دنیای اقتصاد: تیم ملی کشورمان این روزها در آسیا پادشاهی می‌کند. کسب ۱۰امتیاز از ۴بازی اول مسابقات مقدماتی جام‌جهانی، کلین‌شیت در تمامی بازی‌ها، صعود ۱۰پله‌ای در رنکینگ فیفا و حفظ مقتدرانه رتبه نخست قاره کهن باعث شده است ایام به کام تیم ملی باشد و با وجود همه مشکلات مدیریتی و زیرساختی، هواداران احساس رضایت کنند. با وجود این اتفاق مهم‌تر، می‌تواند حفظ این شرایط ایده‌آل باشد؛ آنچه به‌خاطر برخی مشکلات و البته بدشانسی‌ها کمی دشوار به نظر می‌رسد.

عصبانیت کی‌روش

تیم ملی کشورمان روز ۲۵آبان باید در مالزی به مصاف سوریه برود. این اولین باری است که تیم‌های آسیایی فقط در یک فیفادی بازی می‌کنند و در فیفادی دیگر باید بازی دوستانه داشته باشند. چیزی که باعث عصبانیت کی‌روش شده این است که فدراسیون فوتبال ایران موفق نشد فیفادی دیگر را با برگزاری بازی دوستانه پر کند. ابتدا قرار بود پیش از مسابقه با سوریه با تایلند بازی کنیم اما فوت پادشاه تایلند باعث شد مسابقه موردنظر لغو شود. بعد از این بدشانسی عجیب، فدراسیون فوتبال ایران بلافاصله بازی با عراق را جایگزین کرد، اما این یکی مسابقه هم به دلایل دیگر لغو شد. از قرار معلوم محل برگزاری بازی به اختلافی بین فدراسیون دو کشور تبدیل شد تا این مسابقه هم انجام نشود. حرف و حدیث‌هایی در مورد برگزاری این بازی در تهران، کیش، دبی یا دوحه وجود داشت که هیچ‌کدام محقق نشد و حالا ما باید بدون برگزاری بازی تدارکاتی با سوریه مصاف بدهیم. همین موضوع هم باعث شده کارلوس کی‌روش شاید در بهترین روزهای مربیگری‌اش در ایران دوباره خشمگین شود و با انتشار یک پست فیس‌بوکی، مدیریت فوتبال در ایران را مورد انتقاد قرار بدهد. به هر حال ضعف ساختاری و مدیریتی ما در ترتیب دادن مسابقات دوستانه اصلا اتفاق جدید و عجیبی نیست، اما تکرار این موضوع در آستانه بازی با سوریه می‌تواند حساسیت‌برانگیزتر باشد. یادمان باشد سوریه تیم سرسختی است که اگر از ما امتیاز بگیرد، شهد شیرین سه پیروزی قبلی در این گروه را کاملا از بین می‌برد.

مساله بیرانوند

درست در همین شرایط دروازه‌بان شماره یک تیم ملی کشورمان هم با یک مصدومیت عجیب و مرموز مواجه شده است وحالا گفته شده بیرانوند حداقل یک ماه دور از میادین خواهد بود. این به معنای از دست رفتن بازی با سوریه برای گلری است که در چهار بازی اول کلین‌شیت کرده و به خوبی توانسته هواداران را امیدوار کند. به این ترتیب کی‌روش برای بازی با سوریه باید به گلر دیگری اعتماد کند؛ گزینه اول او می‌تواند دروازه‌بان اصلی پیشین تیم ملی یعنی علیرضا حقیقی باشد، هرچند که او هنوز نتوانسته با تیم باشگاهی جدیدش قرارداد ببندد و این موضوع کار را سخت می‌کند. اخباری، گلر تراکتورسازی هم یک گزینه دیگر است.

مصدومیت میلاد محمدی

بعد از مهرداد پولادی، کارلوس کی‌روش برای پر کردن جناح چپ خط دفاعی تیمش گزینه‌های مختلف را امتحان کرد تا اینکه در سه بازی اخیر برابر چین، ازبکستان و کره‌جنوبی از میلاد محمدی استفاده کرد و این‌طور به نظر می‌رسید که او گزینه مطلوبش را پیدا کرده است. حالا اما خبر می‌رسد دست میلاد هم شکسته و او نیز بازی با سوریه را از دست داده است. این موضوع هم حالا به یک دلمشغولی دیگر برای کی‌روش تبدیل شده است.