ایسنا- گرفتن حق پخش تلویزیونی رقابت‌های لیگ برتر جزو اولویت‌های اصلی فدراسیون فوتبال است.

در حالی که در دوره‌های پیشین به صورت مقطعی فدراسیون‌های قبلی برای گرفتن حق پخش تلویزیونی رقابت‌های لیگ برتر فعالیت‌هایی را انجام دادند. هیچ کدام از این فعالیت‌ها به شکل واقعی نتوانست حق تیم‌های حاضر در مسابقات را از پخش تلویزیونی مسابقات بگیرد و یکی از مهم‌ترین منابع مالی باشگاه‌ها با وجود تاکیدات فیفا در فوتبال ایران نادیده گرفته شد اما پس از تشکیل فدراسیون فوتبال جدید و برای اجرا کردن اساسنامه فدراسیون فوتبال کمیته بازاریابی تشکیل شد تا این کمیته انجام مذاکرات و گرفتن حق پخش تلویزیونی مسابقات را جزو اولویت‌های خود قرار دهد. این کمیته از چند عضو تشکیل شده که «عسگری» رییس این کمیته است.

کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال درباره تشکیل کمیته بازاریابی گفت: بر اساس اساسنامه کمیته بازاریابی باید در چهار مورد فعالیت کند که بتوانیم بر اساس این فعالیت‌ها هزینه‌های جاری و توسعه بخش‌های مختلف فوتبال را پوشش بدهیم. تبلیغات محیطی، گرفتن اسپانسر، حق پخش تلویزیونی و فعالیت‌های اختصاصی چهار موردی است که بر اساس اساسنامه، کمیته بازاریابی باید در آنها فعالیت کند تا این چنین کارها در فوتبال کشور رو به جلو حرکت کند. اگر ما بتوانیم در این بخش‌ها موفق عمل کنیم به غیر از این که هزینه‌های جاری را مورد پوشش قرار دهیم می‌توانیم برنامه‌های توسعه‌ای فوتبال را نیز در دستور کار خود قرار دهیم.

هر چند که در دوره‌های قبلی فعالیت‌های فدراسیون‌های فوتبال برای گرفتن حق پخش تلویزیونی بی‌ثمر بود اما کفاشیان تاکید می‌کند که می‌توان با مذاکره، تعامل و تفاهم این موضوع را عملی کرد: باید روزی به این سمت حرکت می‌کردیم. واقعیت این است که حق پخش تلویزیونی مسابقات به عنوان مهم‌ترین منبع درآمد باشگاه‌ها در فوتبال جهان مورد تاکید فیفا و کنفدراسیون فوتبال قرار دارد. اما متاسفانه در کشورمان با وجود فعالیت‌هایی که انجام شده این کار تا به حال اجرا نشده است. اما ما می‌توانیم با مذاکره، تعامل و تفاهم این حق را برای باشگاه‌ها ادا کنیم و اطمینان داشته باشید که این کار جز اولویت‌های فدراسیون فوتبال است.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که شایعه پیشنهاد هشت میلیارد تومانی «نایکی» آمریکا برای اسپانسر شدن تیم ملی گفت: این مساله را در حد شایعه‌ای شنیده‌ام اما، پیشنهاد کتبی به دست ما نرسیده است.