ایسنا - مدیرعامل باشگاه شن‌سا ساوه گفت: کمیته انضباطی با این جریمه‌ها می‌خواهد چه چیزی را ثابت کند.

محمد مرتضوی نژاد در واکنش به صدور رای جدید کمیته انضباطی در مورد باشگاه شن‌سا، افزود: زندگی به من یاد داده است که همیشه واقع بین باشم، اما نمی‌‌دانم کجای صحبت‌های من در رابطه با کمیته فوتسال و انضباطی خلاف واقع بوده که آقایان این جریمه سنگین را برای ما در نظر گرفته‌اند. وی ادامه داد: همچنان اهالی فوتسال کشور از تصمیم کمیته فوتسال در تعلیق فعالیت‌های تیم شن‌سا در هفته‌های پایانی لیگ برتر متعجبند، در حالی که تیم ما برای بازی با منصوری آماده می‌شد و تنها دو هفته به پایان لیگ باقی مانده بود، در تصمیمی غیرمنطقی کمیته انضباطی تیم ما را از حضور در مسابقات محروم کرد تا شاهد اتفاقات ناگواری در هفته‌های پایانی لیگ برتر باشیم. مرتضوی نژاد در پاسخ به این سوال که «شما از مدت‌ها قبل قصد کناه‌گیری از لیگ فوتسال را داشتید، پس چرا با پرداخت جریمه سه میلیون تومانی امتیاز تیمتان را واگذار نکردید؟» گفت: اعتبار و آبروی یک باشگاه بیش از میلیون‌ها تومان می‌ارزد، ما به راحتی می‌توانستیم با پرداخت سه میلیون تومان جریمه، امتیاز شن‌سا را چند صد میلیون به فروش برسانیم، ولی با این کار خواستیم از اعتبار و آبروی شن‌سا دفاع کنیم و پول اهمیتی برای ما نداشت. وی در ادامه از کناره گیری قطعی تیم شن‌سا از لیگ برتر فوتسال خبر داد و افزود: تا زمانی که وضعیت فوتسال ایران از این که است بهتر نشود، دیگر شن‌سا را در فوتسال نخواهید دید. اصلا سوال من این است که کمیته فوتسال که اعتقاد دارد ما لج بازی می‌کنیم، چرا رشادت به خرج نداد تا کمیته انضباطی این گونه لیگ فوتسال را به هم نریزد؟ به نظر من ضعف مدیریتی کمیته فوتسال این مسائل و مشکلات را به وجود آورد و مسوولان این کمیته می‌توانستند با یک هم‌اندیشی مشکل شن‌سا را حل کند.

مرتضوی نژاد تصریح کرد: اصلا چرا کمیته انضباطی به راحتی و مثل آب خوردن دستورالعمل فدراسیون فوتبال را زیر پا له کرده و برای خود قوانین جدید وضع می‌کند و با اعمال زور و ایجاد رعب و وحشت اصرار در انجام مسابقه در سالنی دارند که تاکنون کلی آسیب روحی و جسمی به بازیکنان بی‌گناه فوتسال ما وارد کرده است، آن وقت می‌گویند مرتضوی اظهارات خلاف واقع در رسانه‌ها مطرح می‌کند، تمام این مسائلی که مطرح می‌کنم، عین واقعیت است و برای تک تک آنها مدارک مستندی در اختیار داریم که به موقع آنها را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد. وی ادامه داد: سوال من از کمیته انضباطی این است که آیا نابودی یک باشگاه مردمی که کارنامه‌ای درخشان در کسب افتخارات بی‌شمار در آسیا و جهان برای ایران اسلامی دارد، توسط احکام عجیب و غریب شما خلاف واقع است؟ یا تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی که توسط کمیته انضباطی به جای خصوصی‌سازی به خصوصی‌زدایی تبدیل شده است. آقایان که ادعای دانش فوتبال دارند کجای دنیا دیده‌اند که یک تیم را به خاطر سه میلیون تومان از ادامه بازی‌ها محروم کنند. مدیرعامل باشگاه شن‌سا ساوه در پایان افزود: هفته آینده جهت روشن شدن افکار عمومی و ارائه برخی مدارک، نشستی مطبوعاتی با حضور خبرنگاران برگزار خواهیم کرد تا در آستانه هفته پایانی لیگ برتر، با ارائه مدارک مستند اشتباه بودن رای کمیته انضباطی در خصوص باشگاه شن‌سا را ثابت کنیم.

گفتنی است، تیم فوتسال شن‌سا عصر دوشنبه از رویارویی با تیم شهدای زغال‌سنگ کرمان خودداری کرد تا بر اساس آیین‌نامه انضباطی در آستانه حذف از این رقابت‌ها قرار بگیرد.