در رقابت‌های وزنه‌برداری فوق سنگین المپیک ریو، بهداد سلیمی توانست وزنه ۲۴۵ کیلوگرمی را بالای سر ببرد، اما داوران این وزنه‌ را از او نپذیرفتند.‌ پس از این اتفاق تیم ایران به رای داوران اعتراض کرد وچند تن از مسوولان تیم ایران به همراه وزنه‌بردار ایرانی به سمت هیات ژوری رفتند که این کار خلاف قوانین است. حالا همین کار آنها باعث شده است تا عنوان شود فدراسیون جهانی وزنه‌برداری قصد دارد در اجلاس آتی خود تیم ملی وزنه‌برداری ایران و بهداد سلیمی را محروم کند.قهرمان المپیک لندن به این موضوع واکنش نشان داده و عنوان کرده برای فراراز محرومیت عذرخواهی می‌کند.بهداد سلیمی در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره نامه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری مبنی بر عذرخواهی رسمی او، انوشیروانی و فدراسیون وزنه‌برداری ایران در مورد اتفاقات المپیک ریو بیان‌ کرد: «مطیع تصمیمات فدراسیون هستم. اگر عذرخواهی من به صلاح ورزش و وزنه‌برداری ایران باشد و این کار دل مردم را شاد کند انجام می‌دهم.»

سلیمی در پاسخ به این پرسش که فکر نمی‌کند این عذرخواهی یعنی پذیرفتن اینکه حق با هیات ژوری بوده است، تصریح کرد: «متاسفانه وقتی کرسی بین‌المللی تاثیرگذاری نداریم و پشتوانه ما در فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نیز ضعیف باشد همین می‌شود. ما را مجبور می‌کنند به هر کاری که می‌خواهند تن بدهیم.ما خودمان این اتفاق را دوست نداریم چون در این قضیه مظلوم واقع شدیم. من اگر واقعا می‌دانستم که مقصر هستم، خیلی زودتر از مردم و فدراسیون جهانی عذرخواهی می‌کردم، اما متاسفانه در المپیک ریو مورد ظلم واقع شدیم و اکنون نیز ما را مجبور به عذرخواهی می‌کنند. این عذرخواهی اجباری باعث می‌شود که مظلومیت ما جلوه بیشتری پیدا کند. با این حال اگر صلاح بر این است که این اتفاق بیفتد، من تابع فدراسیون هستم.» سلیمی با اینکه در شرایط سختی به‌سر می‌برد اما کماکان تاکید می‌کند برای فرار از محرومیت تیمی ایران حاضر است هر کاری انجام دهد: «البته خیلی سخت است که در حق ما ظلم شود و بعد بخواهند که عذرخواهی هم بکنیم. با این حال هر چه که به صلاح ورزش و وزنه‌برداری است را انجام می‌دهم و اگر نیاز باشد که شخصا به مالزی بروم، این کار را خواهم کرد و اگر قرار است وزنه‌برداری محروم شود و عذرخواهی من مانع می‌شود، حتما این کار را انجام می‌دهم.دوست ندارم من باعث محرومیت تیم ملی باشم.»

مرادی برای عذرخواهی راهی مالزی شد

در همین حال رئیس فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان دیروز نامه عذرخواهی سرمربی و وزنه‌بردار سنگین‌وزن کشورمان را به مالزی برد.به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان جهت ارائه توضیحاتی به مسوولان فدراسیون جهانی وزنه‌برداری راهی مالزی شد تا نامه رسمی عذرخواهی بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی را تحویل مسوولان فدراسیون جهانی دهد. روز شنبه بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی پس از درخواست فدراسیون جهانی وزنه‌برداری مبنی بر عذرخواهی رسمی سرمربی تیم ملی و قهرمان المپیک لندن با نوشتن نامه‌ای و امضا کردن آن رسما از فدراسیون جهانی عذرخواهی کردند و علی مرادی نیز این نامه را جهت جلوگیری از محرومیت احتمالی سرمربی و وزنه‌بردار سنگین‌وزن کشورمان به مالزی برد تا مذاکراتی با تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی داشته باشد.