لژیونرهای ایرانی در مسابقات آخر هفته لیگ‌های اروپایی درخشش خیره‌کننده‌ای داشتند. در لیگ روسیه، جایی که فعلا سردار آزمون حرف اول را می‌زند، مهاجم جوان تیم ملی کشورمان بار دیگر برای روستوف گلزنی کرد و باعث شد این تیم در چارچوب مسابقات هفته پانزدهم، با نتیجه ۲ بر صفر آنژی را شکست بدهد. در این بازی سردار در دقیقه ۴۱ گل اول تیمش را به ثمر رساند. این در حالی بود که سعید عزت‌اللهی دیگر بازیکن ایرانی روستوف مثل اغلب اوقات به میدان نرفت. روستوف با این برد ۲۴ امتیازی شد و تا رده پنجم صعود کرد.

در هلند هم علیرضا جهانبخش درخشش داشت و با وجود آنکه فقط در هفت دقیقه پایانی مسابقه فرصت بازی پیدا کرد، گل پنجم تیمش را برابر هراکلس به ثمر رساند. این بازی در چارچوب مسابقات هفته چهاردهم لیگ برتر هلند برگزار می‌شد و با پیروزی ۵بر یک آلکمار به پایان رسید. جهانبخش بعد از گلزنی اقدام به شادی نکرد. رسانه‌ها در این مورد نوشتند دلیل خودداری او از خوشحالی، حفظ احترام قربانیان سانحه برخورد قطارها در ایران بوده است. به گزارش خبرگزاری فارس، سرمربی آلکمار درخصوص اینکه چرا بر خلاف همیشه این بار جهانبخش در ترکیب اصلی تیمش قرار نگرفت، این‌طور توضیح داد: «علیرضا مدتی است که با مشکلات شخصی مواجه است و ذهن و فکرش مشغول است. می‌دانم در سر او چه می‌گذرد به همین خاطر او پس از گلزنی خوشحالی نکرد.

به همین خاطر قبل از این بازی با او صحبت کردم و قرار شد بیشتر استراحت کند. با این وجود او موفق شد گل زیبایی را با شوتی شبیه به پرتاب موشک ثبت کند. من خیلی خوشحالم وضعیت علیرضا بهتر شده است.» در یونان هم زوج ایرانی خوش درخشیدند. پانیونیوس در هفته دوازدهم لیگ یونان در حضور دو بازیکن ایرانی خود، با وجود گلزنی انصاری‌فرد در دقایق پایانی متوقف شد. در ادامه هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ یونان، پانیونیوس میزبان پاناتینایکوس بود و این دیدار با تساوی یک - یک به پایان رسید. در حالی که این دیدار با گلزنی کریم انصاری‌فرد در دقیقه ۷۱ روی پاس گل شجاعی رو به پایان بود، ویلافانز در دقیقه ۳+۹۰ گل تساوی را به ثمر رساند تا عملا پیروزی از چنگ پانیونیوس خارج شود.