روز از نو، روزی از نو!

وقتی پیش از آغاز مسابقات لیگ شانزدهم کرار جاسم به لیگ ایران بازگشت و بار دیگر لباس تراکتورسازی را به تن کرد،‌ خیلی‌ها تذکر دادند که این بازیکن سابقه جالبی ندارد و ممکن است بار دیگر با بی‌نظمی‌ها و بدرفتاری‌هایش فضای باشگاه و فوتبال کشور را به هم بریزد. با این وجود امیر قلعه‌نویی قول داد کرار جاسم عوض شده و از حالا به بعد فقط به فوتبالش فکر می‌کند. البته ما قبلا از این قول و قرارها فراوان شنیده بودیم. خود امیرخان وقتی سرمربی استقلال بود، پیش از آغاز مسابقات لیگ چهاردهم مدعی شد کرار متفاوتی خواهیم دید، اما این اتفاق هرگز رخ نداد. قلعه‌نویی در ابتدای لیگ پانزدهم از استقلال رفت و جای خودش را به پرویز مظلومی داد، اما کرار ماند. این بار نوبت پرویزخان بود که قول اصلاح کرار را به رسانه‌ها بدهد، اما با شروع مسابقات باز هم معلوم شد در بر همان پاشنه قدیمی می‌چرخد. جاسم فصل گذشته آن‌قدر بدقلقی کرد که بعد از هفته دهم به کشورش بازگشت. او حتی در عراق هم مساله‌ساز بود و ویدئوی کتک‌کاری‌اش با یک تماشاگر، کلی سروصدا راه انداخت.

همان حکایت همیشگی

با همه این مسائل قلعه‌نویی دوباره با بازگشت کرار به تراکتورسازی موافقت کرد. نیازی به گفتن نیست که این بار هم امیرخان بدقول شد. این موضوعی است که خود سرمربی تراکتورسازی در مصاحبه‌هایش به زبان آورده. او چند هفته قبل گفته بود: «من واقعا از دست کرار ناراحتم. او روزهای اولی که آمد به من قول داد و تمرین کرد و خوب هم بازی می‌کرد، اما الان به‌خاطر رفتاری که در بازی با صبا از او سر زد از دستش ناراحتم. ما حتما او را به کمیته انضباطی باشگاه احضار خواهیم کرد و نمی‌خواهیم دیگر از کنار این مسائل عبور کنیم.» جاسم البته همان موقع رسما از رفتارهایش عذرخواهی کرد، اما مگر این بار اول بود که او پوزش می‌خواست؟ قلعه‌نویی اخیرا و بعد از شکست تراکتور برابر سپاهان نیز دوباره از کرار انتقاد کرده و مدعی شده او انتظارات را برآورده نکرده است. سرمربی تراکتورسازی در تازه‌ترین اظهاراتش مدعی شده با پایان مسابقات نیم‌فصل اول، ضمن بررسی شرایط دو طرف تصمیم مناسب در مورد جاسم گرفته خواهد شد؛ آنچه می‌تواند به معنای جدایی دوباره کرار از فوتبال ایران باشد.

مصاحبه ابتدای فصل

از قرار معلوم این بار هم بار بازیکن جنجالی به مقصد نخواهد رسید. قلعه‌نویی ابتدای فصل یک مصاحبه بسیار جالب در مورد کرار جاسم انجام داد که شاید مرورش در شرایط فعلی خالی از لطف نباشد. او گفته بود: «جاسم کرار حسنش این است که در زمین کاری را که باید انجام بدهد انجام می‌دهد و رک و شفاف است. او وقتی دروغ می‌شنود به هم می‌ریزد. امسال قول داده که یک جاسم کرار متفاوت باشد و البته شرط مهمش این است که کسی به او دروغ نگوید.» حالا باید دید آیا تراکتوری‌ها به او دروغ گفته‌اند که کرار دوباره بدرفتاری می‌کند یا اصل قصه به شخصیت اصلاح‌نشدنی این بازیکن مربوط می‌شود.