دیدار تیم‌های فوتسال گیتی‌پسند اصفهان و ملی حفاری اهواز درحالی در هفته دوازدهم لیگ برتر در اصفهان برگزار شد که این مسابقه سرشار از آشفتگی و حاشیه بود که سرآمد آن نیز از سوی یکی از بازیکنان تیم میزبان رقم خورد و شگفتی همگان را در پی داشت. در حالی که این بازی با نتیجه ۶ بر ۵ به سود ملی حفاری در جریان بود، دردقایق پایانی تیم حفاری با استفاده از بازی پنج نفره تیم حریف صاحب موقعیت دروازه خالی شد و بازیکنان این تیم توپ را به سمت دروازه خالی گیتی‌پسند شوت کردند اما به یکباره علی عابدین بازیکن نیمکت‌نشین تیم گیتی‌پسند وارد زمین شد و توپ را به اوت فرستاد تا اتفاقی عجیب و ناجوانمردانه در لیگ فوتسال رقم بخورد. نکته عجیب‌تر اینکه تیم گیتی‌پسند در ثانیه‌های پایانی توانست گل تساوی را به ثمر برساند تا تیم حفاری از این بازی ضرر بزرگی کرده باشد. اما این موضوع واکنش‌های بسیاری را در پی داشته است.

مراقب بودم بازیکنانم چاقو نخورند!

مدیرعامل تیم حفاری اهواز که تیمش از این بازی متضرر شده انتقادات تندی را از حریف خود مطرح کرد. قاعدی در گفت‌وگو با «ایسنا» در این باره گفت: «این تیم در ۵ سال اخیر ما را نبرده و یا ما آنها را شکست داده‌ایم یا بازی مساوی شده است. سوالم این است بازی به این مهمی باید با تنها ۸، ۹ مامور نیروی انتظامی برگزار شود؟ آنها به هیچ‌وجه نمی‌توانستند بازی را کنترل کنند. هنگام خروج از سالن مواظب بودم بازیکنانم چاقو نخورند چراکه ۱۰ نفر با چاقو منتظر بازیکنانم بودند.»

وی در مورد حرکت عجیب علی عابدین و به بیرون زدن توپ در حالی که روی نیمکت بود، گفت: «مطمئن باشید عابدین خودسر این کار را نکرد و یکی از مربیانش از روی نیمکت به او این دستور را داده بود. اگر آن توپ گل می‌شد ما بازی را برده بودیم. ما الان هم بازی را برده‌ایم اما امتیازی به ما در جدول نمی‌دهند. اگر گیتی‌پسند این طور می‌خواهد قهرمان شود نباید راضی باشد. تیمی که میلیاردی بسته می‌شود به چه قیمتی می‌خواهد قهرمانی را به دست بیاورد؟» اما واکنش تیم گیتی‌پسند به حواشی پیش آمده این مسابقه برگزاری جلسه درون باشگاه و تنبیه بازیکنان قبل از رای کمیته انضباطی است. محمدحسین عراقی‌زاده قائم مقام باشگاه گیتی‌پسند با اعلام این خبر به خبرگزاری مهر گفت: «این جلسه با حضورآقای جنتی مدیرعامل باشگاه برگزار می‌شود و نتیجه آن را اعلام می‌کنیم. باشگاه گیتی‌پسند خارج از تصمیمات کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، تصمیم به برخورد با خاطیان دارد.»

اساسنامه باید بازنگری شود

رئیس کمیته فنی فوتسال و فوتبال ساحلی با بیان اینکه اتفاقات بازی گیتی‌پسند و حفاری مسخره بود از کفاشیان که سرپرست سازمان لیگ فوتسال است درخواست کرد قوانین این کمیته بازنگری شود. عباس ترابیان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره اتفاقات این دیدار گفت: «این اتفاقات ریشه در خیلی از مسائل دارد و باید اساسی حل شود. در اساسنامه سازمان لیگ باید بازنگری اساسی صورت گرفته و تصمیمات به شکلی باشد که به سود فوتسال تمام شود. این اتفاقات از اساسنامه به بدنه لیگ می‌آید و باید دید این تصمیمات را چه کسانی و با چه انگیزه‌ای می‌گیرند. اعتقاد ندارم که منتظر باشیم و ببینیم کمیته انضباطی چه تصمیمی می‌گیرد. این تصمیمات پاسخگوی این درجه از تخلفات نیست و باید برخورد اساسی شود. برخوردهایی مانند محرومیت‌های یکی دوساله یا مادام‌العمر، نه اینکه بازیکنی را بنا برهر خلافی که کرده یکی دو جلسه محروم کنند. اینها جوابگوی این درجه از تخلفات نیست و کل فوتسال را زیر سوال می‌برد. ما از سال ۱۹۹۲ الگوی خیلی از کشورها بودیم و ژاپنی‌ها از ما الگوبرداری کردند. اکنون نباید زحمات‌مان را از بین ببریم. اتفاقات بازی گیتی‌پسند و حفاری مسخره بود. علی کفاشیان در این قضیه باید برخورد اساسی کند. اگر قرار باشد، افراد بر اساس ایده‌ها و انگیزه‌‌های خود بیایند، نمی‌توان لیگ را نجات داد.»

داوری زیر خط فقر بود!

سرمربی تیم‌ملی فوتسال کشورمان نیز از داوری بازی تیم‌های گیتی‌پسند و حفاری در هفته دوازدهم لیگ برتر انتقاد کرد و او را مقصر اتفاقات پیش آمده دانست. سیدمحمد ناظم‌الشریعه که برای تماشای این مسابقه در سالن حضور داشت در این خصوص گفت: «بازی گیتی‌پسند با حفاری یکی از بهترین مسابقات فوتسال در آسیا و حتی می‌توان گفت در دنیا بود. دو تیم بهترین بازیکنان دنیا را در اختیار داشتند ولی متاسفانه داوری این بازی زیرخط فقر بود! این مسابقه می‌توانست یکی از بهترین مسابقات دنیا باشد ولی در نهایت خیلی بد تمام شد.»