من سر پیاز هستم یا ته پیاز؟!

علی کفاشیان بعد از جدایی از پست ریاست فدراسیون فوتبال هم همچنان مورد انتقاد برخی از اهالی فوتبال است. کی‌روش سرمربی تیم ملی بعد از اعلام میزبانی مالزی برای بازی ایران و سوریه و اتفاقات ناگوار در زمین خراب آن به شدت از کفاشیان، عضو هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا انتقاد کرد که نمی‌تواند از حق ایران در این کنفدراسیون دفاع کند. حالا مهدی تاج هم درباره حضور کفا‌شیان در AFC و توقع فدراسیون از او گفت: «به هر حال ما توقع داریم که هموطنان حاضر در AFC برای کشور خود تلاش کنند و البته وقتی اعتراض یا درخواستی هم داشتیم، در ادامه این موضع حرکت کنند. اینکه در AFC نماینده ‌داشته ‌باشیم را امتیاز می‌دانم و قطعا این به نفع ماست ولی باید از حق خود دفاع کنیم و همین کاری که کردیم، ملاک عمل آنها هم باشد.»

تاج در پاسخ به اینکه آیا این قدم‌ها برداشته ‌شده ‌است، گفت: «ان‌شاءالله حتما برمی‌دارند.» اما این گله و کنایه‌ها به مذاق رئیس سابق فدراسیون فوتبال خوش نیامد و او بالاخره در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس جواب این انتقادات را داد: «این مسائل دست ما نیست و این تصمیم‌گیری‌ها به عهده شورایی است که بر اساس یکسری ضوابط، تصمیم‌گیری می‌کنند. آنها ضوابط را اولویت‌بندی کرده و طبق آن تصمیم می‌گیرند. حالا چون ما از ضوابط و قوانین آنها آگاه نیستیم و روش کار آنها را نمی‌دانیم این قضاوت‌های نادرست را انجام می‌دهیم. آنها بر حسب این ضوابط دست به انتخاب می‌زنند و هیچ‌گاه از ما نخواسته‌اند تا نظر بدهیم. یعنی در دستور جلسه آنها نبوده که ما نظر بدهیم. آن چیزهایی که از ما می‌خواهند درخصوصش نظر بدهیم از قبل برایمان ارسال کرده و در دستور جلسات این موضوع وجود دارد و ما هم نظرمان را می‌دهیم. این حرف‌ها که زده می‌شود ناشی از عدم شناخت وظایف AFC است که آنجا چه مسائلی وجود دارد و چه کارهایی انجام می‌شود. سوریه باید به‌عنوان میزبان، کشوری که می‌خواهد در آن بازی کند را معرفی کند.»

او با رد ادعای مربی سوریه که گفته بود آن ورزشگاه به آنها تحمیل شده، اطمینان داد که نمی‌تواند نقشی در انتخاب محل میزبانی داشته باشد: «سرمربی سوریه دروغ می‌گوید. سوریه به‌عنوان میزبان، ورزشگاه فوق را انتخاب کرده بود و این ضوابط برای ما هم وجود دارد. اگر مثلا یک روز در ایران بخواهیم در تبریز در شرایط جوی بسیار سرد بازی کنیم آنها می‌توانند بگویند بازی نمی‌کنیم؟ پس میزبان زمین را معرفی می‌کند و در صورتی که شرایط وجود داشته باشد AFC هم آن را قبول می‌کند. حالا بنده سر پیازم، ته پیازم یا کجای پیازم؟ عدم شناخت افراد از وظایف AFC باعث می‌شود این صحبت‌ها مطرح شود. البته منظورم شخص خاصی نیست و منظورم هر کسی است که این حرف‌ها را می‌زند. کنفدراسیون فوتبال آسیا برای هر چیزی حتی بهترین‌های فوتبال این قاره ضوابطی دارد و ما هم در آن دخیل نیستیم. شما فکر کردید مثلا به من می‌گویند فلان زمین خوب است که من بخواهم تایید کنم یا نکنم؟ به من چه ربطی دارد؟ هر چیزی هم که به من ربط داشته باشد و از من سوال کنند با فدراسیون فوتبال هماهنگ کرده و نظرات ایران و فدراسیون فوتبال را اعلام می‌کنم.» و بالاخره تعجب او از تغییر رفتار برخی اهالی فوتبال درمورد خودش: «این دوستان طی ۹-۸ سالی که رئیس فدراسیون فوتبال بودم چطور این صحبت‌ها را مطرح نکردند و این فکر به سرشان نزد؟»