مصاحبه درجواب بیانیه!

دنیای اقتصاد: تبعات چالش میان کی‌روش و برانکو ادامه دارد.برانکو مصاحبه می‌کند، کی‌روش بیانیه می‌دهد و بعد برانکو دوباره مصاحبه می‌کند. پای وزیر هم به داستان باز شده است. سلطانی‌فر در آخرین مصاحبه‌اش از فدراسیون فوتبال خواسته این دعوا را مدیریت کند.تاج هم اتفاقا روانه دبی شده تا شاید بتواند یک سر این پروسه مصاحبه و بیانیه را قطع کند. اما اینکه کی‌روش به این سادگی حاضر به عقب‌نشینی باشد بعید به نظر می‌رسد.خبرگزاری تسنیم به نقل از یکی از ملی‌پوشان پرسپولیس در مورد نحوه بدرقه ایشان از سوی کی‌روش می‌نویسد: «کی‌روش با بهترین شکل ممکن ما را بدرقه کرد و گفت؛ در شرایط موجود باشگاه بیشتر از تیم ملی به شما احتیاج دارد و بهتر است به تهران بروید. تمرینات خود را با روحیه و انگیزه بالا انجام دهید و امیدوارم بهترین عملکرد را از همه شما در بازی‌های آینده پرسپولیس و تیم ملی شاهد باشم.»

اما این رفتار سرمربی تیم ملی از نظر سرمربی پرسپولیس اعمال فشار روی بازیکنانش تلقی می‌شود.روز جمعه نوبت برانکو بود که درمصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس باردیگر برمواضع خود تاکید کند: «روی من فشار زیاد است اما روی بازیکنانم فشارها به مراتب بیشتر شده است. کی‌روش این ۷ بازیکن را در وضعیت دشواری قرار داده است. اینها اتفاقاتی است که رخ داده و من هم به آن آگاه هستم.» برانکو متهم است که تحت تاثیر فشار شخص یا اشخاصی علیه سرمربی تیم ملی مصاحبه کرده که آن را نمی‌پذیرد: «واقعا از شنیدن این حرف غمگین و ناراحت هستم. خیلی به من برخورده که این حرف را مطرح کرده‌اند. وقتی این برچسب را به من می‌چسبانند که من تحت تاثیر برخی افراد این مصاحبه‌ها را انجام دادم خیلی به من برمی‌خورد. شاید این حرف باعث شرمساری برخی‌ها بشود. در فوتبال ایران پرسابقه‌ترین مربی خارجی من هستم. من حتی از رئیس فدراسیون فوتبال هم سابقه بیشتری دارم. سطح تحصیلاتم را هم به شما گفتم و واقعا به من برخورده که این صحبت‌ها را مطرح کردند. اگر درست درک کرده باشم باید بگویم که آنها گفته‌اند من یک فرد کله‌پوک هستم که تحت تاثیر دیگران حرف می‌زنم.

آیا نیاز است حرف دیگری بزنم؟!» با توجه به اتفاقات اخیر این تئوری مطرح شده که برانکو چشمش به دنبال صندلی کی‌روش است. ادعایی که البته آن را هم برانکو رد می‌کند: «پاسخ من به این سوال خیلی ساده‌ است. همه چیز می‌شود نوشت. در این بین وقتی می‌نویسند از قرار معلوم یا گفته می‌شود یا شنیده می‌شود بعد از آن هر چیزی می‌توان نوشت. قرارداد من با پرسپولیس یک سال و نیم دیگر اعتبار دارد و اهداف من هم کاملا مشخص است. ما در حال حاضر نقل و انتقالات‌مان را برای دو زمان انجام می‌دهیم؛ اول برای نیم‌فصل فعلی و سپس بازیکنانی که قرار است خرداد ماه به ما اضافه شوند. هدف من و طاهری سرپرست باشگاه این است که در برنامه کوتاه‌مدت تیم را شکل دهیم و فلسفه تیمی را برقرار کنیم. در این شرایط طبعا قهرمان هم می‌شویم اما این مساله خیلی سخت خواهد بود.» کی‌روش در بیانیه‌اش مدعی شده که برانکو نمی‌تواند تیم ملی یا او را عامل ناکامی‌های احتمالی معرفی کند. برانکو هم اطمینان می‌دهد که چنین قصدی ندارد: «من مربی‌ای هستم که هرگز دنبال توجیه نمی‌روم. حتی زمانی که از جام حذفی حذف شدیم نه تیم ملی، نه بازیکنان و نه هیچ شخص دیگری را عامل باخت ندانستم. به هر حال در فوتبال از این مسائل رخ می‌دهد. من تصمیم گرفته بودم که با آن وضعیت در جام حذفی حاضر شویم اما اشتباه بود. کسی را هم متهم نکردم. اگر دقت کرده باشید حتی زمانی که باخته‌ایم هیچ گاه باخت را گردن کسی نینداختم.»