تنها یک روز پس از پایان بازی میلان برابر سیه نا کافی بود تا برلوسکونی تصمیمی را که مدت‌ها پیش گرفته بود، به شیوه‌ای کاملا سیاستمدارانه اجرا کند. در حالی که گالیانی سعی در متقاعد کردن برلوسکونی برای حفظ آلگری داشت اما نخست وزیر سابق ایتالیا و مالک ثروتمند باشگاه میلان با انتشار همان نامه معروف و جنجال برانگیز از خودش پیرامون آلگری در شبکه رسمی باشگاه میلان و خبرگزاری اسپورت مدیاست آب پاکی را بر دستان گالیانی ریخت و حتی در بخشی از آن نامه گفته بود در صورت نیاز تغییر اساسی‌تر در ساختار باشگاه «کنار گذشتن گالیانی» را هم انجام خواهد داد.

به گزارش ac-milan.ir- هر چند که گالیانی تمام تلاش خود را به کار گرفت اما بر اساس آخرین گزارش‌های یک نشریه ورزشی ایتالیا این عمل به سرانجام نرسید و آلگری اخراج خواهد شد، زیرا همان‌طورکه آمبروزینی گفته بود رییس سخت از تصمیمش بازمی‌گردد. با تمام این اوصاف گفته می‌شود رابطه گالیانی با برلوسکونی شکرآب شده به این دلیل که گالیانی تمایلی به حضور سیدورف روی نیمکت میلان ندارد.

نشریه رمی کوریره دلوسپورت در تازه‌ترین گزارش خود خبر از حضور مالدینی و سیدورف روی نیمکت فصل آینده میلان داده که احتمالا سیدورف مربی و مالدینی به نوعی مشاور و دستیار او خواهد شد. در آن سو با اخراج آلگری گفته می‌شود این مربی ایتالیایی تاسوتی را با خود به رم می‌برد. در بخشی از شایعات بعضی از رسانه‌‌ها از سرمربیگری مارکو فان باستن هلندی به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی سرمربیگری میلان خبر می‌دهند.