خاویر کلمنته در تازه‌ترین اظهار نظرش درباره حضور در ایران گفت: تا هر زمان که لازم باشد، در ایران زندگی خواهم کرد.

روزنامه مارکا در گزارشی درباره وضعیت سرمربیگری «خاویر کلمنته» در تیم ملی فوتبال ایران نوشت: «دوره آرامشی بین فدراسیون فوتبال ایران و خاویر کلمنته ایجاد شده است. به یاد داشته باشید که مهم‌ترین و تنها مشکل موجود بر سر حضور کلمنته در تیم ایران تنها حضور او در تهران است». خاویر کلمنته به روزنامه مارکای مادرید درباره آخرین وضعیت قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران گفت: «پیش‌تر این قرارداد امضا شد و آن را به تهران فرستادم و دو طرف هم بر سر قرارداد به توافق رسیدیم». با این حال مشکل اقامتی «کلمنته» هر چند که پابرجاست، اما او بر این باور است که می‌تواند در مدتی کوتاه اطلاعات کاملی را از فوتبال ایران کسب کند: «هر چه را که لازم باشد کسب خواهم کرد و می‌توانم بگویم در مدت کمی می‌توانم نسبت به فوتبال ایران شناخت کافی پیدا کنم و تمام تلاشم را به کار خواهم بست. این‌که اطلاعاتی را به دست آورم به مکان اقامتم مربوط نیست. می‌خواهم تکرار کنم که تا هر زمان لازم باشد، را در ایران زندگی خواهم کرد، اما این‌که چقدر لازم است نمی‌دانم. این را مدت می‌تواند صد یا دویست روز یا کمتر از این باشد. من این را نمی‌دانم. تنها می‌توانم به آنها اطمینان دهم که تا هر زمان که برای کارم لازم باشد، در آنجا خواهم ماند و اگر لازم نبود به اسپانیا بازخواهم گشت. همه چیز را نمی‌توانم با حضور فیزیکی به دست آورم.»

مارکا در ادامه گزارش خود به تعطیلی روز گذشته تهران اشاره می‌کند و پیش‌بینی می‌کند تا ۴۸ ساعت آینده وضعیت قرارداد کلمنته با فدراسیون فوتبال ایران نهایی شود. همچنین این روزنامه به فشار روزنامه‌های ایرانی برای حضور کلمنته در تهران اشاره کرد و آورده که رسانه‌های ایران معتقدند کلمنته باید به طور کامل در تهران زندگی کند.

در ادامه گزارش مارکا آمده است: «در حقیقت کلمنته از قبل برای تماشای بازی‌های ایران پیش‌بینی خرید دیش ماهواره را کرده بود تا بتواند شبکه‌های ایرانی را از سبک اسپانیا دریافت کند. او همچنین از راه‌های دیگر نظیر دریافت فیلم ویدیویی بازی‌های لیگ که توسط همکارانش در تهران به او داده می‌شود، قصد دارد لیگ ایران را به دقت زیرنظر بگیرد.» کلمنته در پایان گفت: «نگران کننده نیست. من علاقه‌مند هستم که در همین راه پیش‌روی کنم.»