قرارداد900 میلیونی با بازیکن 120 میلیونی

وزیر ورزش بعد از مدت‌ها سکوتش را درخصوص تغییرات درباشگاه استقلال شکست و علت تغییر افشارزاده را هزینه‌های خارج از عرف او در باشگاه استقلال اعلام کرد: «آقای افشارزاده به علت اینکه هزینه بسیار زیادی را به بیت‌المال تحمیل کردند، من از ایشان رضایت نداشتم. ایشان طبق صورتی که خودشان داده‌اند، با ۲۸میلیارد تومان تیم را بسته‌اند و هزینه کرده‌اند. آقای طاهری در پرسپولیس، ۱۵میلیارد هزینه کرده‌اند. به چه حقی این کار را کرده‌اند؟! البته ۲۲میلیارد گرفته‌اند و ۶میلیارد بابت چیز دیگری بوده، اما همین ۲۲میلیارد رقم کمی نیست. اگر با ۱۵میلیارد پرسپولیس مقایسه کنیم، اختلاف زیادی دارد - که تازه آن ۱۵میلیارد هم شاید عدد بزرگی باشد. گران‌ترین بازیکنان و مربیان را در تیم استقلال جمع کرده بودند!»

او در این گفت‌وگو که در سایت‌های خبری، واکنش بسیاری داشت تجمع هواداران استقلال مقابل وزارت ورزش را هم از چشم مدیریت قبلی دید: «من مخالفت کردم و بلافاصله زد و بندهایی شد و عده‌ای را فرستادند تا در جلوی وزارت ورزش به من ناسزا بگویند که چرا من جلوی اسراف بیت‌المال را می‌گیرم! من این کار را کردم که این دو تیم، زیان ‌روی دست مردم نگذارند چون بیت‌المال، سهم مردم است. دولت، نماینده مردم است. نفس این آقایان از جای گرم درمی‌آمد که این پول‌ها را خرج می‌کردند؟!»

این اتهام وزیر بلافاصله با واکنش افشارزاده مواجه شد او به سایت کاپ گفت: «این مساله را صددرصد تکذیب می‌کنم. چه دلیلی دارد که من چنین کاری علیه وزیر انجام دهم؟ من آن موقع خودم در میان معترضان حاضر شدم و به آنها گفتم که به وزیر توهین نکنید. از آنها خواستم که به تجمع‌شان پایان دهند اما حالا گفته می‌شود که کار من است؟ واقعا این صحبت‌ها بی‌انصافی است. همه اسناد ما در زمان مدیریتم شفاف است. این‌طور نیست که ما ۳۰ میلیارد هزینه کرده باشیم و پرسپولیس ۱۵ میلیارد. ما هم مثل تمام تیم‌های دیگر برای نقل و انتقالات هزینه کردیم و هیات‌مدیره هم در جریان کامل این اتفاقات قرار داشته است. تمام مصوبه‌های هیات‌مدیره موجود است که نشان می‌دهد تصمیمات به‌صورت دسته‌جمعی گرفته شده و فردی نبوده است.»

اما وزیر بدون در نظر گرفتن سابقه بلند‌بالای افشارزاده به‌شدت پیگیر عملکرد اوست: «من باید ببینم چه اتفاقی می‌افتد که بازیکن ۱۲۰میلیون تومانی را، ۹۰۰میلیون تومان می‌خرند! حتما اتفاقاتی در این بین افتاد که دارم پیگیری می‌کنم. اتفاقا عمده تهاجماتی که به من شده ناشی از همین مساله است. کسانی در این وسط از این ارقام نجومی سود می‌برند و آنها برنمی‌تابند که من ورود کنم. آنها شروع به ترور شخصیت و ناسزاگویی می‌کنند تا مانع از ورود من به این موضوع شوند، ولی بنده در این رابطه، مشکلی ندارم. اعداد و ارقام، خیلی بزرگ و کلان است و بدون اطلاع هیات‌مدیره، این اتفاق رخ داده است. هیات‌مدیره هیچ مصوبه‌ای درخصوص این پرداخت‌های کلان ندارد. حالا اگر شما باشید، اجازه می‌دهید که یک مدیر با این روحیه و این ویژگی که هیچ‌گونه محدودیتی برای خودش در هزینه کردن و پول دادن و پرداخت کردن قائل نیست، ادامه کار بدهد؟!‌ ولو ۵۰سال هم سابقه داشته باشد!»

وزیر مخالف رفتن مظلومی

جالب اینکه وزیر حتی با تغییرات درکادرفنی استقلال هم مخالف بوده است و باصراحت آن را دراین گفت‌وگو با مجله کیهان‌ورزشی اعلام می‌کند: «بنده با رفتن آقای مظلومی مخالف بودم. آقای مظلومی تیم را تا جایگاه سوم برد و در یک فینال حضور داشت. یک عده هستند که دوست دارند فضا را ناپایدار کنند و خودشان وارد شوند. اینها، آدم‌های آویزانی هستند که ۷۵میلیارد تومان بدهی برای استقلال باقی گذاشتند. همان آدم‌ها به‌دنبال بی‌ثبات کردن محیط و فضای پرسپولیس هستند. اخیرا در ارتباط با تبلیغات دور زمین و سایر تبلیغات و... همین افراد در فدراسیون فوتبال هم، رخنه و نفوذ کرده‌اند که من در مورد آنها خواهم گفت. اینها دارند دو تیم استقلال و پرسپولیس را که وابسته به دولت هستند، به زمین می‌زنند، ولی من اجازه نمی‌دهم. فدراسیون باید جوابگو باشد که به چه حقی دارد حقوق قانونی این دو تیم را از آنها سلب می‌کند! البته رئیس فدراسیون خودش با این روش مخالف است. آن نتیجه‌گرایی را که عرض کردم، آفتی است برای ورزش ما و باید اجازه بدهیم که آقای مظلومی، دو سه سال با این تیم کار اساسی کند و نتیجه بگیرد. آقای برانکو باید چند سال امنیت داشته باشد تا بتواند تیم را به هدف خودش برساند. بلافاصله یک بازی را که می‌بازند، می‌خواهند تغییراتی در تیم ایجاد کنند. الان همین بلا را می‌خواهند سر آقای منصوریان بیاورند و او را زمین بزنند.»