بیست و هشتمین هفته لیگ برتر امروز با برگزاری دیدار تیم‌های پرسپولیس و سایپا آغاز می‌شود، دیداری که سرخپوشان در غیاب مربیان اخراجی درحالی به مصاف سایپا می‌روند که علی کریمی هم می‌تواند پس از هفته‌ها در ترکیب این تیم به میدان برود. به گزارش خبرگزاری مهر، هفته بیست و هشتم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور روزهای پنج‌شنبه و جمعه و دوشنبه هفته آینده با برگزاری ۹ دیدار پیگیری می‌شود، دیداری که تحت تاثیر حضور نمایندگان ایران در آسیا و اتفاقات اخیر پیرامون داوری و دپارتمان داوری قرار داد. مسابقاتی که از رویارویی پرسپولیس با سایپا در تهران آغاز و با تقابل شاگردان صمد مرفاوی با استقلال تهران در قم به پایان می‌رسد.

در بین بازی‌های هفته‌ بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال دیدار تیم‌های پرسپولیس و سایپا تا حدودی مهم‌تر از دیدارهای دیگر است. پرسپولیسی‌ها در این بازی تلاش می‌کنند که با پیروزی بار دیگر خود را به رده ششم جدول برسانند و از طرف دیگر شاگردان تقوی در سایپا می‌خواهند خود را از نیمه پایینی جدول به نیمه بالایی آن منتقل کنند.

هر دو تیم تعداد گل خورده نزدیک به هم دارند و این مساله می‌تواند جذابیت‌های این بازی را بیشتر کند. خط دفاع پرسپولیس و سایپا در این فصل عملکرد مشابهی داشته‌اند و حال باید دید که مهاجمان کدام تیم می‌توانند خط دفاع حریف را بشکنند. آمارها می‌گویند پرسپولیس شانس بیشتری برای این کار دارد، چون تعداد گل زده این تیم کمی بیش از سایپا است.

شاید نکته مهم در این دیدار بازگشت علی کریمی باشد که پس از مدت‌ها دوری از میادین دوباره شرایط بازی پیدا کرده و می‌تواند در صورت صلاحدید گل‌محمدی برای پرسپولیس بازی کند. به دلیل اخراج یحیی گل محمدی و دستیارش در بازی قبل، گفته می‌شود علی کریمی در بازی با سایپا این تیم را به صورت غیر مستقیم هدایت می‌کند.پنج دیدار هفته‌ بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال فردا جمعه یازدهم اسفند ماه برگزار می‌شود که در مهم‌ترین دیدار این روز ذوب‌آهن با داماش و نفت آبادان با فولاد دیدار می‌کند.

جدال تیم‌های پایین جدولی ذوب‌آهن و داماش از این نظر دارای اهمیت است که فاصله این دو تیم در جدول تنها دو رده است. ذوب‌آهن که سال‌ها در فوتبال ایران به عنوان یک مدعی خود را به فوتبال دوستان نشان داده بود و در آسیا هم به مقامی مانند نایب قهرمانی رسیده بود، امسال برای سقوط نکردن به دسته اول می‌جنگد و برای این کار حتما باید از سد داماش بگذرد.

داماش اکنون هشت امتیاز بیشتر از ذوب‌آهن دارد و به نسبت این تیم اصفهانی از حاشیه امنیت بیشتری برای ماندن در لیگ برتر برخوردار است، اما شکست احتمالی این تیم برابر ذوب‌آهن می‌تواند جایگاه آن را متزلزل کند، چرا که آلومینیوم هرمزگان تنها با چهار امتیاز اختلاف با داماش یک رده پایین‌تر از این تیم قرار دارد و منتظر لغزش این تیم شمالی است تا جای آن را در رده سیزدهم بگیرد.دیدار دو تیم جمعه در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار می‌شود.

جمعه زمان برگزاری دیدار تیم شکست‌ناپذیر این روزها یعنی فولاد هم هست. فولاد در این هفته‌ باید به مصاف نفت آبادان شانزده امتیازی برود که مدت‌هاست در قعر جدول جا خوش کرده است. شاگردان حسین فرکی روی کاغذ کار چندان سختی برای حفظ روند شکست‌ناپذیری‌شان ندارند، اما کارشناسان فوتبال معتقدند که تیم‌های قعر جدولی همیشه برای بالا نشینان دردسرساز بوده‌اند. این هم زمانی شکل جدی‌تر به خود می‌گیرد که بدانیم فولاد در بازی این هفته‌ میهمان نفت آبادان است.

نفت آبادان هفته‌هاست که در رده هجدهم جدول باقی مانده و ثانیه‌ها را برای سقوط به دسته پایین‌تر می‌شمرد. این تیم روی کاغذ هنوز برای ماندن در لیگ برتر شانس دارد، اما همه می‌دانند که این شانس‌های کاغذی معمولا به داد تیم‌ها نرسیده‌اند. باید دید دربی جنوب را چه تیمی می‌برد.

برنامه کامل دیدارهای هفته بیست و هشتم

پنج‌شنبه - ۹۱/۱۲/۱۰

* پرسپولیس تهران - سایپا البرز، ساعت ۱۷:۲۰، ورزشگاه آزادی تهران

جمعه - ۹۱/۱۲/۱۱

* پیکان تهران - راه‌‎آهن تهران، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه پیکانشهر تهران

* فجرسپاسی شیراز - آلومینیوم هرمزگان، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه دستغیب شیراز

* ذوب‌آهن اصفهان - داماش گیلان، ساعت ۱۶، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

* صنعت نفت آبادان - فولاد خوزستان، ساعت ۱۶، ورزشگاه تختی آبادان

* ملوان بندرانزلی - مس کرمان، ساعت ۱۶، ورزشگاه تختی بندرانزلی

دوشنبه - ۹۱/۱۲/۱۴

* گهر دورود - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه تختی دورود

* تراکتورسازی تبریز - نفت تهران، ساعت ۱۶، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

* صبای قم - استقلال تهران، ساعت ۱۷:۲۵، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم