قهرمان مقابل نایب قهرمان

مهم‌ترین ملاقات هفته بدون شک بازی تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته است. استقلال خوزستان فصل قبل قهرمان شد آن هم در حالی‌ که با پرسپولیس هم‌امتیاز بود و حتما برانکو امروز ته ذهنش به انتقام فکر می‌کند. او در پی یک نبرد واقعی است و دو هدف را دنبال می‌کند؛ اول کسب پیروزی و گرفتن انتقام قهرمانی فصل قبل و سپس حفظ صدر جدول. سرمربی کروات سرخپوشان بهتر از هر کسی می‌داند اگر غفلتی داشته باشد، استقلال خوزستان توانایی کسب امتیاز از تیمش را خواهد داشت. تیم آبی‌پوش اهوازی در فصل قبل، دل هواداران خوزستان را با کسب یک قهرمانی شیرین و جذاب، گرم کرد و پرسپولیس را پشت سر گذاشت. فصل گذشته دو تیم در مجموع دو بازی رفت و برگشت به تقسیم امتیازات رضایت دادند، چراکه بازی رفت را استقلال خوزستان در اهواز ۲‌بر یک برد و پرسپولیس دیدار برگشت را در تهران ۲ بر صفر به سود خود خاتمه داد.

در مجموع دیدارهای لیگ برتری دو تیم هم ۳ بار پرسپولیس برده و دو بار مساوی شده تا همان برد دور رفت فصل گذشته تنها پیروزی خوزستانی‌ها برابر قرمزهای تهرانی باشد. حال باید دید که جدال قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته خاطره خوش کدام یک را تکرار می‌کند یا اینکه تساوی، لبخند بر لبان سایر رقبا می‌نشاند؟ متوجه باشید که همین فصل صابون این تیم به تن دیگر تیم بزرگ پایتخت خورده. استقلال خوزستان در هفته دوم این فصل موفق شد در اهواز با حساب ۲ بر یک برابر استقلال تهران صاحب برتری شود و حالا بعد از ۷ هفته میزبان دیگر تیم محبوب تهرانی‌ها است. این بازی می‌تواند یک فرصت ویژه برای سیروس پورموسوی در اولین فصل سرمربیگری‌اش در لیگ برتر تلقی شود تا با دبل برابر سرخابی‌ها اعتبار افزون‌تری برای خود دست و پاکند. پرسپولیس احتمالا با همان ترکیب دیدار با نفت تهران، در ورزشگاه غدیر حاضر خواهد شد و حتما یکی از سوژه‌های این دیدار، بازی کردن یا ادامه نیمکت‌نشینی رامین رضاییان درطول بازی خواهد بود.

بارسلونا مقابل سایپا!

منصوریان و تیمش چندصباحی می‌شود که از زیر فشار خارج شده و نفسی می‌کشند. دو برد اخیر این تیم مقابل ذوب‌آهن و سیاه‌جامگان و صعود درجام حذفی باعث شد تا امیدها در اردوگاه آبی زنده شود، هرچند کیفیت بازی آنها فقط مدیرعامل را سر ذوق آورده و آن را با بارسلونا قیاس می‌کند و حواشی‌ای مثل اعتراض بختیار رحمانی به تعویض کامشان را هم تلخ کرده است. در آن سو سایپا همچنان در حسرت برد است. شاگردان حسین فرکی تا اینجای لیگ فقط یک برد مقابل سیاه‌جامگان در هفته سوم کسب کرده‌اند و با کسب ۵ تساوی در این زمینه رکورددار هستند. بدون تردید تساوی در این دیدار نه به‌نفع استقلال است که می‌خواهد مدعی باشد و نه سایپا که تا ته جدول فاصله زیادی ندارد. خسرو حیدری به احتمال زیاد به این بازی نخواهد رسید که این می‌تواند لطمه بزرگی به تیم منصوریان بزند.

برنامه کامل هفته نهم لیگ برتر:

پنج‌شنبه 29 مهر 95

تراکتورسازی.....................................فولاد ۱۵:۰۰

نفت تهران ................................. ذوب‌آهن ۱۶:۴۵

استقلال خوزستان ............... پرسپولیس ۱۶:۴۵

جمعه 30 مهر 95

نفت آبادان........................... ماشین‌سازی ۱۶:۴۵

صبای قم........................... گسترش فولاد ۱۶:۵۰

پدیده .................................... پیکان تهران ۱۵:۰۰

سپاهان.................................سیاه‌جامگان ۱۶:۴۵

استقلال تهران ...................... سایپا تهران ۱۶:۴۵