رها نمی‌شوند

تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در عین شایستگی از رسیدن به‌عنوان قهرمانی آسیا بازماند و در دیدار پایانی در ضربات پنالتی به عراق باخت، اما با این حال این تیم موفق شد جواز حضور در مسابقات جهانی را به‌دست بیاورد. در این شرایط موضوعی که همه کارشناسان و اهالی فوتبال تذکر می‌دهند این است که این تیم نباید به حال خود رها شود، اما پس از این مسابقات شایعاتی مبنی بر اتمام کارسرمربی تیم فوتبال نوجوانان کشورمان با این تیم به وجود آمد که به نگرانی‌ها دامن زد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس چمنیان پس از بازگشت تیم فوتبال نوجوانان کشورمان از رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیا ابتدا به رضایتش از این تورنمت اشاره کرد: «ما شرایط خوبی در این مسابقات داشتیم و خوشحالم که توانستیم نتایج خوبی رقم بزنیم. ما بازی به بازی روح پیروزی داشتیم و هدف اول‌مان هم کسب سهمیه جام جهانی بود که اهمیت زیادی برای ما داشت. پس از اینکه حضور ما در جام جهانی قطعی شد و توانستیم سهمیه جام جهانی را کسب کنیم، با همان روحیه به کارمان ادامه دادیم و هدف بعدی‌مان راهیابی به فینال مسابقات بود و به قهرمانی هم فکر می‌کردیم اما متاسفانه با بدشانسی همراه بودیم. به بازیکنانم گفتم پنالتی به بخت و اقبال ربط دارد و از عملکرد بازیکنانم در تورنمنت خیلی رضایت دارم.

از آنها به خاطر تمام تلاش‌هایشان از روز اول تا پایان رقابت‌ها تشکر می‌کنم.» سرمربی تیم فوتبال نوجوانان کشورمان با بیان اینکه انتظارها را برآورده کرده‌اند، خاطرنشان کرد: «نگاه به فوتبال پایه عمیق است و به نظرم برنامه‌ای که فدراسیون فوتبال برای فوتبال پایه دارد و البته هدفی که AFC تعیین کرده است، بسیار مفید خواهد بود که ما هم در این مسیر گام بر می‌داریم. مساله‌ای که من در تیم نوجوانان دیدم، پیشرفتی بود که بازیکنان داشتند.» چمنیان در واکنش به این مساله که آیا در جام جهانی هم هدایت تیم نوجوانان را به‌عهده خواهد داشت یا نه گفت: «مطمئن هستم تمام ارکان فدراسیون از تاج گرفته تا سایر مسوولان بهترین تصمیم را می‌گیرند. تاج به هند آمد، کفاشیان در آنجا کنار ما بود و ساکت هم که یک مدیر فوتبالی است، برنامه‌های زیادی برای تیم نوجوانان و نونهالان دارند. من هم تا زمانی که فدراسیون بخواهد، در خدمت این تیم خواهم بود و کمک می‌کنم.»

ساکت: تیم نوجوانان را رها نمی‌کنیم

اما مسوولان فوتبالی کشورمان متفق‌القول از حمایت و رها نکردن این تیم پس از نایب قهرمانی در آسیا صحبت کردند. رئیس سازمان تیم‌های ملی، عملکرد ملی‌پوشان کشورمان در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا را ستود و گفت که فدراسیون این تیم را رها نمی‌کند. محمدرضا ساکت در مراسم استقبال ازاین تیم گفت: «پس از چند سالی که خلأ در حوزه کسب موفقیت در رده پایه داشتیم، با توجه به زحمات مدیران فدراسیون و مربیان و مدیران باشگاه‌های فوتبال کشورمان شاهد موفقیتی بودیم که فوق‌العاده بود. برنامه‌ریزی‌های طولانی در بخش‌های آموزشی و در قالب این جمعی که در تیم ملی حاضر هستند، خواهیم داشت. ما این تیم را رها نمی‌کنیم و در استعدادیابی فعالیت را ادامه می‌دهیم. همچنین در مراسمی ویژه از این نوجوانان با پاداشی که داده می‌شود، تقدیر خواهیم کرد.»

همه به خوبی وظایف‌شان را انجام دادند

عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال نیز یادآوری می‌کند که در تیم نوجوانان همه به خوبی وظایف‌شان را انجام دادند. فریدون معینی گفت: «بچه‌های تیم از جان و دل مایه گذاشتند. بین بازیکنان، کادر فنی و اعضای فدراسیون همدلی بود و کار را پیش بردند. تا روز آخر همه وظایف خود را به خوبی اجرا کردند و در بازی آخر هم فقط در ضربات پنالتی کم آوردیم. اکنون که تیم نوجوانان موفق شده مقام نایب قهرمانی و سهمیه جام جهانی را کسب کند، همه باید کمک کنند و نباید این تیم را رها کنیم تا در آینده هم شاهد این موفقیت‌ها باشیم.»

کسی فکر نمی‌کرد تا فینال پیش بروند

حسین مرادی سرپرست تیم ملی فوتبال نوجوانان نیز به تمجید از این بازیکنان جوان و سرمربی این تیم پرداخت. وی به «ایسنا» گفت: «تا همین روز آخر کسی فکر نمی‌کرد که ما تا بازی فینال صعود کنیم. حضور عباس چمنیان خون تازه‌ای را به تیم ملی نوجوانان تزریق کرد. تغییرات موجب ایجاد انرژی جدیدی در تیم ملی شد. کادر فنی جدید با برنامه‌های خود تفکر برنده شدن را به بازیکنان تحمیل کرد و آنها هم به خوبی تاکتیک‌های کادر فنی را اجرا کردند. کار ما از امروز شروع می‌شود و باید برای جام جهانی آماده شویم و در آینده بازیکنانی را چه از نظر فرهنگی و فنی تحویل فوتبال و جامعه بدهیم.»