استقلال در اولین بازی‌اش در چارچوب مسابقات جام حذفی باشگاه‌های کشور موفق شد ملوان نوین انزلی را با دو گل شکست بدهد و راهی مرحله یک‌شانزدهم نهایی شود. حاشیه بزرگ این بازی اما، حضور تمام بازیکنان اصلی استقلال در زمین مسابقه بود. در حقیقت علیرضا منصوریان با عبرت گرفتن از اتفاقی که برای پرسپولیس رخ داد، با تمام قوا به مصاف ملوان نوین رفت. او حتی مهدی رحمتی را هم در ارنج اصلی گنجاند تا روشن شود به هیچ‌وجه قصد دست کم گرفتن تیم حریف را ندارد. حالا اما همین اتفاق موجب افزایش انتقادها از منصوریان شده است. خیلی‌ها از او می‌پرسند چرا حداقل به چند جوان بازی نداد تا آنها محک بخورند؟ به‌خصوص که تیم حریف حتی دسته دومی هم نبود و صرفا در لیگ استانی فعالیت می‌کرد. در حقیقت اگرچه منصوریان زیاد در مورد جوانگرایی و میدان دادن به بازیکنان نوظهور سخن می‌گوید، اما واقعیت آن است که پرویز مظلومی در این زمینه بسیار پیشروتر از او بوده است. نگاهی به سرنوشت بازیکنان جوان استقلال در فصل گذشته و فصل جاری داریم؛ مقایسه‌ای که تفاوت‌های بین مظلومی و منصوریان را آشکار می‌کند.

فرشید اسماعیلی

اسماعیلی به اصطلاح بزرگ‌ترین کشف منصوریان است و سند مهم جوانسازی استقلال به دست او تلقی می‌شود. این در حالی است که فرشید اولین بار با اعتماد مظلومی پیراهن استقلال را پوشید و حتی به ترکیب فیکس آبی‌ها راه یافت. اسماعیلی در هفته دهم فصل گذشته در خانه سپاهان به ارنج اصلی رسید و حتی گلزنی هم کرد. این بازیکن جوان فصل گذشته نزدیک به ۹۰۰ دقیقه بازی کرد و در چهار بازی پایانی فصل کاملا مهره فیکس مظلومی بود. در این شرایط حضور پررنگ او در ترکیب امسال اصلا چیز عجیبی نیست؛ حضوری که تازه به لطف نمایش ناموفق بختیار رحمانی رقم خورده است!

امید نورافکن

امسال فقط یک بازی برای استقلال انجام داده و پس از آن از برنامه‌های منصوریان حذف شده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که نورافکن از میانه‌های فصل گذشته به ترکیب استقلال راه یافت و در نیم‌فصل دوم بیشتر از ۶۰۰ دقیقه برای این تیم به میدان رفت. امید در هر چهار بازی آخر پارسال فیکس بود.

بهنام برزای

امسال فقط ۲۵ دقیقه برای استقلال بازی کرده و در همین مدت، توانسته دروازه پیکان را در هفته چهارم باز کند. شاید اگر آن گل برزای نبود، پیش‌بینی رهبری‌فر در مورد منصوریان درست از آب درمی‌آمد و او با سه باخت پیاپی، به هفته پنجم نمی‌رسید! به هر حال برزای در حالی توسط منصوریان جدی گرفته نمی‌شود که مظلومی سال گذشته حدود ۸۰۰ دقیقه به او بازی داد. برزای پارسال اولین بازی‌اش را در هفته نخست برابر سیاه‌جامگان انجام داد و اولین بار در هفته چهارم مقابل استقلال اهواز فیکس شد.

محسن کریمی

به هیچ‌وجه نقش جدی در تیم منصوریان ندارد و در این فصل تنها ۴۵دقیقه به بازی گرفته شده، در حالی که این بازیکن از همان ابتدای لیگ پانزدهم مورد اعتماد مظلومی بود. او پارسال بیشتر از ۱۲۰۰ دقیقه برای آبی‌ها بازی کرد و ۱۰بار در ترکیب اصلی به میدان فرستاده شد. جالب اینجا است که پیش از همین بازی اخیر برابر ملوان نوین هم اسم کریمی در آخرین دقایق از فهرست ۱۸ نفره استقلال خط خورد!

مجید حسینی

شاید فقط در مورد این بازیکن بتوان گفت منصوریان عملکرد موفق‌تری نسبت به مظلومی داشته است. حسینی در نیم‌فصل اول لیگ پانزدهم توسط مظلومی به بازی گرفته نشد تا بین دو نیم‌فصل سر از راه‌آهن در بیاورد. او البته به تدریج در این تیم فیکس شد و حتی بازی یکصدهزارنفری مقابل پرسپولیس را هم در هفته آخر تجربه کرد تا کمی پخته شود. به هر حال با احتساب جام حذفی، الان چهار مسابقه است که منصوریان از این بازیکن در ترکیب تیمش استفاده می‌کند.

میلاد زکی‌پور

داستان این یکی از همه جالب‌تر است. او به ابتکار خود منصوریان از نفت تهران به استقلال آمد، اما تا اینجا فقط ۲۳ دقیقه برابر نفت آبادان به میدان رفته که تازه بعد از آن بازی هم علی‌منصور بابت تعویض او ابراز پشیمانی کرده است! جالب اینکه زکی‌پور پارسال در نفت هم به ندرت توسط منصوریان به بازی گرفته می‌شد؛ به‌طوری که در لیگ پانزدهم کلا ۲۰۰ دقیقه برای طلایی‌پوشان توپ زد!