محمود اسلامیان بار دیگر به فوتبال بازگشته است. نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال در زمان علی کفاشیان، این بار به‌عنوان مشاور عالی و عضو موقت هیات‌رئیسه به فدراسیون فوتبال مهدی تاج آمده است.محمود اسلامیان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم می‌گوید مردم علاقه زیادی به فوتبال دارند که دولت باید به این مساله رسیدگی کند: «فوتبال مقوله‌ای است که باید آن را جدی گرفت. از این ورزش می‌توان در فرهنگ‌مان نیز استفاده کنیم. انتظار از وزارت ورزش و جوانان این است که به موضوع فوتبال و البته محل درآمدهای آن بیشتر اهمیت بدهد.»

اسلامیان تاکید می‌کند بدون منبع درآمد نمی‌توان کار اقتصادی در فوتبال کرد: «فوتبال در همه جای دنیا هزینه‌هایش از حق پخش تلویزیونی و تبلیغات جذب می‌شود و این فوتبال می‌تواند شادی مردم را رقم بزند.جامعه با موفقیت‌های فوتبال دگرگون می‌شود و به نظرم رضایت مردم را فقط باید با هزینه در فوتبال تکمیل کرد. شما بدون منبع درآمد نمی‌توانید کار اقتصادی و البته چرخه آن را تعریف کنید و کاری هم از پیش نمی‌رود، پس چه بهتر که برای چرخه فوتبال هم کمک کنیم منبع درآمد آن دوباره به فوتبال بازگردد و این خواسته ما از وزارت ورزش است. محل اصلی درآمد فوتبال در تمام دنیا حق پخش تلویزیونی است اما ما هیچ درآمدی از این بخش نداریم. آن وقت می‌خواهیم با کشورهای قاره و البته دنیا هم رقابت کنیم و خبر نداریم که ۱۶۰ میلیون دلار فقط حق پخش تلویزیونی فوتبال کره‌جنوبی است که رقیب ما محسوب می‌شود.

ما یک درآمد ۲۰، ۳۰ میلیاردی از صداوسیما داشتیم که این پول را هم دیگر نمی‌دهند و تبلیغات هم به دلیل قانون کپی‌رایت دیگر در فوتبال نیست. درآمدزایی هم از این دو محل راحت است و چیز پیچیده‌ای پیش‌رو نداریم. به نظرم اگر چرخه اقتصادی در فوتبال حل شود، فوتبال کشور راه می‌افتد و دیگر نیازی به بانک‌ها و بنگاه‌های دولتی هم نیست. خوب نیست که فوتبال به این بانک و به آن بنگاه وابسته باشد که آنها هم یک روز پول می‌دهند و یک روز نمی‌دهند. این حالت برای فوتبال یک حالت صدقه‌ای می‌شود که در شأن فوتبال ما نیست.» مشاور عالی فدراسیون فوتبال درخصوص مسائل و مشکلات تیم‌ملی نیز گفت: «به نظرم مشکلات تیم‌ملی هم به همان مساله و بحث قبلی‌ام باز می‌گردد که درباره درآمد فوتبال گفتم. حالا در این بین کی‌روش هم درخواستی بحق داشته است که باید به آن رسیدگی شود.

فدراسیون به دلیل قطع شدن منابع مالی ناتوان شده، اما با این حال پاداش‌های ملی‌پوشان داده شد، برای تیم‌ملی هواپیمای چارتر گرفته‌اند و از تیم‌ملی به خوبی حمایت می‌شود. رئیس‌جمهوری هم دستور داده و کارهایی برای تیم‌ملی انجام شده است، اما این رسیدگی‌ها در مقایسه با رقبای ما، بسیار کم است. تیم‌ملی در این فشارها قرار گرفته و وقتی در این فشارها قرار دارید، یک مساله ساده هم عصبانی‌تان می‌کند. شاید در شرایطی که همه چیز فراهم شود، تندترین مسائل هم نتواند باعث ناراحتی‌تان شود. فوتبال کشور به خاطر مردم باید حمایت شود و ۸۰‌درصد درآمد آن به نوعی به فوتبال برسد.»