کمی هماهنگ در تیم وناهماهنگ در باشگاه

دنیای اقتصاد: پایان بازی با ذوب خوش بود. برخی تیتر زدند بالاخره عروسی به کوچه استقلال رسید. مسابقه‌ای که دقایق پایانی آن با فشار بی‌امان حریف همراه بود و استقلال درتمام دقایق بازی قدرت خود را به حریف دیکته نکرده بود. اما در نهایت آبی‌پوشان پایتخت با نتیجه ۲بریک حریف اصفهانی خود را از پیش‌رو برداشتند و به اولین پیروزی خود در لیگ شانزدهم دست پیدا کردند. استقلال حالا با ۷ امتیاز چند پله صعود کرده است تا تیم مرد شماره ۱۰ روی رتبه دهم جدول هم قرار گیرد. اما آیا هفت امتیاز از ۷ مسابقه به معنی نجات منصوریان از منطقه خطر است؟او حالا با آرامش به تعطیلات می‌رود اما تیمی که می‌رفت روی نوار کامیابی قرار گیرد این تعطیلات می‌تواند نقشی متفاوت برایش رقم زند و ترمزش را بکشد. اتفاقی که برای قرمزها درنوبت قبل افتاد و بعد از وقفه یک‌ماهه لیگ با دوتساوی شروع کردند و اتفاقا صلابت و هماهنگی چند مسابقه اول خود را هم نداشتند.

این نکته‌ای است که حتی کادر فنی استقلال هم روی آن انگشت می‌گذارند. بهتاش فریبا مدیرفنی تیم به خبرگزاری تسنیم می‌گوید: «خوشبختانه بازیکنان ما به پیروزی رسیدند و متاسفانه مجددا بازی‏ها تعطیل شد. ممکن است تعطیلات یک ماهه برخی مواقع به سود تیم‏ها و برخی مواقع به ضرر تیم‏ها شود. تعطیلات قبلی به نفع ما شد، اما فکر می‏کنم این تعطیلات روند رو به رشد ما را متوقف می‏کند و به ضرر ما خواهد شد.» او حالا از تیمی می‌گوید که روند رو به جلو پیدا کرده و بازیکنانش از بزرگ تا کوچک متوجه جایگاه خود شده و برای موفقیت بیش از ظرفیت خود تلاش می‌کنند به این امید که بعد از تعطیلات باردیگر بحران به اردوی آبی‌ها برنگردد: «فکر می‏کنم توانستیم روند رو به رشدی را که از بازی با ماشین‏سازی شروع کرده بودیم ادامه بدهیم و در بازی با ذوب‏آهن به پیروزی برسیم. در ایجاد موقعیت، در حفظ دروازه و... خوب کار کردیم و خوشبختانه در این بازی دو گل زدیم. کاوه رضایی هم می‏توانست دو گل دیگر بزند و علی قربانی هم می‏توانست با یک ضربه سر به گل بعدی برسد، اما به نظرم مهم سه امتیاز بود که گرفتیم. من در این بازی در چهره بازیکنان تیم‏مان به‌خصوص باتجربه‏ترهایی مانند رحمتی، حیدری، ‏ ابراهیمی و... می‏دیدم که آنها فقط برد می‏خواهند. »

اختلاف در باشگاه

برخلاف داخل زمین همچنان نمای مدیریتی داخل باشگاه چندان شفاف و روشن و البته امیدوارکننده نیست. داستان پست گرفتن ساعدی و روشن از رئیس هیات‌مدیره باشگاه و بعد حذف خبرآن از سایت باشگاه به دستور مدیرعامل همچنان تبعات خود را دارد. حسن روشن که از پیشکسوتان صریح آبی‌ها هم محسوب می‌شود، واکنش نسبتا تندی به افتخاری مدیرعامل باشگاه نشان می‌دهد. او به خبرگزاری تسنیم می‌گوید: «وقتی در باشگاه و هیات‌مدیره ثبات نباشد، باید فاتحه آن را خواند. من از افتخاری انتقاد کرده بودم و اگر قرار باشد حکمی هم بگیرم، قرار نیست از مدیرعامل استقلال انتقاد نکنم. دلیل انتقادهای من از افتخاری به صحبت‏های خنده‏دار او برمی‏گردد. او در ابتدای ورودش به باشگاه استقلال مدعی شد که استقلال دنبال چهارمین ستاره قهرمانی آسیا خواهد بود. وقتی متوجه اشتباهش شد، برای اینکه شرایط را تغییر دهد، اعلام کرد که شوخی کرده است. موضوع دیگر به اظهارات قبل از دربی برمی‏گردد.

جایی که اعلام کرد تکلیف منصوریان پس از دربی مشخص می‏‏شود. افتخاری حق دارد برای اینکه مدتی در مدیریت استقلال بماند این صحبت‏ها را بکند.» هاشم ساعدی هم برای خبرگزاری فارس مثالی می‌آورد که نشان بدهد این اتفاقات حاصل اختلاف نیست: «موافقت اکثریت آرای حاضر در هیات‌مدیره برای حضور بنده گرفته شده و هم آقای جهانیان و هم افتخاری که منصوب اعضای هیات‌مدیره هستند علاقه دارند به مجموعه استقلال کمک کنند. شاید روی برخی موارد نظرات متفاوتی وجود داشته باشد اما مطمئنا اسم این موضوع اختلاف نیست. شما در خبرگزاری خودتان ممکن است برای انتشار یک خبر به نتیجه برسید اما وقتی آن را با سردبیر در میان می‏گذارید متوجه می‏شوید نظر سردبیر شما متفاوت است و حتی از انتشار آن خبر جلوگیری می‏شود اما این به آن معنا نیست که شما با سردبیرتان اختلافی دارید یا بالعکس.» این در حالی است که سیدرضا افتخاری که برای تماشای دیدار استقلال و ذوب‌آهن در ورزشگاه حضور داشت در خصوص انتخاب هاشم ساعدی به عنوان سخنگوی هیات‌مدیره و اینکه پس از مدتی خبر این انتخاب از سایت استقلال حذف شد، گفته بود: «ما اصلا در نشست روز گذشته هیات‌مدیره در این مورد صحبت نکردیم که این مساله به بیرون آمد و گفته شد ایشان به‌عنوان سخنگو انتخاب شده است.»