اگرچه هنوز تبعات دربی برای دو تیم بزرگ فوتبال کشور و حتی سایر تیم‌ها فروکش نکرده است اما هفته هفتم مسابقات لیگ برتر از راه می‌رسد و تیم‌ها باید خود را آماده آخرین مسابقه قبل از تعطیلات دوباره لیگ کنند. شاید به دلیل همین تعطیلات است که بازی با ذوب‌آهن را به مسابقه‌ای حساس و نفسگیر برای استقلال تبدیل کرده است. تیم بزرگ آبی پایتخت هنوز مزه یک سه امتیاز کامل را در لیگ نچشیده تا برای یک شب سر راحت بر بالین گذارد. آنها می‌دانند که اگر با همین رکورد عجیب سراغ تعطیلات دوم بروند باید بیش از بیست روز فشار و شایعه را تحمل کنند.

منصوریان می‌توانست با پیروزی در دربی ورق را به سود خود برگرداند اما نشد و حتی کیفیت بازی این تیم هم مقابل حریف سنتی چنگی به دل نزد. از آن بدتر استقبال سرد هواداران آبی از دربی بود که بازیکنان وکادر فنی آنها هم از آن گلایه کردند اما کیست که نداند آنها از نتایج تیمشان دل چرکین هستند و از تکرار ناکامی‌ها سرخورده و مغموم. آنها در آستانه هفته هفتم لیگ، تیم دوم از انتهای جدول هستند که اتفاقی تاریخی و کم‌نظیر است. تیم با تغییرات بسیار در ترکیبش هنوز نتوانسته شمه‌ای از یک تیم پرقدرت را به نمایش گذارد و همین مساله به نگرانی‌ها می‌افزاید.

رفتن به تعطیلات بدون برد سایه تغییرات را بر سر کادر فنی گسترده‌تر خواهد کرد اما یک برد مقابل یحیی گل‌محمدی پرسپولیسی می‌تواند برای منصوریان زمان بخرد تا شاید تیمش را از این منجلابی که در آن گرفتار آمده برهاند. او قبل از تعطیلات قبل وعده استقلال نوین را به هواداران تیمش داده بود. تیمی با چهره متفاوت از چند بازی اول لیگ. این اتفاق رخ نداد یا لااقل به دلیل عدم نتیجه‌گیری ویژگی‌های فنی این تیم را کسی ندید. او حالابرای اثبات خود حریف سرسختی را هم پیش‌رو می‌بیند. ذوب‌آهن هم مثل استقلال خوب شروع نکرده و در کمرکش جدول روی پله نهم ایستاده است اما باخت هفته گذشته در خانه آن هم مقابل تیم مدعی تراکتور‌سازی به شدت غرور این تیم را جریحه‌دار کرد. این باخت تبعات زیادی برای یحیی داشت و حتی با واکنش برخی هواداران این تیم در تمرینات ذوب همراه بود.

آنها به شدت از یحیی گلایه کردند و تیمش را که سابقه قهرمانی جام حذفی را هم دارد زیرسوال بردند. این رفتارها را به اختلاف عمیق او با آذری مدیر باشگاه در ابتدای فصل اضافه کنید تا متوجه شوید پای مربی ذوب روی پوست موز است. از طرف دیگر پرسپولیسی‌ها هم از مربی سابق خود توقع دارندواوهم می‌داند که اگر در این شرایط امضایش پای حکم اخراج منصوریان بیفتد با تمجید قرمزها همراه خواهد بود اما قطعا پیش از آن یحیی هم به دنبال ثبات در وضعیت نه چندان پایدار خود روی نیمکت ذوب بعد از باخت اخیر است که می‌تواند انگیزه ویژه او و تیمش برای این بازی باشد.

برنامه کامل هفته هفتم لیگ برتر فوتبال:

ﺳﻪشنبه 30 شهریور

سیاه جامگان........................................... تراکتورسازی ۱۶:۴۵

سایپا................................................................. صبای قم ۱۸:۳۰

پیکان.............................................. استقلال خوزستان ۱۸:۴۰

ذوب‌آهن......................................................... استقلال ۱۹:۳۰

چهارشنبه 31 شهریور

فولاد....................................................... گسترش فولاد ۱۶:۴۵

صنعت نفت آبادان............................................... پدیده ۱۷:۰۰

پرسپولیس........................................................ سپاهان ۱۷:۳۰

ماشین‌سازی‌تبریز...................................... نفت تهران ۱۷:۳۰