دنیای اقتصاد: با پایان اردوی تیم ملی، مسابقات لیگ شانزدهم نیز از سر گرفته خواهد شد. مسابقات هفته هشتم از بعدازظهر دیروز با دو بازی آغاز شد که طی آنها پیکان با صنعت نفت و فولاد با صبای قم به مصاف هم رفتند. اوج جذابیت اما در مسابقات امروز رقم خواهد خورد؛ جایی که استقلال در مشهد میهمان سیاه‌جامگان است و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با نفت تهران ملاقات می‌کند.

باز هم 24مهر به یاد هادی

نهم مهرماه سال گذشته روز بسیار تلخی برای تاریخ فوتبال ایران بود؛ روزی که هادی نوروزی به شکل ناگهانی پر کشید و با کوچ غریبانه‌اش، کوهی از بهت و اندوه را برای ایرانیان به جا گذاشت. نهم مهرماه امسال به مناسبت اولین سالروز درگذشت هادی، برنامه مفصلی در نکوداشت او ترتیب داده شد. این زمان مصادف شد با دومین تعطیلات لیگ شانزدهم. در حقیقت لیگ برتر بعد از پایان هفته هفتم، از ۳۱شهریور تا ۲۳مهرماه تعطیل بود و مراسم اولین سالگرد درگذشت نوروزی هم در همین برهه برگزار شد. سال گذشته نیز فوت هادی با تعطیلات لیگ پانزدهم مقارن شده بود. جالب اینکه پرسپولیس پارسال بعد از بازگشایی لیگ، اولین بازی رسمی‌اش را بدون هادی نوروزی، روز ۲۴مهر برابر صبای قم با مربیگری علی دایی برگزار کرد و حالا هم قرار است نخستین نبرد سرخپوشان بعد از پایان تعطیلات، روز ۲۴مهر با نفت تهران، تیم امسال علی دایی برگزار شود.

هم بازی پارسال از هفته هشتم بود و هم بازی امسال در چارچوب هفته هشتم برگزار می‌شود. برنامه ابتدایی بازی پرسپولیس و صبا در لیگ پانزدهم، برگزاری بازی در روز ۲۳مهر بود، اما سازمان لیگ تصمیم گرفت به احترام شماره پیراهن نوروزی، این بازی را یک روز به تعویق بیندازد و آن را از ساعت ۱۸ و ۲۴دقیقه روز ۲۴مهر آغاز کند. این در حالی است که برنامه امسال تغییر نکرده و از همان ابتدا قرار بر این بوده که اولین بازی سرخپوشان پس از نخستین سالروز فوت هادی، روز ۲۴مهر باشد. به این ترتیب علی دایی دقیقا یک سال بعد از بازی عجیب‌وغریب و پر از احساس پرسپولیس با صبا، بار دیگر رودرروی تیم سابقش قرار می‌گیرد.

این در حالی است که سال گذشته برخی رفتارها و اعتراض‌های بی‌مورد دایی در کنار زمین که بدون توجه به جو عاطفی آن مسابقه انجام می‌شد، اعتراض شدید اهالی فوتبال را به دنبال آورد. حالا یک بار دیگر دایی رودرروی برانکو قرار می‌گیرد. هم پرسپولیس و هم نفت تهران فصل را خوب شروع کرده‌اند. سرخپوشان که خیلی‌ها آنها را بخت اول قهرمانی می‌دانند، فعلا از ۷بازی ۱۵امتیاز گرفته‌اند و صرفا به خاطر تفاضل گل کمتر بعد از تراکتورسازی دوم هستند. نفت تهران هم که امسال خیلی دیر تکلیفش روشن شد و تمریناتش شکل گرفت، فعلا با ۱۲امتیاز روی پله سوم قرار گرفته است. به این ترتیب این بازی از نظر جدولی هم برای دو تیم مهم است. نفت تهران پارسال با پیروزی بر پرسپولیس در دو قدمی جام قهرمانی، این تیم را ناکام گذاشت و حالا قطعا برانکو دلش نمی‌خواهد آن تجربه تلخ برایش تکرار شود.

پرسپولیسی‌ها علیه منصوریان

امروز دو ساعت پیش از آنکه پرسپولیس در آزادی میزبان نفت باشد، پرسپولیسی‌های مشهد در ورزشگاه ثامن میزبان استقلال خواهند بود! تیم سیاه‌جامگان از حضور بازیکنان پرسپولیسی زیادی مثل حسین بادامکی، سیف‌اللهی، میثم حسینی، محمد خانزاده و حمیدرضا علی‌عسکر بهره می‌برد. نکته جالب اما تمایلات بدنه مدیریت باشگاه به سرخپوشان پایتخت است؛ تا جایی که گفته می‌شد شاید اسم این تیم به پرسپولیس مشهد تغییر کند. به همه اینها اضافه کنید حضور محمد رویانیان را روی صندلی ریاست هیات‌مدیره باشگاه خراسانی تا عیار قرمز بودن این باشگاه روشن‌تر شود! سیاه‌جامگان در طول تعطیلات با بحران حفظ کادرفنی مواجه بود. فرهاد کاظمی تا آستانه جدایی از این تیم پیش رفت، اما در نهایت ماندگار شد تا فعلا اوضاع ثبات داشته باشد. منصوریان هم که بالاخره قبل از تعطیلات لیگ اولین پیروزی فصلش را برابر ذوب‌آهن دشت کرد، به خوبی می‌داند از اینجا به بعد فرصت خطا ندارد. استقلال برای این بازی علی قربانی را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

برنامه مسابقات باقی‌مانده

شنبه 24مهر

سیاه‌جامگان........................................... استقلال، ساعت ۱۵:۳۰

ذوب‌آهن......................................................... سپاهان، ساعت ۱۷

سایپا...................................................... تراکتورسازی، ساعت ۱۷

ماشین‌سازی........................ استقلال خوزستان، ساعت ۱۷:۱۵

پرسپولیس................................................. نفت‌تهران، ساعت ۱۸

یکشنبه 25مهر

گسترش فولاد .................................................. پدیده، ساعت ۱۵