درحالی که فدراسیون بسکتبال کشورمان اعلام کرده بود درک بائرمن قرارداد ۴ ساله دارد، این سرمربی آلمانی با ترک ایران هدایت یکی از تیم‌های کشورش را برعهده گرفت. سرمربی تیم‌ملی دوری از خانواده را دلیل امتناع از بازگشت به ایران عنوان کرده است. درهمین حال برخی از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی بسکتبال از انعقاد قرارداد این مربی آلمانی با باشگاه وولفسبورگ خبر دادند. رئیس فدراسیون بسکتبال کشورمان با تاکید بر اینکه اقدام بائرمن برای فسخ یک طرفه قرارداد غیراخلافی و غیرحرفه‌ای بود از رفتار این مربی انتقاد کرد. محمود مشحون در گفت‌وگو با خبرگزاری مهردر این خصوص گفت: «بائرمن مرد بزرگ و توانمندی بود، با تجربه و کاربلد بود، هرچه از نظم کاری او بگویم کم است، بائرمن از ۷ صبح کارش را آغاز می‌کرد و تا غروب متوالی و خستگی‌ناپذیر پیگیر آن بود، اما بائرمن با اقدامی که انجام داد همه این خوبی هایش را زیر سوال برد. بائرمن با ایمیلی که به فدراسیون ارسال کرد، همه این تعریف‌های اصولی و واقعی را در ذهن‌مان پاک کرد.»

تغییر موضع به‌خاطر پول بیشتر؟

بائرمن عنوان کرده بود به‌خاطر مشکلات خانوادگی نمی‌تواند سرمربی تیم‌ملی ایران باشد. حالامشحون ابراز امیدواری کرده که موضوع همین باشد و پای پول بیشتر وسط نباشد: «ایمیل بائرمن مبنی بر این بود که مجبور است به خاطر دختردو سه ساله اش در آلمان بماند. این درحالی بود که قرارداد فدراسیون بسکتبال با این مربی چهارساله منعقد شده بود و بر همین اساس برنامه‌های مورد نظر نیز چهار ساله تنظیم شده بود. با همه اینها بائرمن اعلام کرده که نمی‌تواند به ایران بازگردد. من فقط امیدوارم دلیل این تصمیم بائرمن همان مسائل احساسی یعنی دخترش باشد نه مسائل مادی و پول بیشتر! در رابطه با درک بائرمن در هیچ موردی کوتاهی نکردیم. در یک محل خوب یک سوئیت خوب برای او اجاره کردیم، ماشین مدل بالا برایش خریدیم. حقوقش را ماه به ماه و بعضا جلوتر از موعد مقرر پرداخت کردیم طوری‌که بابت حقوق و مزایا هیچ طلبی از ما ندارد. در کل اینکه هیچ کوتاهی به لحاظ رفتار و عمل در رابطه با درک بائرمن نداشتیم. به همین دلیل به معنای واقعی بابت کاری که انجام داده متعجب هستم.»

هنوز در شوک هستم

رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه دریافت ایمیل درک بائرمن شوک بزرگی به من وارد کرد، گفت: «۴۸ ساعت از این موضوع می‌گذرد و من هنوز در شوک هستم. بائرمن همین هفته گذشته در نشست هماهنگی با مربیان شرکت کرد و قرار بود چهارشنبه این هفته یک دوره آموزشی داشته باشد. او حتی پیش از سفر به آلمان فهرست بازیکنان موردنظرش را برای حضور در اردوی تیم‌ملی جهت آماده‌سازی مسابقات غرب آسیا تحویل من داد. وقتی به این مسائل و اقدامات فکر می‌کنم، بیشتر از کار بائرمن و تصمیمی که گرفته متعجب می‌شوم.»

به‌دنبال جریمه

مشحون تاکید کرد فدراسیون به‌دنبال طرح شکایت و جریمه از این مربی آلمانی خواهد بود: «در قرارداد بائرمن همان‌طور که حضور همزمان در یک تیم باشگاهی قید نشده، تاکید شده فسخ یک طرفه قرارداد موجب جریمه خواهد شد. قطعا این جریمه شامل حال بائرمن می‌شود. در اولین فرصت کمیته حقوقی فدراسیون با حضور شورای سیاست‌گذاری فدراسیون تشکیل جلسه خواهد داد تا میزان این جریمه را مشخص کند. فکر هم می‌کنم جریمه زیادی را متحمل شود.»

جایگزین بائرمن کیست؟

محمود مشحون در پایان درخصوص گزینه‌های جایگزین این مربی نیز گفت: «فقط ۴۸ ساعت ازاقدام غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای بائرمن می‌گذرد. من خودم هنوز شوکه هستم و قاعدتا در این مدت هم تصمیمی برای انتخاب دوباره سرمربی نداشته‌ایم. خوشبختانه اولین رویداد پیش روی ما مسابقات قهرمانی غرب آسیا است که بهمن ماه برگزار می‌شود. اصلا قرار نبود با تیم اصلی به این مسابقات برویم. در هر صورت در اولین فرصت به این موضوع هم رسیدگی خواهد شد و گزینه‌های جانشینی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.»