرارداد پرسپولیس با این بازیکن، مدعی بودند او هنوز تحت قرارداد فولاد است و بعد از پایان مدت سربازی‌اش در تراکتور باید به اهواز برگردد. این شکواییه در نوبت اول از سوی کمیته انضباطی رد شده، اما حالا و بعد از نهایی شدن قرارداد رفیعی با پرسپولیس، فولادی‌ها بار دیگر برای بازگرداندن رفیعی دست به کار شده‌اند. آنها در شکایت جدیدشان به کمیته انضباطی مدعی شده‌اند رفیعی ۳۸روز دیگر با فولاد قرارداد دارد و این مساله باید بین آنها، سروش و پرسپولیس حل شود. البته هوشنگ نصیرزاده از کارشناسان حقوقی فوتبال مدعی شده ادعای فولاد به دلایل منطقی قابل اثبات نیست. مشکل دیگر پرسپولیسی‌ها در مورد سروش این است که دست‌کم تا لحظه تنظیم این مطلب هنوز برگه پایان خدمت او به فدراسیون نرسیده است. در مجموع باید دید بالاخره کارت بازی رفیعی برای مسابقه فردا صادر می‌شود و او رسما و عملا بازیکن پرسپولیس به شمار می‌آید یا این قصه قرار است همچنان ادامه یابد؟