حمایت از کی‌روش درست است

علی دایی و مواضعش در مورد سوژه‌های روز همیشه مورد توجه است. او مصاحبه‌اش با سایت باشگاه نفت را با تمجید از شخصیت مرحوم پورحیدری که سابقه شاگردی وی را هم داشت، شروع می‌کند.

قطعا درگذشت منصورخان پورحیدری ضایعه تلخی برای شما و کل ورزش ایران بود.

ایشان یکی از افرادی بود که به شاگردی ایشان افتخار کرده و می‌کنم. تا آخر عمرم کارهایی را که منصورخان برای من کرد، فراموش نمی‌کنم. از نظر اخلاقی کمتر مربی را می‌توانم با آقای پورحیدری مقایسه کنم.

فیفا ویدئویی در مورد انتخاب بهترین بازیکن سال جهان را که شامل مصاحبه شما و بزرگان فوتبال دنیا است منتشر کرده. نظر شما در مورد انتخاب بهترین بازیکن سال دنیا چیست؟

به نظرم مسی شایسته این عنوان است. به اعتقاد بنده تا این لحظه کسی روی دست مسی نیامده است. البته گریزمان فرانسوی نیز خوب کار می‌کند ولی بازیکنی مثل مسی نیامده و نخواهد آمد.

از گریزمان اسم بردید ولی حرفی از رونالدو نزدید. یعنی گریزمان از رونالدو نیز برتر است؟

به نظرم بله، رونالدو بازیکن بزرگی است، اما آن چیزی که در فوتبال او بارز است قدرت بدنی او است ولی به نظرم خلاقیت گریزمان از رونالدو بیشتر است و این بازیکن ابتکار بالایی حین بازی دارد و می‌تواند پیشرفت بیشتری نیز داشته باشد.

شما همواره از سیاست و اظهار نظر در مورد مسائل سیاسی طفره رفتید. دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا معرفی شد آیا چنین تصوری می‌کردید؟

تصورم این بود که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود.

ولی در نظرسنجی‌ها عنوان می‌کردند که کلینتون رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود.

من سیاسی نیستم و هیچ‌وقت وارد سیاست نشدم و نخواهم شد ولی تصورم این بود که ترامپ برنده این رقابت خواهد بود. چندبار مناظره‌ها را دیده بودم و تصورم این بود که آمریکایی‌ها به ترامپ رای می‌دهند. به هرحال تصور می‌کنم تفاوت چندانی، حداقل برای ما، نداشته باشد.

و اما تیم ملی؛ فکر می‌کنید آیا تیم ملی در مقابل سوریه به برتری برسد؟

بازی سختی را در پیش داریم سوریه نشان داده تیم خوبی است. آنها نتایج خوبی گرفته‌اند ولی من تصور می‌کنم که اگر این بازی را ببریم ۹۰-۸۰ درصد راه صعود به جام‌جهانی را طی کرده‌ایم. این خیلی خوب است که بتوانیم برای دومین دوره متوالی به جام‌جهانی صعود کنیم. البته در این بازی برخی از نفرات اصلی تیم به علت محرومیت و مصدومیت حضور نخواهند داشت، اما ما نفرات خوبی داریم و من بعید می‌دانم تیم ملی به سوریه باج بدهد. من امیدوارم که این بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته و راه صعودمان را هموار کنیم.

سلطانی‌فر وزیر جدید ورزش و جوانان هم از کارلوس کی‌روش اعلام حمایت کرده است. این اعلام حمایت را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به اعتقاد بنده، وزیر ورزش و رؤسا و کسانی که در رأس کار هستند با حمایت خود از تیم‌های ملی و مربیان موفق ملی می‌توانند تاثیر خوبی در رشد و پیشرفت ورزش کشور داشته باشند. آقای سلطانی‌فر هم متوجه شدند که در تیم ملی مجموعه خوبی شکل گرفته و جز این از ایشان انتظار نمی‌رفت. در واقع ایشان با ارزیابی همه‌جانبه و نگاهی درست چنین حمایت و تصمیمی گرفته‌اند. به هر حال می‌بینید که آقای کی‌روش نتایج خوبی گرفته است. آقای سلطانی‌فر هم از مدیرانی هستند که سال‌ها در این نظام مسوولیت‌های مدیریتی داشته‌اند و با ورزش بیگانه نبوده‌اند و بسیار علاقه‌مند به ورزش هستند. برای ایشان آرزوی موفقیت دارم و معتقدم اعلام حمایت ایشان از کی‌روش هم تصمیم درستی بود که از نگاه شخصی بنده قابل انتظار بود.