باورنکردنی!

سه‌شنبه شب بسیاری از فوتبالدوستان ایرانی بازی دو تیم روستوف و اتلتیکو مادرید را برای دیدن سردار آزمون مهاجم تیم ملی در تیم روستوف دنبال کردند. سردار در ۱۱ بازی گذشته روستوف در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ روسیه موفق به گلزنی نشده بود؛ ولی با این حال ایوان دنیلانتس همواره او را در ترکیب اصلی تیمش قرار می‌داد و اعتقاد زیادی به او داشت. آزمون ابتدا در دقیقه ۲۹ بازی، سانتر بلند کاراسکو از میانه زمین را با ضربه‌ سر اشتباه از پشت محوطه‌ خودی به گریزمان رساند و او را در موقعیت تک‌به‌تک قرار داد که ستاره فرانسوی تیم اسپانیایی با ضربه‌ دقیق و فنی توپ را به گوشه‌ دروازه روستوف فرستاد و نتیجه را یک بر صفر کرد، اما کمتر از دو دقیقه از شادی بازیکنان و هواداران اتلتیکو نگذشته بود که آزمون روی حرکت سریع و پاس عالی دیمیتری پولوز (زوج خط حمله خود) با اوبلاک، دروازه‌بان مادریدی تک به تک شد و با یک بغل پای راست دقیق توانست اشتباه خود را با گل زیبایی که زد، جبران کند. آزمون علاوه بر طلسم‌شکنی گل نزدن‌های خود در ۱۱ مسابقه گذشته، توانست دروازه اوبلاک (که در سه بازی اخیر لیگ قهرمانان اروپا کلین شیت کرده بود) را برای نخستین بار باز کند. در نهایت آزمون در دقیقه ۵۸ این مسابقه کارت زرد گرفت و دقیقه ۷۰ با موسی دومبیا تعویض شد.

چهارمین ایرانی گل زن در لیگ قهرمانان

سردار با به ثمر رساندن این گل به چهارمین گلزن ایرانی تاریخ مراحل اصلی این رقابت‌ها تبدیل شد. قبل از او ابتدا علی دایی در ۲ دیدار هرتابرلین در مرحله گروهی فصل۲۰۰۰-۱۹۹۹ مقابل چلسی و میلان، مهدی مهدوی‌کیا در بازی هامبورگ مقابل یوونتوس در فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۰ و علی کریمی در بازی فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴ بایرن‌مونیخ مقابل راپیدوین، گلزنان ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان بودند.

تمجید از سردار

اما گلزنی سردار در رسانه‌های اروپایی بازتاب زیادی داشت. گزارشگر اسپانیایی شبکه بین اسپورت پس از این گل در گزارش خود اعلام کرد: «آزمون، مهاجم ایرانی روستوف خیلی زود پاسخ گل گریزمان را داد. گل او باورنکردنی بود.» از نگاه کارشناسان سایت آماری «Whoscored» انگلیس، سردار آزمون دومین بازیکن برتر این بازی بوده است.کارشناسان این سایت که به ارائه اطلاعات آماری و اینفوگرافیک‌های فوتبالی جامع و دقیق معروف است، سردار را به‌طور مشترک با کوکه هافبک اتلتیکو به‌عنوان دومین بازیکنان برتر بازی معرفی کرده‌اند. رسانه‌های اسپانیایی نیز به گلزنی سردار واکنش نشان دادند. مارکا در گزارش خود نوشت: «آزمون در صحنه‌ای که طی آن گل تساوی بخش بازی را به ثمر رساند، بسیار باهوش و آنی عمل کرد. کار گروهی بازیکنان روستوف در آن صحنه نیز بسیار خوب بود.» آس اسپانیا نیز در گزارش خود با اشاره به درخشش بازیکن ایرانی روستوف نوشته است: «سردار آزمون که پیش از این گفته بود هوادار رئال‌مادرید است، به تیم رقیب رئال‌مادرید گل زد و این برای او می‌تواند مهم و جذاب باشد.» اسپورت کاتالونیا نیز در گزارش خود درباره روستوف و بازی سردار آزمون نوشت: «این همان بازیکنی است که با زلاتان ابراهیموویچ مقایسه می‌شود و به مسی ایران مشهور شده هر چند هوادار رئال‌مادرید است.»