دنیای اقتصاد: استقلال با باخت در جام حذفی به نفت تهران و از دست دادن این جام حاشیه‌های فراوانی برایش ایجاد شد. با اینکه هیات‌مدیره استقلال ازعلی منصوریان حمایت کرده‌اند ولی شایعات زیادی درباره برکناری این مربی شکل گرفته است. درهمین حال اما بسیاری براین باورهستند که سرنوشت منصوریان بعد از بازی با سپاهان که روز یکشنبه درهفته پانزدهم لیگ برتر در اصفهان برگزار خواهد شد،مشخص می‌شود، اما طبق شایعات مربیانی نظیر اسکوچیچ، کرانچار و ماگات گزینه‌هایی هستند که گویا مذاکراتی با آنها از طرف استقلال صورت گرفته و قرار است یکی از آنها جانشین منصوریان شود. قرار است اعضای هیات‌مدیره استقلال در صورتی که به این جمع‌بندی برسند منصوریان برود، در مورد جانشین منصوریان تصمیم‌گیری کنند، اما در حالی نام فیلیکس ماگات برای هدایت استقلال مطرح شده که این مربی در حال حاضر تحت قرارداد یک باشگاه چینی است. این موضوع که به تایید هیچ مقام مدیریتی استقلال نیز نرسیده است، درحالی مطرح شد که مربی سال‌‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ تیم فوتبال بایرن مونیخ در چند ماه گذشته در تیم شاندونگ لوننگ از سوپرلیگ حرفه‌ای چین حضور داشته و با این تیم قرارداد دارد. آنچه مشخص است اینکه این باشگاه چینی عدد سرسام‌آوری را برای بردن این مربی به کشورش هزینه کرده اند عددی که بعید به‌نظر می‌رسد نه استقلال و نه هیچ باشگاه دیگری در ایران از پس آن بربیاید.

مذاکره باشگاه با ماگات شایعه است

اما در حالی که این خبر در بیشتر رسانه‌های کشور بازتاب داشته دبیر هیات‌مدیره باشگاه استقلال شایعه مذاکره با مربی خارجی را رد کرد. پندار توفیقی، در این باره به کاپ گفت: «هیچ کدام از اعضای باشگاه استقلال با مربیان خارجی مذاکره نکرده‌اند و این فقط گمانه‌زنی رسانه‌ها است. تمام تمرکز ما روی بازی با سپاهان است و بعد از آن جلسه هیات‌مدیره برگزارمی شود و در مورد مسائل مهم باشگاه تصمیم‌گیری خواهد شد.

بازتاب شایعه در رسانه‌های عربی

شایعه حضور ماگات در استقلال در رسانه‌های عربی که تیم‌های این کشورها حریف احتمالی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود، بازتاب داشته است. سایت اماراتی ارم نیوز با عنوان: «آیا ماگات هدایت استقلال را قبول خواهد کرد؟» به استقبال این خبر رفته است. این منبع در ادامه آورده است، در پی کسب نتایج ضعیف این تیم به همراه علیرضا منصوریان، حال مسوولان این تیم تصمیم دارند، فیلیکس ماگات، سرمربی اسبق باشگاه بایرن مونیخ آلمان را در راس کادر فنی این تیم قرار دهند.