از رفتنم بعضی‌ها خوشحال شدند

کاپیتان سابق سپاهان که یک خداحافظی متفاوت را در این فوتبال پشت‌سر گذاشت ناگفته‌های زیادی از سال‌های حضورش در فوتبال را مطرح کرده است. او خودش معترف است که برخی‌ها با مشاوره‌های اشتباه باعث شدند تا خود او هم در مقاطعی تصمیمات اشتباه بگیرد. محرم نویدکیا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس به نکات جالبی اشاره کرده است.

برایم آرزوی موفقیت نکنید

وی درخصوص بایگانی شماره پیراهنش در سپاهان گفت: «خودم دلم نمی‌خواهد پیراهنم بایگانی شود چون این آدم‌ها هستند که مهم هستند نه شماره‌ها. هر کس دیگری دوست داشته باشد و دلش بخواهد می‌تواند شماره ۴ را بپوشد و من خوشحال هم می‌شوم که یک روزی ببینم یک بازیکن، لباس شماره ۴ را در سپاهان پوشیده و عالی بازی می‌کند مشکلی با این موضوع ندارم و فکر نمی‌کنم اتفاقی بیفتد. خوشحال هم می‌شوم و با کمال میل می‌پذیرم و اصلا موافق بایگانی شدن شماره ۴ سپاهان نیستم. از سوی دیگر هیچ انتظاری از باشگاه سپاهان ندارم که برای من کاری انجام دهد چون هر کاری کردم برای دل خودم بوده و لذت آن را برده‌ام. وقتی می‌دیدم هواداران سپاهان از این تیم لذت می‌برند برای من هم این لذت بردن آنها لذت‌بخش بود و همین برای من کافی است و انتظار دیگری ندارم. در مورد بازی خداحافظی هم باید بگویم من جلوی ذوب‌آهن بازی خداحافظی‌ام را کردم.

در این بازی حدود ۱۰ دقیقه بازی کردم و خدا را شکر این دقایق را به میدان رفتم. من از فوتبال رفتم و فوتبال برای من تمام شد اما طاهری از من خواست در یک بازی نمادین برای خداحافظی‌ام شرکت کنم که من هم قبول کردم اما این بدان معنا نیست که بخواهم لخت شوم و با سپاهان بازی کنم بلکه در افتتاحیه ورزشگاه نقش جهان یا یک بازی رسمی یا دوستانه یا هر طور که دلشان می‌خواهد می‌روم تا به‌صورت نمادین با هواداران خداحافظی کنم.» وی به خوشحالی یا ناراحتی برخی از افراد نیز نسبت به خداحافظی‌اش از فوتبال واکنش نشان داد و گفت: «فکر کنم خیلی از بچه‌ها و هواداران ناراحت باشند اما فکر نمی‌کنم بقیه زیاد هم ناراحت شده باشند و ممکن است بعضی‌ها هم خوشحال شده باشند. البته اسم نمی‌آورم. برخی مواقع افرادی برایم سخنرانی‌های آنچنانی می‌کنند که خودم هم خنده‌ام می‌گیرد. از همین جا به آنها می‌گویم لطفا برایم آرزوی موفقیت نکنید چون هم من شما را می‌شناسم و هم شما من را.»

در کودکی می‌خواستم سرخابی باشم

نویدکیا در مورد اینکه آیا زمانی دوست داشته در پرسپولیس و استقلال بازی کند نیز نظر جالبی داده است: «شاید در دوران بچگی دلم می‌خواست در این دو تیم بازی کنم چون فقط آنها تیم‌های بزرگ بودند اما زمانی که خودم در سپاهان بازی کردم، حس کردم می‌توانم کار متفاوتی انجام دهم و فکر می‌کنم این اتفاق هم افتاد. من ضدیتی با استقلال و پرسپولیس ندارم. تازه می‌گویم هر بازیکنی نباید پیراهن استقلال و پرسپولیس را بپوشد چون این دو تیم میلیون‌ها هوادار دارند و کار هر کسی نیست در این دو تیم بازی کند و باید چیزی فراتر از فوتبالیست معمولی باشد. اما دلم می‌خواست سپاهان و خودم همیشه با آنها مبارزه کند تا خودش را بالا بکشد. این یک مبارزه منفی نبود بلکه این مبارزه‌ای بود که می‌خواستم سپاهان و خودم را بیشتر نشان دهم.»

وی در آخر پیشنهادی هم برای آینده تیم سپاهان به مدیران این تیم می‌دهد و می‌گوید: «درست است ما ۵ قهرمانی در لیگ داشتیم و ۴ قهرمانی در حذفی به‌دست آوردیم و حتی دو‌بار هم بهترین بازیکن سال فوتبال ایران شدم و تمام این عناوین برایم لذت‌بخش بود اما موفقیت این نیست که یک تیم مثلا در یک برهه زمانی ۱۰‌ساله ۱۰ مقام بیاورد و همه چیز تمام شود بلکه مسوولان رده بالای سپاهان طوری برنامه‌ریزی کنند که سپاهان بتواند سال‌های سال همین‌طور مبارزه کند. البته نمی‌گویم هر سال قهرمان شود، بلکه همیشه در اوج باشد.»