طلسم اصفهان!

بدون شک پس از شهرآورد پایتخت، عنوان حساس‌ترین بازی باشگاهی فوتبال ایران به دیدار این دو تیم تعلق می‌گیرد؛ سپاهان و پرسپولیس؛ مصافی که با حاشیه‌ها و جنجال‌های بسیاری همراه بوده است. از ماجرای قضاوت جنجالی محسن قهرمانی و ادعای علی دایی در غش کردن او به سمت حریف تا ماجرای آب‌های آلوده و غش کردن بازیکنان پرسپولیس در وسط زمین. همه این مسائل به حساسیت این مسابقه افزوده است. اصفهانی‌ها که سال گذشته فصل کابوس‌واری را تجربه کردند، در این فصل عبدالله ویسی را به‌عنوان سرمربی تیم خود انتخاب کردند تا تیمشان با رنسانس و جوانگرایی پوست بیندازد. تیم به نسبت ارزان ویسی تاکنون هم عملکرد خوبی را از خود ارائه داده و سوم جدول است.

البته سپاهان در فصل گذشته و در بدترین شرایط هم یک پیروزی و یک تساوی از پرسپولیس قدرتمند گرفت و همواره مقابل این تیم بازی‌های درخشانی را به نمایش گذاشته است. سپاهانی‌ها در دیدار هفته‌ گذشته خود با حساب یک بر صفر ماشین‌سازی را در تبریز شکست دادند و در حال‌ حاضر با ۱۰ امتیاز در تعقیب تیم‌های ۱۲ امتیازی تراکتورسازی و پرسپولیس هستند. در سوی مقابل شاگردان برانکو ایوانکوویچ که در دو هفته‌ گذشته با دو تیم بزرگ استقلال و تراکتورسازی دیدار داشته‌اند، پس از هفته‌ها نتوانستند مقابل استقلال و تراکتورسازی موفق به گلزنی شوند و روند گلزنی آنها در تمام دیدارها قطع شد. همچنین برخی از کارشناسان و هواداران پس از این دو بازی انتقاداتی را هم نسبت به عملکرد این تیم وارد کردند و معتقد بودند این تیم دچار افت شده است.

پرسپولیسی‌ها که در این دیدار با انگیزه‌تر از همیشه به نظر می‌رسند، نمی‌خواهند از تراکتورسازی عقب بمانند و البته نباید درتساوی هم هت‌تریک کنند یا جای خود را به سپاهان بدهند. قرمزها چند بازیکن سرشناس خود را هم دراختیار ندارند. کمال کامیابی‌نیا به دلیل محرومیت و فرشاد احمدزاده به دلیل مصدومیت پرسپولیس را همراهی نمی‌کنند و حضور وحید امیری در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. پرسپولیس با این بازیکنان مصدوم سخت به دنبال پیروزی است تا به مسیر پیروزی‌های خود باز گردد. سال گذشته برانکو و ویسی تحت عنوان سرمربیان پرسپولیس و استقلال خوزستان دو بار به مصاف هم رفتند که یک پیروزی از آن هر کدام بود اما رقابت نهایی برای قهرمانی در لیگ‌برتر را ویسی پیروز شد تا دست او به‌عنوان فرد پیروز بالا برود. حالا باید دید در سومین تقابل رودررو دست چه کسی به‌عنوان فرد پیروز بالا می‌رود. در بین نفرات دو تیم سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس تنها بازیکنی است که سابقه بازی در تیم مقابل را داشته است که البته همراه با سپاهان به ۳ عنوان قهرمانی لیگ برتر هم دست یافته است.

اما در عین حال سپاهانی‌ها دو بازیکن ویژه هم دارند که در فصل نقل‌وانتقالات سخت مورد توجه پرسپولیس بودند؛ مهرداد محمدی که در فرآیند جذب مهاجم در جریان داستان حضور کاوه رضایی در پرسپولیس نتوانست با وجود میل شدید به جمع قرمزها ملحق شود و سر از سپاهان درآورد و شجاع خلیل‌زاده که پرسپولیسی‌ها برای جذب او بسیار تلاش کردند ولی سپاهان رضایت نداد. این بازی، شصت و پنجمین بازی دو تیم است که پیش از این ۲۱ پیروزی سهم پرسپولیس و ۱۹ پیروزی سهم سپاهان بوده و ۲۴ بازی هم به تساوی ختم شده است. در طول ۱۵ فصل گذشته لیگ‌برتر نیز سپاهان ۱۲ بار و پرسپولیس ۷ بار به پیروزی رسیده‌اند و ۱۱ بازی هم مساوی شده است. پیش از این انتظار می‌رفت پس از سال‌ها این دیدار در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شود، اما هنوز این ورزشگاه آماده پذیرایی از میهمانان سپاهان نشده است و این بازی هم مانند سال‌های گذشته در فولاد شهر برگزار می‌شود. آیا پرسپولیسی که رکورد ۱۲ بازی متوالی بدون برد در اصفهان برابر سپاهان را دارد، می‌تواند امروز این طلسم را بشکند؟ متوجه باشید که آنها چهار بازی آخر خود را هم در اصفهان باخته‌اند.

برنامه مسابقات امروز:

گسترش فولاد ................................. فولاد، ۱۶:۱۵

پدیده ........................................... صنعت نفت، ۱۷

سپاهان................................... پرسپولیس، ۱۷:۳۰

نفت تهران .......................... ماشین‌سازی، ۱۷:۳۰