روزهای خوش گوچی

به نظر می‌رسد رضا قوچان‌نژاد در بخشی از بهترین روزهای عمر ورزشی‌اش به سر می‌برد. گوچی فوتبال ایران، یکشنبه‌شب هم برای تیم باشگاهی‌اش درخشید. تیم فوتبال هیرنفین در هفته یازدهم رقابت‌های لیگ هلند در زمین فاینورد یک امتیاز ارزشمند کسب کرد. هفته یازدهم رقابت‌های لیگ اردیویسه هلند روز یکشنبه ادامه یافت و در یکی از دیدارها تیم فاینورد میزبان هیرنفین بود که این بازی در پایان ۲ بر ۲ مساوی شد. رضا قوچان‌نژاد ملی‌پوش ایرانی در دقیقه ۶ بازی، توپی را که از راست برای وی ارسال شده بود، به زیبایی درون دروازه فاینورد جای داد. میزبان در واکنش به این گل دو بار توسط یورگنسن (۲۶) و کارسدورپ (۴۲) گلزنی کرد. در نیمه دوم نیز هیرنفین توسط آربر زنلی (۶۱) به گل تساوی دست پیدا کرد. قوچان‌نژاد در این بازی یک کارت زرد هم در دقیقه ۲۲ دریافت کرد. فاینورد بعد از این بازی با ۲۹ امتیاز صدرنشین ماند؛ در حالی که هیرنفین با ۲۲ امتیاز در رده چهارم قرار دارد.

آمار طلایی

حالا گلزنی‌های متوالی رضا قوچان‌نژاد و بازی‌های موثر او برای تیم هلندی بازتاب زیادی در رسانه‌های کشورمان داشته است. به‌عنوان نمونه سایت آی‌اسپورت در بررسی آمار مهاجم ایرانی می‌نویسد: قوچان‌نژاد بعد از شروع نسبتا خوب در هیرنفین، این روزها حسابی در اوج است. او دو هفته قبل دروازه خرونینگن را باز کرد، هفته قبل مقابل هراکلس آلملو پاس گل دوم تیمش را به لارسن داد و چهار روز قبل در جام حذفی به اف‌سی آیندهوون گل زد. با گل اخیر گوچی به فاینورد، آمار او در ۴ بازی اخیر لیگ و حذفی به سه گل و یک پاس گل رسید؛ آماری که قبل از بازی تیم ملی با سوریه می‌تواند برگ برنده او برای حضور در ترکیب اصلی و گلزنی دوباره برای تیم کی‌روش باشد. قوچان‌نژاد فعلا با ۵ گل، به رده چهارم بهترین گلزنان لیگ هلند رسیده. البته نیکولای یورگنسن با زدن گل مساوی فاینورد در بازی با هیرنفین، با ۸ گل جایگاهش را در صدر جدول گلزنان محکم کرد.

رضا خوشحال است

خود قوچان‌نژاد نیز از گلزنی برابر فاینورد و کسب یک امتیاز از بازی با این تیم قدرتمند خوشحال است. گوچی در این خصوص به سایت باشگاه هیرنفین گفت: «فکر می‌کنم حتی تماشاگران بی‌طرف هم از این بازی لذت بردند و خوشحال بودند. هر دو تیم بازی خوبی را به نمایش گذاشتند و احساس کردم که ما درنیمه اول برتراز حریف بودیم. البته فاینورد با نتیجه پیروزی دو بر یک به رختکن رفت که عامل اصلی آن تسلط و کنترل بر توپ بود. ما شروع بازی را بسیار خوب هدایت می‌کنیم و در پایان بازی تخلیه کامل انرژی بازیکنان هیرنفین نمایان است. باید همواره از توان زیادی برخوردار باشیم. البته در بازی برابر فاینورد فشارهایی از بیرون نیز ایجاد شد؛ اما دچار استرس نشدیم. توانستیم در نیمه دوم با گل آربر زنلی به نتیجه تساوی برسیم. کسب یک امتیاز برابر فاینورد هم غنیمت بزرگی است.»

از این مثلث راضی‌ام

این نتیجه در حالی به‌دست آمد که درخشش فوق‌العاده مثلث تهاجمی هیرنفین بار دیگر به داد یورگن استریپل، سرمربی موفق این تیم رسید و اجازه نداد تا دومین شکست آنها در فصل جاری رقم بخورد. به گزارش خبرگزاری فارس، استریپل در پایان بازی با فاینورد ضمن تمجید دوباره از مثلث تهاجمی تیمش گفت: «این مثلث واقعا من و همه طرفداران را شگفت‌زده کرده است. سه ضلع مثلث با قابلیت‌های خاصی که دارند مکمل یکدیگر هستند و به خوبی توانستند تفاوت‌ها را در زمین مسابقه رقم بزنند.» این مربی در ادامه به تعریف و تمجید از قوچان‌نژاد و مهاجمان دیگر پرداخت و افزود: «سم لارسن قدرت جنگندگی و دوندگی خوبی دارد. آربر زنلی هم تکنیک و هوش بالایی در فوتبالش دیده می‌شود که تلاش این دو در نهایت به رضا قوچان‌نژاد ختم می‌شود؛ مهاجمی بزرگ و تمام‌کننده‌ای فوق‌العاده که کم پیش می‌آید موقعیتی را از دست بدهد. گلی که او به فاینورد زد، تنها گوشه‌ای از توانایی‌هایش مقابل چارچوب دروازه است.»