ابتدای فصل که جلال حسینی برای بازگشت به پرسپولیس با این تیم به توافق رسید، محسن بنگر به شدت از این موضوع برآشفت. از قرار معلوم این مدافع میانی انتظار داشت همچنان خودش نقش اول خط دفاعی پرسپولیس را بازی کند و بازوبند کاپیتانی را هم به دست ببندد. همین مساله باعث شد او واکنش‌های بسیار تندی نسبت به این موضوع نشان بدهد. معروف‌ترین عکس‌العمل بنگر هم مربوط به کامنتی بود که او در صفحه مهرداد کفشگری گذاشت و نوشت: «بعضی‌ها با پول می‌رن، با پول هم میان!» به هر حال بنگر از پرسپولیس رفت و حسینی جای او را گرفت. دست‌کم آنچه در این ۱۱هفته اتفاق افتاده، به وضوح نشان می‌دهد انتخاب پرسپولیس در این مورد کاملا درست بوده است. سرخپوشان با جلال حسینی در طول ۱۱بازی فقط سه گل دریافت کرده‌اند. خود جلال مطابق انتظار در این تیم و حتی تیم ملی عملکردی خارق‌العاده داشته و توقعات را برآورده کرده است. در طرف مقابل محسن بنگر هرگز نقش جدی در برنامه‌های تاکتیکی قلعه‌نویی نداشته که عمده دلیل آن ناشی از مصدومیت‌های او بوده است. بنگر که از ابتدای فصل وضع فیزیکی چندان مطلوبی نداشت، دو هفته پیش سعی کرد آسیب‌دیدگی کمرش را با جراحی لیزر برطرف کند، اما ظاهرا این مشکل حل نشده و او حالا به جراحی باز پناه برده است. به این ترتیب بنگر حداقل ۶هفته از میادین دور خواهد بود و عملا نیم‌فصل اول برای او پایان یافته است. در این شرایط به درستی مشخص نیست بازیکن ۳۶ساله‌ای که خودش هم می‌داند چه مشکلات فیزیکی بزرگی دارد، چرا در قبال حضور جلال حسینی در پرسپولیس رو ترش کرد و آن واکنش‌های عصبی را نشان داد؟

حسینی ارزان‌تر از بنگر

رقم قرارداد محسن بنگر با تراکتورسازی ۸۰۰میلیون تومان است. او تا اینجای فصل کمتر از ۲۰۰دقیقه برای تیم تبریزی به میدان رفته و تنها در دو مسابقه فیکس بوده. این در حالی است که جلال حسینی با رقمی معادل ۷۰۰میلیون تومان به پرسپولیس پیوست و در واقع دستمزدش ۱۰۰میلیون تومان کمتر از بنگر بود. با این وجود حسینی تا اینجا در تمام دقایق مسابقات پرسپولیس حاضر بوده و ۹۹۰دقیقه برای قرمزها بازی کرده؛ یعنی چیزی حدود ۸۰۰دقیقه بیشتر از بنگر!

آمار جالب قرمزها

در مجموع به نظر می‌رسد انتخاب‌های درستی که به ویژه در خط دفاعی پرسپولیس انجام گرفت، باعث شده این تیم نقطه ضعف فصل قبلش را به نقطه قوت تبدیل کند. اگرچه علیرضا بیرانوند دو بازی اخیر پرسپولیس را از دست داده، اما رادوشوویچ در این دو مسابقه عملکرد خوبی داشته و توانسته دروازه قرمزها را بسته نگه دارد. به این ترتیب کماکان آخرین گلی که پرسپولیس دریافت کرده، روی ضربه رحیم زهیوی در نیمه اول بازی با استقلال خوزستان بوده است. پرسپولیس در حال حاضر با ۳گل خورده، با اقتدار بهترین خط دفاعی لیگ برتر را در اختیار دارد و ۴گل از نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش پیش است. تراکتورسازی با ۷گل خورده از این نظر دوم است. تا پیش از مسابقات این هفته، گسترش‌فولاد ۶گل خورده بود و جدی‌ترین رقیب پرسپولیس محسوب می‌شد، اما با دو گلی که این تیم از استقلال دریافت کرد، فعلا خسوس و گسترش کمی از سرخپوشان دور شدند. جالب اینجاست که تا اینجای فصل، عملکرد خط دفاعی پرسپولیس حتی از عملکرد پارسال استقلال خوزستان هم بهتر بوده. سال گذشته خسوس تا پایان هفته یازدهم ۴گل خورده بود، در حالی که پرسپولیس فعلا ۳گل دریافت کرده است. باید دید سرخ‌ها تا چه زمانی می‌توانند به این عملکرد خارق‌العاده ادامه بدهند.

تبدیل نقطه ضعف به نقطه قوت

تبدیل نقطه ضعف به نقطه قوت