بچه‌ها بزرگی کردند

جوانان ایران هم تاریخ ساز شدند. صعود به جام‌جهانی در این رده سنی می‌تواند نویدبخش ظهور نسلی نو در فوتبال ایران باشد. قدم گذاشتن به جام‌جهانی بعد از ۱۶ سال اتفاق بزرگی بود که امیرحسین پیروانی و شاگردانش رقم زدند. شاگردان پیروانی در گروه سوم این مسابقات با تیم‌های ژاپن، قطر و یمن همگروه شدند. قطر مدافع عنوان قهرمانی بود و ژاپن هم به‌عنوان اصلی ترین مدعی قهرمانی جام شناخته می‌شد.

تیم ملی ایران با کسب ۲ تساوی و یک پیروزی موفق شد با تنها یک گل خورده در دیدار مقابل قطر به مرحله بعد صعود کند. عملکرد درخشان تیم ملی جوانان در دیدار مقابل ازبکستان هم ادامه پیدا کرد تا ملی‌پوشان کشورمان با پیروزی دو بر صفر ضمن صعود به جام‌جهانی ۲۰۱۷ به مرحله نیمه نهایی قهرمانی آسیا صعود کنند. شاگردان پیروانی در سایه تلاش خود و تدابیر کادرفنی حالا به دیدار مقابل عربستان رسیدند. تیم ملی جوانان تنها یک قدم تا شکستن طلسم ۴۰ ساله نرسیدن به فینال آسیا فرصت دارد. آخرین باری که جوانان آسیا به فینال آسیا راه یافتند به ۴۰‌سال قبل باز‌می‌گردد. ارتش جوانان ایران نشان داده توانایی رقم زدن کارهای بزرگ را دارد و می‌تواند در دیدار مقابل عربستان نیز با ارائه یک بازی منطقی و قابل قبول ضمن در هم شکستن تیم نماینده سعودی طلسم عدم صعود به فینال آسیا را هم بشکند.

سرمربیان چه گفتند

سرمربی تیم ملی ایران ادعای عجیبی درمورد حریف آینده تیم ملی مطرح می‌کند و مدعی است بدن‌های بازیکنان عربستان به جوانان نمی‌خورد و بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد: «باید روز پنج‌شنبه به مصاف عربستان برویم که این دیدار، واقعا سخت است. اینجا می‌گویند یک پل بین بحرین و عربستان است که هواداران عربستانی می‌توانند به‌راحتی وارد بحرین شده و تیم جوانان این کشور را مقابل ایران تشویق و حمایت کنند. از سوی دیگر من بازیکنان عربستان را که دیدم، تعجب کردم چون اصلا قیافه و بدن‌شان به ۱۸ یا ۱۹ ساله‌ها نمی‌خورد، با این حال باید با تمام توان به دیدار عربستان برویم و در پی راهی برای شکست دادن این تیم باشیم. به بازیکنانم اعتماد دارم و می‌دانم آنها توانایی شکست دادن هر تیمی را دارند.» شادی بچه‌های تیم او بسیار زیاد بود وپیروانی این رفتار را کاملا طبیعی می‌داند: «بازیکنان من در این مدت واقعا سختی کشیدند و تلاش کردند تا بهترین بازی‌ها را ارائه دهند. راه سختی را تا اینجای کار طی کردیم و حالا نگاهمان به کسب قهرمانی است. شادی بازیکنان نیز به همین خاطر بود که دل مردم را شاد کردند.» این شکست اما سرمربی ازبکستان را مجبور به عذرخواهی کرد: «بازیکنان ازبکستان نباید هیچ نگرانی داشته باشند. آنها با این تورنمنت وداع کردند و ایران به پیروزی رسید. من از جنس فوتبال هستم و مسوولیت شکست برابر ایران را بر گردن می‌گیرم.» خبرمهم دیگر هم اینکه گفته می‌شود کاپیتان عربستان بازی مقابل ایران را از دست داده است. به گزارش شبکه العربیه، فهد الحربی، کاپیتان تیم ملی جوانان عربستان که در دیدار برابر عراق مصدوم شده بود در تمرینات دیروز این تیم نیز حضور پیدا نکرد. این شبکه عربستانی زمان بازگشت این بازیکن کلیدی و کاپیتان سعودی‌ها را نامعلوم عنوان کرد.